Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to bachelorgrader og to mastergrader og ønsket å søke lederjobb i fremtiden. Men ser det da søkes etter en med lederutdanning i tillegg til den utdannelsen jeg allerede har. Hvor mye lederutdanning er da bra nok? Hvis jeg for eksempel tar 30 studiepoeng på BI i ledelse, vil dette da være innafor? #leiavskole 

Anonymkode: 1fae2...d0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2018 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har to bachelorgrader og to mastergrader og ønsket å søke lederjobb i fremtiden. Men ser det da søkes etter en med lederutdanning i tillegg til den utdannelsen jeg allerede har. Hvor mye lederutdanning er da bra nok? Hvis jeg for eksempel tar 30 studiepoeng på BI i ledelse, vil dette da være innafor? #leiavskole 

Du har studert høyere utdanning i ti år? Hvor gammel er du?

Anonymkode: a4f37...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, lederposisjoner er bare forbeholdt de med 3 mastergrader. Du må nesten sette deg på skolebenken igjen, altså. :balltre:

Anonymkode: 29448...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sikter deg inn på mellomlederutdannelse innenfor litt lavere yrker trenger du ikke utdannelse. Typ butikk,lager osv. Der er det vanlig å få inn de som jobber der allerede,gi dem et kurs og vipps er de mellomleder.

Anonymkode: dbf0e...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs veldig hva slags lederstillinger du snakker om, og i hvilken sektor. Jeg har diverse utdanning, inkludert en bachelorgrad, andre fag og årsstudium i ledelse. Er tilstrekkelig for lavere lederstilling i min sektor, men ønsker jeg å søke meg utover og prøve "noe nytt" tipper jeg at jeg må bygge på lederutdannelsen. Når det er sagt så er ofte erfaring like viktig som utdanning. Utdanning er laaangt fra viktigst når man søker på lederstilling. Nå om dagen er også personlighetstrekk og andre preferanser ganske viktig. Flere arbeidsgivere inkluderer personlighetstester eller intelligenstester i søkeprosessen.

Anonymkode: cab75...4d6

• Liker 1
Skrevet

Er jo veldig mye innenfor ledelse da. Er heller ikke alle som må ha videreutdanning eller ekstra utdanning for å få en lederstilling. Kommer selvsagt an på hva slags lederstilling du mener. Selv kjenner jeg folk, og har familie som har ledestillinger den dag idag, med bare en bachelor.

Selv har jeg akkurat tatt emnene "arbeidsrett" og "kompetanseledelse", som kan være med på å gi meg en lederstilling etter fullført bachelor og noen år i arbeidslivet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man går aldri rett inn i en lederstilling fra skolebenken. 

Hvis det er forventningene dine, må du bare glemme dem. Skaff deg jobb i en bedrift der det er gode sjanser for å rykke oppover etterhvert. 

Anonymkode: 42545...7ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere ledere og de har alle utdannelser: men ikke innen ledelse.

Anonymkode: dd5b9...47d

AnonymBruker
Skrevet

Kan være at det er snakk om MBA eller liknende. 

Anonymkode: 11a61...d4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...