AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #1 Skrevet 17. juni 2018 Hva gjør dere på regnfulle dager? Samboeren aier "la barna spille, la de se tv, det regner ned ute" Jeg kjenner det at jeg ikke syns noe om at de skal ae tv eller spille hele dagen bare fordi det regner ute.... Anonymkode: 38e47...ea2
Lumos Skrevet 17. juni 2018 #3 Skrevet 17. juni 2018 Regklær og støvler og ut i regnet 👍🏻 Spille brettspill sammen etterpå med en kopp kakao 😄 3
Luckiness Skrevet 17. juni 2018 #4 Skrevet 17. juni 2018 Ting å kunne gjøre inne: Spille spill, invitere et par nabobarn for lek inne, male/tegne, hjelpe til med gjøremål hjemme (alt ut i fra hva de klarer), lese bok, se film/TV. 2
Lammelåret Skrevet 17. juni 2018 #5 Skrevet 17. juni 2018 Kan vel gjøre akkurat det samme i regnvær som på dager med oppholdsvær? Hvorfor er nordmenn så redde for litt vann? 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #7 Skrevet 17. juni 2018 Svømmehallen? Leos lekeland? Barneteater? Tur på IKEA? Besøk hos venner med jevnaldrende barn? Er vi bare hjemme arrangerer vi bakedag - engasjerer dem på kjøkkenet. Eller familieturnering med brettspill. Vi har til og med ryddet loftet som familieaktivitet, unger flest elsker oppgaver, og å føle at de hjelper tid. Anonymkode: 998dc...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #8 Skrevet 17. juni 2018 Ha på regntøy og støvler og gå tur? Anonymkode: e37f6...273 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #9 Skrevet 17. juni 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere på regnfulle dager? Samboeren aier "la barna spille, la de se tv, det regner ned ute" Jeg kjenner det at jeg ikke syns noe om at de skal ae tv eller spille hele dagen bare fordi det regner ute.... Anonymkode: 38e47...ea2 Flott med en pappa som synes det må være lov til å ha slike dager innimellom. Anonymkode: c2a27...e98 2
Ulrikke Skrevet 17. juni 2018 #10 Skrevet 17. juni 2018 Vel, er det snakk om EN dag og uka som gikk har vært hektisk og det samme vet jeg at uka som kommer blir, så tar jeg det ikke så tungt. Her er man aktive så å si hele dagen hele uka, så det er lov til å synes at det er godt med en skikkelig lat dag. Er det derimot flere dager, feks regnvær i ferien, så har vi det ikke sånn. Da er det ut i skauen med regntøy, i svømmehall, hva det nå enn måtte være.... Men sånn som i dag, hvor det er EN dag med regn (ihvertfall her hvor vi bor) og det har vært uker med finvær før og det blir tørt igjen i morra, så lar jeg det bare skure. Ingen dør av en passiv dag! Men som sagt, er det mange i løpet av ei uke blir det annerledes! 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #11 Skrevet 17. juni 2018 18 minutter siden, Ulrikke skrev: Vel, er det snakk om EN dag og uka som gikk har vært hektisk og det samme vet jeg at uka som kommer blir, så tar jeg det ikke så tungt. Her er man aktive så å si hele dagen hele uka, så det er lov til å synes at det er godt med en skikkelig lat dag. Er det derimot flere dager, feks regnvær i ferien, så har vi det ikke sånn. Da er det ut i skauen med regntøy, i svømmehall, hva det nå enn måtte være.... Men sånn som i dag, hvor det er EN dag med regn (ihvertfall her hvor vi bor) og det har vært uker med finvær før og det blir tørt igjen i morra, så lar jeg det bare skure. Ingen dør av en passiv dag! Men som sagt, er det mange i løpet av ei uke blir det annerledes! Sånn er det her og. Ungene fikk slappe av og gjøre det de ville på morran. En ville lese en bok, og en ville spille tvspill. Og de fikk lov! Ukene er hektiske for barn og, og alle har godt av å slappe av og ikke gjøre noe. Det er ingen krise med slappe dager innimellom der man spiller tvspill og ser film/barne-tv når dagene ellers er fulle av aktiviteter. Her er det mye sol, og da strandliv, skogsturer og lekende unger i nabolaget, Så noen få regndager der man slapper av og henter seg inn er deilig. 😊 Anonymkode: e25d6...dea 1
Gjest BearMama Skrevet 17. juni 2018 #12 Skrevet 17. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere på regnfulle dager? Samboeren aier "la barna spille, la de se tv, det regner ned ute" Jeg kjenner det at jeg ikke syns noe om at de skal ae tv eller spille hele dagen bare fordi det regner ute.... Anonymkode: 38e47...ea2 Kledde ungen i regntøy og støvler og slapp han løs i vanndam.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå