AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Og der begynte hunden min og en annen hannhund og sloss. Min er kastrert, den andre ikke. Den andre hunden gikk rundt og knurra på min og andre hannhunder, prøvde også å parre seg på noen tipser- men eieren hadde med vannpistol som han spruta på hunden for å få han vekk. Uansett, de begynte å sloss og jeg skilte de fra hverandre. Dette mente han andre eieren at man ikke burde gjøre, de skal ordne opp seg i mellom. Virka som han bare syntes det var gøy og sa at hunden hans mest sannsynlig hadde endt opp med å legge min i bakken fordi han er så dominant. Jeg er ganske fersk hundeeier så vet ikke helt hva jeg syntes om dette. Jeg ønsker at hunden min opplever minst mulig av slike møter fordi han kan være en litt redd og usikker type innimellom. Han er leken og går som regel godt overens med de fleste hunder, men tydeligvis ikke veldig dominante hannhunder. Har dere noen råd på hva som er riktig å gjøre? Skal man la de ordne opp selv eller gripe inn? Og hvor bra er det at hunden min sloss med andre mtp sosialisering? Til info: Begge hundene i dette tilfellet var på samme alder, ca 6 år. Anonymkode: 637c7...bf9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 Den fyren burde ikke hatt dyr. Håper du slipper å treffe på ham flere ganger. Anonymkode: cdbf4...098 9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #4 Skrevet 16. juni 2018 For en fyr. Hadde det vært meg hadde jeg gølva'n. Anonymkode: 212cc...f61 3
Ragnar89 Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 Jeg hadde brutt kampen jeg og. Du som eier bestemmer når det er nok 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #6 Skrevet 16. juni 2018 Er selv førstegangs eier, men når man må ha med vannpistol for å ha «kontroll» på hunden, har den ingenting i en hundepark å gjøre!! Anonymkode: 699e8...e43 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #7 Skrevet 16. juni 2018 Den bikkja der hadde ingenting i en hundepark å gjøre. Å la bikkjene «ordne opp selv» er noe man gjør når man har to hunder som vanligvis er venner men som lekeslåss litt i blant. Ikke to fremmede hunder. Hva om den ene blir skadet? Anonymkode: 1c02c...605 6
Julie Skrevet 16. juni 2018 #8 Skrevet 16. juni 2018 Hva er hensikten med å stå og overvære et hundeslagsmål? (Nei, sikter ikke ts, men den andre eieren). Har vært ut for samme typen eiere, synes det er litt tøft når hunder barker sammen og bidrar gjerne til å hausse opp stemningen. Typisk joggebuksekledd ung mann, rikt tatovert og med en molosser eller staff. Nei, grip inn og bryt av og ta med bikkja og gå. Hundepark kan være fint, men vær kritisk til hvem du slipper bikkja di med. Kommer du ut for en hannhund som er veldig "på" (eller vice versa), avslutt før det eskalerer og de evt ryker i hop. Nå har du jo også lært litt om tålegrensa til din egen hund i så måte. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #9 Skrevet 16. juni 2018 Man tar ikke med en usikker hund i hundepark heller. Skal du ha playdates så møt en og en hund, som du kjenner til fra før. Hadde aldri tatt med min hund i hundepark. Anonymkode: 33f00...d52
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #10 Skrevet 16. juni 2018 Innimellom kan det være greit å la de ordne opp seg i mellom, hvis det er to i utgangspunktet «snille» hunder som ikke biter. I dette tilfellet ville jeg gjort akkurat det samme som deg, den mannen høres ut som en tulling. Ville unngått han og hunden hans i fremtiden. Anonymkode: f70dd...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #11 Skrevet 16. juni 2018 Ligg unna hundeparker! Man må se det veldig an om man virkelig ønsker å ha hunden sin i en hundepark. Det virker på meg som om de fleste hundeparker alltid har noen bølle-hunder med eiere som mener at de må "ordne opp seg imellom". Det som skjer er at de forsiktige hundene blir hetset mens bøllene blir igjen. Eiere som eier slike bøller har selvsagt ingen problemer, da hunden deres alltid klarer seg.. Det som kan skje med hunder i hundeparker er at de begynner å oppføre seg som en bølle selv, og/eller blir redd andre hunder og/eller blir super-oppgiret når de ser andre hunder siden han tror det betyr å løpe rett bort til dem og herje med dem. Jeg har sett mange innlegg på hundeforum om slike adferdsproblemer etter hundeparker. Jeg har også prøvd en gang selv, og i den parken det inn en tispe som var veldig usikker og som tydelig ikke skulle vært der. Den havnet selvsagt i slagsmål med en mindre hund som ble vettskremt, og det var selvsagt ikke noen god opplevelse for den nervøse tispen heller. Og slike finner man alltid noen av! Det var også en hund som plaget og jagde hunden min og eier var ingen steder å se... Nei det er mye bedre å la hunden møte en eller flere hunder som dere kjenner til og som den kan bli kjent med. Det er langt fra naturlig for hunder å måtte forholde seg til en haug ukjente hunder på en gang som i beste fall har varierende manèrer, og i verste fall er mobbere, bøller og nervevrak. Anonymkode: 6841b...b66 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #12 Skrevet 16. juni 2018 Beklager skrivefeil, jeg ble så opprørt Anonymkode: 6841b...b66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå