Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har dere fast? skal dere binde nå? eller ha is i magen+

dere som bant den for tid tilbake, mye har dere "tapt".

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Det billigste i lengden er flytende rente. Men hvis økonomien din er stram og du vet at en renteoppgang vil skape problemer, da bør du nok vurdere å binde renten på hele eller deler av lånet. Jeg hadde fast rente på deler av lånet mitt for en tid tilbake. Var heldig med det for den faste renten lå under den flytende hele perioden, men dette er ikke det vanlige. Har du fastrente og vil ut av den, kan det koste deg dyrt ( det blir beregnet over-/under kurs). Nå ville jeg hatt is i magen.

Skrevet

Vi har vurdert det samme å binde renten nå, men vi hadde møte med banken forrige uke og han anbefalte det ikke. Han sa at det så og si aldri er noen som tjener på det i lengden. Du får ganske mye høyere fastrente enn flytende, og da skal den flytende øke mye før man har spart noe. Og hvis du binder renta og trenger å enten øke lånet eller endre på det i perioden du har fastrente, så må man som regel betale overkurs (noe som kan være sviiiindyrt) for å få til dette. Så jeg har konkludert med at jeg satser på flytende :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...