Gå til innhold

Tassen på kennel

Anbefalte innlegg

Gjest rabrabara
Skrevet

HUnden min må tilbringe en liten uke på kennel og jeg er litt bekymet.

Han er en Patterdale terrier med litt BOrder terrier i seg. Han er veldig sta og dominant og jeg har lest at denne typen terrier kan gå løs på andre hunder dersom han kjeder seg. Utholdende og gir seg ikke.

Jeg har ikke opplevd at han h ar angrepet andre hunder og som regel er han grei, bortsett fra at han rir og kjekker seg. I en kennel, vil han oppholde seg sammen med andre hunder? Jeg har aldri hatt hund i kennel fø og er usikker på hvordan det fungerer. Håper at han ikke gjør noe og de ikke greier å takle ham. Må jo si at han har et godt gemytt til vanlig og jeg har ikke opplevd at han har vært direkte aggressiv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet på hundepensjonat og kan berolige deg med at hunder blir ikke sluppet sammen med mindre det er 150% sikkert at de går bra sammen. Og da KUN etter avtale med eier om at dette er i orden.

Hver hund på pensjonatet jeg jobbet på hadde eget bur inne og ble sluppet ut i separate luftegårder minimum fire ganger daglig (fra en halvtime til tre-fire timer av gangen).

I tillegg ble de luftet for hånd hvis eier ønsket dette og man hadde kapasitet til det. (vanskelig å gå tur med 80 hunder i løpet av en dag... selv om vi var 4-5 stk på jobb)

Ett seriøst og ordntlig pensjonat/kennel vil prøve å oppfylle eiers ønsker. Både når det gjelder fóringsrutiner og lufterutiner. Dette vil selvfølgelig variere fra kennel til kennel, men ta deg en ringerunde og besøk kennelen ett par ganger først så du får ett inntrykk av hvordan det er der.

Ja, jeg har skrekkeksempler fra ett hundepensjonat (ikke der jeg jobbet) om hunder som stod sammen i svære utendørs luftegårder... alt fra huskyer til chihuahuaer i samme gård og fikk slengt inn en fórsekk ett par ganger daglig. Der var det den sterkestes rett og jeg har sett flere av de hundene ha store skader etter oppholdet.

Hvilken kennel dette var kommer jeg ikke til å oppgi i all offentlighet. Vet ikke om de driver lenger eller om det har bedret seg.

Om noen lurer så dro jeg dit under påskudd om at jeg måtte ha hunden min på kennel en ukes tid, så jeg var der selv og så dette. Grusomt! Hadde jo hørt rykter om at det var ille, men at det var så ille som det jeg så der hadde jeg ikke kunnet drømme om. Har også snakket med eiere som har hatt hundene sine der og sett bittskadene hundene har hatt etter oppholdet. Ikke noe pent syn.

Men som sagt så er de aller fleste seriøse og tar utmerket godt vare på hundene. Og de aller fleste vil også i største grad prøve å følge eiers ønsker ang hunden, innen rimelighetens grenser selvfølgelig. :wink:

Skrevet

Jeg har hatt hundene mine på kennel en uke. Og det gikk kjempefint. Når jeg hentet de igjen var de både rolige, og kjempeglade. De hadde fått godt stell, det så jeg på pelsen som var blank og fin, og minsten hadde de til og med fått til å legge på seg litt, og det var litt av en prestasjon skal jeg si deg!

Gjest Pusemamma
Skrevet

Ser man at dyrene ikke får godt stell og at forholdene er uholdbare så anmeld kennelen umiddelbart.

Min pus har vært på pensjonat og jeg sjekket opp alle i området før jeg bestemte meg. Hun fikk veldig godt stell der hun var. :o

Skrevet

Den kennelen jeg snakker om er blitt anmeldt flere ganger.

Desverre sitter hun som driver kennelen i ett verv i dyrebeskyttelsen og hun har da blitt advart om at det vil komme inspeksjoner gang på gang.

På den måten har hun fått ryddet opp det mest ekstreme og ungått store pålegg. :roll:

Jeg har til og med sett flotte artikler om denne kennelen. Om at det skal være så bra der osv osv.... kjipt og da sitte og vite at sannheten er noe helt annet og at man får gjort så lite med det. :-?

Men som jeg har sagt tidligere, dette er bare en kennel. Alle de andre jeg har vært borti har vært flotte pensjonater med hyggelig personale som kan sine ting, og som vil gjøre sitt for at hunder og katter skal trives.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...