Gå til innhold

Har denne pcen innebygget trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

CPU Mobile AMD Sempron™ prosessorer

Skjerm 15,4" TFT LCD

Minne 256MB eller 512 MB (2x256) DDR-333 soDIMM kan utvides til 2048 MB

Chip-set VIA ProSavage K8N800

Lydkort Soundblaster Pro og MS DirectSound kompatibelt lydkort

Batteri Lithium batteri

Kortplasser 1 PC Card type III port

Eksterne porter 1 utvidet parallell port , 1 port for ekstern skjerm

1 port høretelefon, 1 for ekstern mikrofon, 1 S-Video utgang, 4 USB 2.0 porter

Optisk enhet CD-RW/DVD eller DVD-RW Dual

Modem Innebygget 56.6 (V90) modem

Kommunikasjon FireWire 1394

Tastatur og mus Tastatur med 4 hurtigtaster for Acer e-Manager, launch manager, internett og e-post

Vekt 3.50 kg

Programvare Windows XP Home (Norsk, Dansk, Engelsk) og Norton® Antivirus (3 md. fri bruk)

Acer Notebook Manager, Adobe Acrobat Reader, On-line User Guide

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Det virker ikke slik etter de opplysningene du har gitt.

Skrevet

Da skal det stå ting som "trådløst", "WLAN", "802.11" med b eller g e.l. til slutt.

Ser ikke ut som det gjør det her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så hvis det står at den har wlan så har den innebygget trådløst nettverk? (Jada - er helt grønn på området)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jippi! Takk for hjelpen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva trenger jeg i tillegg til det innebygde nettverket for å bruke den til ADSL? Har jo modem og det jeg fikk fra Telenor. Noe mer?

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Du trenger en kabel, men den fulgte vel også med. Du har ikke skrevet noe om at det er innebygd nettverkskort, men det er det vel sikkert utfra hva du skriver i siste innlegget ditt. Kjør på - nå er det bare å komme seg på nett..............

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Hva trenger jeg i tillegg til det innebygde nettverket for å bruke den til ADSL? Har jo modem og det jeg fikk fra Telenor. Noe mer?

Trådløs router eller aksesspunkt hvis du skal bruke det innebygde nettverkskortet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Altså: Har ikke fått pcen enda, bare bestilt den. Men har lyst til å ha alt på plass så jeg kan bruke internett når jeg får den. Har en gammel stasjonær pc med ADSL nå.

Eh....nettverkskort? Hvordan kan jeg se det? :-?

Router ja, det forstår jeg. Men aksesspunkt? :oops:

Kanskje jeg burde vente likevel til pcen er i hus.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Altså: Har ikke fått pcen enda, bare bestilt den. Men har lyst til å ha alt på plass så jeg kan bruke internett når jeg får den. Har en gammel stasjonær pc med ADSL nå.  

Eh....nettverkskort? Hvordan kan jeg se det?  :-?  

Router ja, det forstår jeg. Men aksesspunkt?  :oops:  

Kanskje jeg burde vente likevel til pcen er i hus.

Nettverkort for kabel følger med alle nye PC-er nå.

Tja, forskjelle på router og aksesspunkt... Aksesspunkt er omtrent som trådløs router, bortsett fra at den har ikke noe routingfunksjon. Routeren får i tillegg en slags brannmurfunksjon, og kan lage et eget lokalnettverk, det kan ikke aksesspunktet.

Så hvis modemet ditt fra telenor har innebygd router (trolig hvis du nettopp har bestilt ADSL fra Telenor) så er det helt greit med trådløst aksesspunkt. Har du fått et modem uten routing, er det greit med trådløs router.

Litt vanskelig å forklare siden jeg ikke vet helt på hvilket nivå du er på, men hvis du ikke skjønte det her, så spør i vei ;).

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk modem og ADSL i fjor høst. Altså er det vel forholdsvis nytt. Er det stor forskjell i pris på router og aksesspunkt? Hvor kjøper jeg det?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Tror ikke det er noe prisforskjell å snakke om. Det er derimot greiere å bare ha en router dersom du skal åpne porter e.l. ved en senere anledning.

Gå på start - kjør og skriver inn cmd, hvor du der i kommandolinja skriver ipconfig. Hvis IP-adressen din begynner med:

192.168

10.0.0

eller

172.x.x

så har du router.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har altså router. Da kjøper jeg trådløst aksesspunkt...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Ok. Men du må også kjøpe en switch, dersom du kjøper aksesspunkt og har tenkt til å ha en eller flere maskiner koblet til med kabel.

Men jeg glemte å si hvor du får kjøpt det:

www.komplett.no

www.psdata.no

www.mpx.no

Ellers får du vel kjøpt det på elkjøp, expert og andre lignende butikker rundt omkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...