IsaLuna Skrevet 17. juni 2018 #1 Skrevet 17. juni 2018 Jeg og samboeren min skal i gang med første pp nå. Hvor ofte bør vi ha sex? Er det et tak for hvor mye sex vi bør ha? Jeg har lest noen steder at man bør ha,sex annenhver dag i den fruktbare perioden. Mannen min og jeg pleier å ha sex 1-2 ganger om dagen. Betyr dette at dette forringer sædkvaliteten og vi bør ha sex sjeldnere?
Ny Bruker Skrevet 17. juni 2018 #2 Skrevet 17. juni 2018 Les om Sperm meets the egg plan. Sex annen hver dag er alt som trengs. Da får man ca. 25-30% sjanse å bli gravid i hver pp.
IsaLuna Skrevet 17. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2018 Takk 🙂 . Vet noen om det skader pp å ha sex oftere?
Gjest Gia_ Skrevet 17. juni 2018 #4 Skrevet 17. juni 2018 Mitt råd er å ikke stresse nyt prøveperioden og kos dere når dere vil. Det kan sitte første pp, men det kan ta tid, og da blir det slitsomt om dere har hatt fokus på å gjøre ting "riktig" siden 1 pp.
bondekone Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 Stort sett er det bedre jo oftere man har sex. Så dere som har såpass ofte sex kan bare fortsette som før og kose dere For å nevne det, siden du spør. Om mannen har redusert kvalitet kan det lønne seg å ha sex sjeldnere. Dette fordi sædceller bruker 72 timer på å fornye seg, og betyr da at mannen ikke rekker å produsere så mange mellom hver gang. Sædcellene hjelper hverandre til å svømme oppover, derfor er det gunstig at det er en del celler når det først kommer noen. Men som sagt, dette gjelder kun ved redusert kvalitet, og er ikke noe dere trenger å tenke på med det første. 1
IsaLuna Skrevet 24. juni 2018 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2018 Takk for gode svar! Da tenker jeg ikke så mye på dette og tar det som det faller naturlig 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå