AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Skal man fortelle det? Når det ikke har skjedd noe, ikke nødvendigvis er gjensidig og den som har forelsket seg er fast bestemt på å jobbe for ekteskapet og vil ha følelsene bort... Hvorfor fortelle? Hvorfor ikke? Anonymkode: 2ca03...5f9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #2 Skrevet 16. juni 2018 Oi denne burde ligge under samliv. Beklager, legger den inn der... Anonymkode: 2ca03...5f9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 Fortell. Det forklarer at man ikke helt er seg selv, og det tar brodden av "den hemmelige moroa". Anonymkode: 3ae14...ce1 2
FluffyJuggernaut Skrevet 16. juni 2018 #4 Skrevet 16. juni 2018 (endret) Jeg hadde ønsket å vite det før det ble en seriøs trussel mot forholdet vårt. Altså med en gang han begynte å utvikle mer en vennskapelige følelser. Så lenge man er ærlig, så kan man møte utfordringene sammen og komme igjennom det. For tror det er lettere å pleie attraksjonen eller forelskelsen om kjæresten er i mørket. Dessuten så er det en fin måte å finne ut hva som gjorde at følelsene blomstret opp for andre, og hva som eventuelt mangler i forholdet/ekteskapet. Endret 16. juni 2018 av FluffyJuggernaut 1
Almond Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal man fortelle det? Når det ikke har skjedd noe, ikke nødvendigvis er gjensidig og den som har forelsket seg er fast bestemt på å jobbe for ekteskapet og vil ha følelsene bort... Hvorfor fortelle? Hvorfor ikke? Anonymkode: 2ca03...5f9 Nei er du gal, du kan ikke fortelle det 🤣 om det ikke kommer til å bli noe med den andre personen eller noe snakk om dette så må du ikke finne på å fortelle noe. Er dette en (ei?) på jobben? Da må du hvertfall ikke gjøre det- da blir det et helvete hjemme og krav/ønsker om at du bytter jobb dukker sikkert opp. Det er ikke BARE å bytte jobb heller.....
Hårstrikk79 Skrevet 16. juni 2018 #6 Skrevet 16. juni 2018 Selvsagt skal du ikke fortelle det. Det er ganske normalt å bli betatt/forelska i noen andre i løpet av et langt forhold. Kan ikke se én eneste positiv ting med å fortelle dette. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #7 Skrevet 16. juni 2018 Jeg ville fortalt det. Ærlighet varer lengst. Anonymkode: f506e...401
SoWhat? Skrevet 16. juni 2018 #8 Skrevet 16. juni 2018 (endret) Skjønner virkelig ikke hva godt det skal komme ut av å fortelle det. Hadde tenkt at kjæresten hadde vært helt idiot om han hadde sagt noe sånt. Det har jo ikke skjedd noe, og det vil det jo heller ikke. Alt en oppnår er å gjøre den andre usikker og såret. Hvis det hadde blitt sånn at følelsene påvirket forholdet, og en blir spurt, da er det noe annet. Alle kan bli betatt og tenke på andre gjennom et lengre forhold, men noe må en klare å deale med selv uten å informere om absolutt alt. De som på død og liv vil vite alt som skjer med partneren er kontrollerende spør du meg. Ingen går inn for å spre noen om de kan unngå det. Om en ikke er ondskapsfull da. Selv om en er i et forhold så eier man ikke den andre. Litt privatliv må en ha og kunne ta ansvar for selv. Rettelse: ingen går inn for å såre noen... skulle det stå. Endret 16. juni 2018 av SoWhat? 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #9 Skrevet 16. juni 2018 Nei, nei, nei, med mindre du har et ønske om å bli vist døra. Jeg hadde ikke taklet det om mannen fortalte at han hadde forelsket seg i en annen. Og hva i all verden tror du skal komme ut av det? Hvordan hadde du reagert selv? Anonymkode: c8805...f73 2
SoWhat? Skrevet 16. juni 2018 #10 Skrevet 16. juni 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville fortalt det. Ærlighet varer lengst. Anonymkode: f506e...401 Misforstått ærlighet kaller jeg det. Du ville ikke brydd deg om det såret kjæresten, og at han ble usikker?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #11 Skrevet 16. juni 2018 Just now, SoWhat? said: Misforstått ærlighet kaller jeg det. Du ville ikke brydd deg om det såret kjæresten, og at han ble usikker? Stråmannsargumentasjon. Det handler om hvordan man legger frem ting, men for all del: om du ønsker å bygge ditt eget samliv basert på løgn er du velkommen til det. Anonymkode: f506e...401
SoWhat? Skrevet 16. juni 2018 #12 Skrevet 16. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stråmannsargumentasjon. Det handler om hvordan man legger frem ting, men for all del: om du ønsker å bygge ditt eget samliv basert på løgn er du velkommen til det. Anonymkode: f506e...401 Basert på løgn? Nei, ikke basert på løgn. Jeg sier bare fra hva jeg vil vite og ikke. En er to forskjellige mennesker og jeg syns faktisk at det er viktig å ha litt privat i et forhold. Jeg tror veldig få vil vite absolutt alt, og ihvertfall om den andre er betatt av noen. Hvorfor skal en ha kontroll på alle følelser og tanker den andre har? Men du svarte ikke på hva godt det skulle komme ut av det da. Det bør du jo svare på? Jeg lurer oppriktig på hvordan du tenker.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #13 Skrevet 16. juni 2018 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Basert på løgn? Nei, ikke basert på løgn. Jeg sier bare fra hva jeg vil vite og ikke. En er to forskjellige mennesker og jeg syns faktisk at det er viktig å ha litt privat i et forhold. Jeg tror veldig få vil vite absolutt alt, og ihvertfall om den andre er betatt av noen. Hvorfor skal en ha kontroll på alle følelser og tanker den andre har? Men du svarte ikke på hva godt det skulle komme ut av det da. Det bør du jo svare på? Jeg lurer oppriktig på hvordan du tenker. Det er altså ikke meg, ts, som har svart deg her.....Jeg har foreløpig ikke kommentert noe, jeg. Sitter og leser og grunner over det dere alle mener her ts Anonymkode: 2ca03...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #14 Skrevet 16. juni 2018 Synes ikke noe om å fortelle det, er man ansvarsfull så styrer man oppmerksomheten sin i en bedre retning, dermed er det ikke et problem. Problemet er aldri den nye, det er i deg, og hvor mye du velger å dyrke ideen om den nye. Anonymkode: 17cd7...589
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #15 Skrevet 16. juni 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stråmannsargumentasjon. Det handler om hvordan man legger frem ting, men for all del: om du ønsker å bygge ditt eget samliv basert på løgn er du velkommen til det. Anonymkode: f506e...401 Hvis mannen din fortalte deg hvor mange ganger han fikk stå av andre kvinner så ville du satt pris på ærligheten? Hvis du er dame da. Det er ikke alt som må fortelles. Anonymkode: 17cd7...589 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #16 Skrevet 16. juni 2018 8 minutter siden, SoWhat? said: Basert på løgn? Nei, ikke basert på løgn. Jeg sier bare fra hva jeg vil vite og ikke. En er to forskjellige mennesker og jeg syns faktisk at det er viktig å ha litt privat i et forhold. Jeg tror veldig få vil vite absolutt alt, og ihvertfall om den andre er betatt av noen. Hvorfor skal en ha kontroll på alle følelser og tanker den andre har? Men du svarte ikke på hva godt det skulle komme ut av det da. Det bør du jo svare på? Jeg lurer oppriktig på hvordan du tenker. Det kommer noe godt ut av mer enn man tror. Jeg tok meg en elskerinne etter at min kone fødte vårt første barn. Dette var en vesentlig yngre og vakrere kvinne enn min kone, men samvittigheten tynget såpass at jeg la alle kortene på bordet etter fem år. Det var ikke hyggelig for noen av oss, men samtalene vi hadde førte oss tettere sammen og i dag har vi det bedre enn noensinne. Hadde jeg løyet hadde vi aldri funnet tilbake til hverandre igjen. Anonymkode: f506e...401
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #17 Skrevet 16. juni 2018 Dersom mannen min hadde blitt forelsket i en annen hadde jeg blitt knust, og vist han døra samme hvor mye han ønsket å jobbe med forholdet vårt. Så hvorfor i huleste skal du fortelle dette? For å såre partneren din? Jobb med forholdet i steden du, glem den andre og hold helt kjeft. Anonymkode: fe15b...482 2
SoWhat? Skrevet 16. juni 2018 #18 Skrevet 16. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer noe godt ut av mer enn man tror. Jeg tok meg en elskerinne etter at min kone fødte vårt første barn. Dette var en vesentlig yngre og vakrere kvinne enn min kone, men samvittigheten tynget såpass at jeg la alle kortene på bordet etter fem år. Det var ikke hyggelig for noen av oss, men samtalene vi hadde førte oss tettere sammen og i dag har vi det bedre enn noensinne. Hadde jeg løyet hadde vi aldri funnet tilbake til hverandre igjen. Anonymkode: f506e...401 Jeg er ikke i nærheten av å være som din kone! Du var jo mer enn forelsket. Jævli stygt å være utro mot kona di når hun hadde født barnet deres. Jeg hadde aldri gitt deg en sjanse. Det er stygt med utroskap uansett, og hadde du i tillegg skjult det i fem år, ja, da hadde du vært ute av dørene. Jeg vet ikke hvordan forhold kan bli bedre av sånt. Da tenker jeg at det må ha mangler noe vesentlig hele tiden. Det er hva jeg tenker. Du og din kone er nok veldig ulik meg. Det er nå sikkert ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå