Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #1 Skrevet 2. mars 2005 Jeg har akkurat sittet og sett TV2 hjelper deg, sesongens første. Jeg ble så skuffet! Første sak var om en hundeoppdrettet som åpenbart lurer kundene sine. Saken ble avsluttet med at vedkommende flere ganger har lovet å gi depositumspengene for hunden tilbake til "offeret". Hallo? Var det ikke akkurat det TV2 hjelper deg skulle løse? Hvorfor kjører de en sak de ikke har løst i det hele tatt? Og hvorfor sier de ikke i det minste hvordan man har tenkt å håndtere saken derfra? Hva med anmeldelse, f eks? En annen sak var test av "posekaker", sånn ferdige kakemixer som skal være lette å lage. Tre ungdomsskoleelever testet. Testen gav meg ingenting. Hvor interessant er det å vite hvor mange gram og/eller meter (!) kake man får ut av posen? Har man lyst på den ene typen, kjøper man ikke en annen fordi den gir 100 gram mer kake. Er det interessant å sammenlikne steketid på helt ulike kaker? Igjen, man lager da den kaken man har mest lyst på, uanhengig av hvor lang tid det tar å tilberede den. Smakstester er heller ikke særlig veiledende, da smaken er som baken. Det er ihvertfall særs lite interessant å vite hva tre tilfeldige ungdommer mener. Skulle en slik type test hatt noe for seg, burde noen proffe konditorer testet, som vet å balansere smaker og som vet hvordan gode eksamplarer av hver kakesort skal smake. Testen av strykemaskinen var helt grei. Den er et godt eksempel på at det finnes en hel del latterlige produkter på markedet. Et annet innslag var om en som klaget på en elektrisk persienne. Jeg oppfattet det slik at saken var løst før TV2 hjelper deg var kommet inn i bildet, så da ser jeg ikke noe poeng i å lage en sak ut av det. Den siste testen var mp3-spillere og var etter min mening det eneste vettuge innslaget. Totalt synes jeg programmet sto til terningkast 2.
Arkana Skrevet 7. mars 2005 #2 Skrevet 7. mars 2005 Jeg reagerte også på kaketesten. Det var ikke akkurat målene og at det var ungdommer som testet den som slo meg først, det var det at de testet tre totalt ulike kaker. Man kan ikke sammenligne sjokoladekake, gulrotkake og muffins. Folk har forskjellig smak, og ulikheter i preferanse trenger ikke ha noe som helst med merket å gjøre. De burde testet samme type kake. I tillegg finnes det jo fryktelig mange forskjellige posekaker, og de kunne godt testet litt flere enn tre. Men, jeg bruker aldri slike posekaker uansett, så egentlig var det helt uinteressant.
Gjest kenneth Skrevet 7. mars 2005 #3 Skrevet 7. mars 2005 Selv om jeg ikke så programmet, tillater jeg meg å uttale meg. Det er vel ikke uvanlig at de viser saker som ikke helt er i mål. Da pleier de vel på et senere tidspunkt å ta en kort statusoppdatering når det skjer noe i saken. Dessuten, hvis vi forutsetter at selger har oppført seg klandreverdig, fortjener de å få litt dårlig fokus på seg. I rettferdighetens navn synes jeg man kan bli hengt ut til spott og spe, for på den måten å få en "straffereaksjon", samt advare andre om at denne selgeren kan være en kjip skrue. Når det gjelder kakeinnslaget, høres det litt kjedelig ut ja. Men, jfr. "smaken er som baken", er det sikkert mang en kakemons som satte pris på det innslaget også Så forresten strykemaskin-innslaget, og der er vi nok enige...
Sniglå Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 Synes ikke innholdet i Tv2 hjelper deg var så mye bedre eller annerledes nå enn før... Synes FBI var bedre... Men det som irriterte meg var den nye måten å gå gjennom sakene på, helt i starten av sendingen. Hvorfor måtte hun snakke inn i to kameraer og snu seg hele veien? Ble bare helt tåpelig!!! :-?
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 Synes tv2 hjelper deg har mye uproff journalistikk. En gan var det ei som ikke fikk svangerskapsforsikringsutbetaling fordi ungen ble født for tidlig. Lovverk og praksis var entydig i denne saken - hun SKULLE ikke få utbetalt forsikringen. Hadde journalisten gjort r-e-a-s-e-a-r-c-h kunne innslaget vært på ett minutt og inneholdt info om lovpraksisen, i stedet for å drasse grinende mor og unge rundt på forskjellige kontorer i et kvarter. Har også sett mange "liksom-saker" hvor tv2 bruker "ofre" for alt det er vært - gjerne alenemødre som trodde barnevogna de kjøpte på Nille skulle klare en polferd omtrent.. Med andre ord emner som ikke wer så relevante for flertallet av oss, eller som forbrukerinfo generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå