AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Ser på hotell nå. Og på hotellets egen side koster det 500 kroner mindre for samme antall netter på et mye større rom enn det gjør på hotels.com(economy rom) Er det vanlig? "Alle" skryter sånn av disse bookingsidene. Anonymkode: 67cb1...5a7
Emmelise Skrevet 16. juni 2018 #2 Skrevet 16. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser på hotell nå. Og på hotellets egen side koster det 500 kroner mindre for samme antall netter på et mye større rom enn det gjør på hotels.com(economy rom) Er det vanlig? "Alle" skryter sånn av disse bookingsidene. Anonymkode: 67cb1...5a7 De eneste som skryter om bookingsidene er de som eier bookingsidene. En enkel gang kan man nok kanskje finne et greit tilbud, men som oftest får man bedre pris av å kontakte hotellet selv. 3
Missfitness Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 Har ikke opplevd så stor forskjell, men det er en myte at det alltid er billigere på søkemotorene. Ofte er det også flere valg i romkategorier etc på hotellenes egne sider.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #6 Skrevet 17. juni 2018 Detter avhenger av hvor mange rom de respektive søkemotorene har «kjøpt/bestillt», har de får rom igjen og etterspørselen er stor gjennom dem så er prisen også deretter. Helt vanlig «tilbud vs etterspørsels» problemstilling. De satser rett og slett på at folk er «late» og ikke sjekker rundt selv og satser på at de er billigst. Anonymkode: 2e38c...bb3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #7 Skrevet 17. juni 2018 De fleste ganger jeg har sjekket har rommet vært billigst på hotellets egen nettside. Anonymkode: a0f52...264
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #8 Skrevet 17. juni 2018 Veldig varierende.Scandic hoteller er alltid billigest, like billig som samlesider. Sjekker alltid hotellets egne og hotels.com. Det fine med hotel.com er jo at man kan reservere uten å betale, slik man har mulighet til å ombestemme seg og ta et rimligere tilbud hvis man vil. Når jeg bestiller billigste alternativ på hotellers egne sider så er det da ikke mulig å avbestille. Anonymkode: 1b39a...126 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #9 Skrevet 17. juni 2018 I følge en kompis som jobber på hotell, får man som regel alltid billigst pris på hotellets egen nettside, fremfor f.eks på hotels.com eller lignende sider. Anonymkode: 3e77d...3b3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #10 Skrevet 17. juni 2018 Min erfaring er at jeg får lavest pris ved bestilling på hotellets egen nettside. En del hoteller har også prisgaranti ved direktebestilling, så om en av bookingsidene er billigere får den prisen. De fleste hoteller, i alle fall kjedene, har lojalitetsprogrammer og gir ekstrarabatt til medlemmene. Jeg har aldri opplevd at prisene hos søkemotorene slår medlemsprisene. Anonymkode: 9f6b6...028
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #11 Skrevet 18. juni 2018 Jeg synes som regel det er veldig likt. Velger ofte booking.com på grunn av at jeg er registrert der med en profil, og slipper å fylle ut skjema etc for hver bestilling. Pluss at det ofte er veldig lettvint å avbestille rom derfra. Men sjekker såklart alltid hotellets egen nettside først. Anonymkode: f5ea9...903 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #12 Skrevet 18. juni 2018 Aller billigst blir det om du er medlem i hotellkjedens kundeklubb. Da får du gjerne rabattert rom og veldig gunstig avbestillingmulighet (kan avbestille inntil klokka 16 den dagen du egentlig skal ankomme). Dessuten kan resepsjonen gi deg de bedre rommene i kategorien ved innsjekk, fordi de ser du er medlem. Anonymkode: d9ade...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå