AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Hei, jeg vet ikke om dette passer inn her men jeg prøver uansett. ☺️ Jeg lurer på om det er normalt å ha skjenkekontroll med en kunde som er over 18? Jeg jobber i en matbutikk og det var kontroll hos meg da jeg satt i kassen i dag. Jeg ble litt mistenksom med en gang jeg så kunden, både fordi han kun skulle ha en liten øl, betale kontant, og fordi det har vært mange kontroller i det siste. Derfor var jeg ekstra nøye med å lese legitimasjonen hans. Han var over 18 år, og fikk derfor kjøpe øl som han senere returnerte i en annen kasse. Nå vet jeg ikke om dette var en test jeg bestod eller ikke siden dette var på ettermiddagen og sjefen ikke var på jobb. Jeg trodde i utgangspunktet man kun hadde slike kontroller med mindreårige? Eller er det også vanlig med kontroll for å se om den ansatte spør om legitimasjon? Et annet alternativ kan jo også være falsk id/lånt id. Håper på svar fra noen som vet mer enn meg eller som har opplevd lignende ☺️ Anonymkode: 67cd4...9d3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #2 Skrevet 17. juni 2018 Ja, de er ofte over 18 år. De som jobber i butikk skal spørre alle under 25 år om legitimasjon, så det er det de kontrollerer. Anonymkode: 11f0b...cae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå