Gå til innhold

Lukter det hos deres venner som har hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne har fått hund. Den er noen mnd gammel, en blandingshund, allerede på størrelse med en schæfer. Korthåret. Den er kjempesøt og alt det der, men det lukter skikkelig hund hos henne. Ingen av mine andre venner har hund, og jeg har aldri hatt hund selv. Jeg har selvsagt vært hos folk med hund tidligere, men kan ikke huske at det har luktet noe særlig. Hun bor i stor enebolig, ikke en trang leilighet, om det har noe å si. 

Dere som ikke har hund, synes dere at det lukter i hus der det bor en hund? Det var såpass at det luktet hund av klærne våre da vi dro derfra. Er det vanlig? 

Jeg liker hunder jeg, selv om jeg har katt og hest selv. Mtp hesten er jeg jo slett ikke var på dyr og lukt, men ikke inne i min egen stue, liksom. Jeg ble bare overrasket over hvor mye det luktet, og undres litt over om dette er vanlig hos hundeeiere...

Anonymkode: d6da5...625

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg syns alltid det lukter hund hos folk som har hund. Spesielt om vinteren eller om sommeren når det regner. 

Anonymkode: a0e2d...c17

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det lukter hos meg, kjenner ikke noe selv og jeg er ganske sikker på at foreldrene mine ville ha sagt det om det luktet. Men jeg har en type hund som ikke lukter noe. Vil ikke si at det er normalt at det lukter så mye at lukten sitter i klærne deres etterpå. 

Anonymkode: f4587...eda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hunden til en venninne luktet veldig da hun brukte Labb hundefor, kanskje hun bruker noe billig, dårlig for.

Anonymkode: 2237a...726

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Har også venner med allergivennlig hun, lukter av den og.

Anonymkode: 420cc...cff

• Liker 2
Skrevet

Var hunden våt? Ellers har jeg inntrykk av at de med veldig krøllete pels eller tykk lang kan lukte noe, kanskje huden for for lite luft

AnonymBruker
Skrevet

Hus med hund lukter sterkt, og til tider vondt. Tror hundefolk selv blir immune mot lukta, og derfor ikke kjenner den. 

Anonymkode: b8995...6ed

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Merker kanskje litt lukt, det kommer mye an på været. Hunder (eller andre dyr) med våt eller fuktig pels vil lukte litt mer. Det er begrenset hvor ofte man kan bade dyrene, så noe lukt må en regne med. Det er ikke verre enn at jeg knapt tenker over det.

Anonymkode: fe5fa...0a2

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke spesielt. Kanskje ett hint av hund, men ikke en stygg lukt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg har dårlig luktesans. 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hus med hund lukter sterkt, og til tider vondt. Tror hundefolk selv blir immune mot lukta, og derfor ikke kjenner den. 

Anonymkode: b8995...6ed

Jeg kjenner lukta, jeg, men jeg synes ikke det lukter stygt. Det lukter hund :) Har en hund med lang, tykk pels.

Anonymkode: 0c53b...c9b

AnonymBruker
Skrevet

Nei det har jeg ikke merket. 

Anonymkode: 37f55...7be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merker kanskje litt lukt, det kommer mye an på været. Hunder (eller andre dyr) med våt eller fuktig pels vil lukte litt mer. Det er begrenset hvor ofte man kan bade dyrene, så noe lukt må en regne med. Det er ikke verre enn at jeg knapt tenker over det.

Anonymkode: fe5fa...0a2

Hunder som blir badet ofte lukter mer, ikke mindre.

Anonymkode: 3531a...b69

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg får alltid høre at det lukter så friskt og godt hos meg, og jeg har hund. En stor hund, men bader den ofte da og den er korthåret, lukter ikke hund av den :)

Skrevet

Er den valp? Syntes det lukter mer hund hos de enn de med voksne hunder.

AnonymBruker
Skrevet

Mine hunder lukter ikke, det har med pelstypen å gjøre. Jeg har polarhunder med tilhørende pelstyper.

Anonymkode: 607b4...ebc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det lukter ganske ekkelt uansett hjemme hos hundeeiere.

Anonymkode: ecdaa...239

• Liker 1
Skrevet

Kjenner mange med hund, og kun en jeg kjenner hundelukt hos. Å det har med renhold av både hjem og hund. 

Har selv hatt hund, katt og kanin. Å er super nøye på vask av sengeplass, do og utstyr. Hunden fikk jevnlig dusj, og vasket potene når vi kom inn om det var møkket ute. 

Aldri opplevd at noen sier at det lukter, og mine venner og familie ville sagt noe tvert 😂😂

• Liker 1
Skrevet

Det lukter hos alle som har hund, katt eller andre smådyr. Alle. Jeg har aldri vært i et hjem med kjæledyr der jeg ikke har kjent lukt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes noen raser lukter mer enn andre. 

Anonymkode: deabe...508

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...