Gå til innhold

Hva er den skumleste skrekkfilmen du har sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter virkelig skumle skrekkfilmer. Elsker skrekkfilmer, men har aldri funnet noen jeg blir ordentlig skremt av. Har sett det aller meste av de typiske sinister, the conjouring, paranormal activity, it osv.. de filmene som har skremt meg mest er the strangers og it follows. 

Noen som har tips til noen gode filmer? Liker ikke veldig gamle skrekkfilmer. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig en thriller, men av det skrekkelige slaget; kjempebra film, men en traumatiserende opplevelse: "Seven" fra 1995.

Anonymkode: c9398...4b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner egentlig ikke til noen filmer som er ordentlig skumle. 

Det meste er sånn "blod og gørr"-filmer. Hvor poenget tydeligvis går ut på å drepe lemleste flest mulig, på verst tenkelig mulig måte. 

Eller så er filmene fulle av hendelser som for eksempel at en karakter hører en skummel  knirkende lyd, og lister seg bort for å kikke hva det kan være for now. Men så viser det seg å bare å være en ugle som flyr sin vei, eller ett åpent vindu som blåser i vinden. Seerne tror vel at ett eller annet skummelt snart skal skje, men så viser det seg alltid å bare være noe slikt sludder og vås. 

Anonymkode: 82341...154

Skrevet

Det er en egen trå for dette på Kg. Den er bra. Skal se om jeg finner den.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Wonders skrev:

Det er en egen trå for dette på Kg. Den er bra. Skal se om jeg finner den.

Hvilken film er det?

Anonymkode: 786ad...928

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken film er det?

Anonymkode: 786ad...928

En egen trå her inne bare om skrekkfilmer, den er så bra! 

Skrevet

Her ligger den. Vi har diskutert de fleste skrekk og grøsserfilmene. Og sleng gjerne på dine ideer, elsker også å se på filmer på nytt. Det gir ett annet perspektiv.

:kghjerte:🧐💥

Gjest Tamsi
Skrevet

Det kommer an på hva du synes er skummelt. Jeg er heller ikke glad i disse gamle. Hadde tenkt å skrive både it follows og sinister, men det virker som du har sett de fleste. 

Skal jeg anbefale en vil jeg alltid si Mama, synes historien er fin og samtidig litt trist, jeg synes den var skummel men jeg synes sinister også var fæl. 

The woman in black er også noe jeg ikke kunne sett alene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes Conjuring filmene er skumle, spesielt mtp at det er basert på sanne historier. Les litt om The Warrens og Amityville før du ser filmene. Ga meg en uhyggelig opplevelse hvertfall.

Anonymkode: 468b0...609

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes Conjuring filmene er skumle, spesielt mtp at det er basert på sanne historier. Les litt om The Warrens og Amityville før du ser filmene. Ga meg en uhyggelig opplevelse hvertfall.

Så nå at du hadde sett de. En annen ekkel film er Ondskapens hotell. Den er riktig nok gammel, men den ga meg gåsehud nedover ryggen. En film man absolutt bør se en gang.

AnonymBruker
Skrevet

The exorcism og Emily Rose også basert på sann historie on Anne Lise Mitchell.

AnonymBruker
Skrevet

Lights out var litt ekkel. Og har du ikke sett the Others er jo den et must.

Anonymkode: 84565...a54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Get out. The Grudge. 

Anonymkode: 970f9...117

AnonymBruker
Skrevet

De husker jeg ikke titlene på for de slår jeg av innen 10 minutter. Er begynnelsen ubehagelig nok så ser jeg ikke ferdig. Aldri i livet.

Anonymkode: 436a0...b0c

• Liker 1
Skrevet

Ser det er en ny skrekkfilm på vei som skal være kjempeskummel, Hereditary, men om det bare er hype vet jeg ikke. Jeg liker ikke horrorfilmer med mye gørr og blod, men psykologiske thrillere som f.eks. The Others går fint. Jeg syntes The Ring var skummel, men så skal det ikke så mye til for meg da :) Har du sett Stephen King filmatiseringene? En del av dem kan være ganske skumle, men de begynner jo å bli gamle.

• Liker 1
Skrevet

Bambi på isen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

The conjurning 1 og 2, Annabelle, lights out og Insidious 1,2 og 3.

Fikk mareritt av alle sammen😭

Anonymkode: 7d56c...817

Skrevet

White noise og the forest.... The grudge også.... Skvatt en del av Annabelle også 😂

AnonymBruker
Skrevet

«Veronica» var skummel - basert på sann historie. Har hørt filmene om  Annabelle  også er en sann historie? 

Anonymkode: dcc4b...482

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...