AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Hvilke alternativer til trygghetsalarm finnes for en person som man er veldig glad i? H*n som jeg kjenner har en trygghetsalarm, men det er ikke alltid at h*n har den på seg. Tusen takk for svar og ha en god helg folkens. Anonymkode: 2e9c2...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #2 Skrevet 16. juni 2018 Kanskje en mobiltelefon, mener merket heter Doro, kan være noe? De har en alarmknapp på baksiden, holder man inne den ringer man/eller sender ut sms til nærmeste (man velger dette i innstillingene). Anonymkode: 83951...6f9 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje en mobiltelefon, mener merket heter Doro, kan være noe? De har en alarmknapp på baksiden, holder man inne den ringer man/eller sender ut sms til nærmeste (man velger dette i innstillingene). Anonymkode: 83951...6f9 Bra tips :). Ja, kanskje det kan være noe. Anonymkode: 2e9c2...6f9 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #4 Skrevet 16. juni 2018 Ta kontakt med den kommunale ergoterapeuten i din kommune. De skal ha oversikt over hvilke hjelpemidler som er tilgjengelig. Evt kan du ta kontakt direkte med din lokale hjelpemiddelsentral og be om veiledning, men ofte må du innom den kommunale ergoterapeuten for bistand til å søke om hjelpemidler. Anonymkode: ecd34...eb4 1
Luckiness Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 Doro har alarm. Kobles opp mot ett eller flere telefonnumre. Brukes en smartphone finnes det sikkert diverse apper. Ellers ville jeg funnet ut hvorfor vedkommende ikke alltid har på seg alarmen. Glemmer vedkommende denne? Isåfall er det risiko for å glemme andre typer alarmer også. Kanskje trenger personen hjelp til å huske å ta på alarmen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 På 18.6.2018 den 17.59, Luckiness skrev: Doro har alarm. Kobles opp mot ett eller flere telefonnumre. Brukes en smartphone finnes det sikkert diverse apper. Ellers ville jeg funnet ut hvorfor vedkommende ikke alltid har på seg alarmen. Glemmer vedkommende denne? Isåfall er det risiko for å glemme andre typer alarmer også. Kanskje trenger personen hjelp til å huske å ta på alarmen. Hvordan kan personen isåfall få hjelp til å huske alarmen? Ha en god helg. Anonymkode: 2e9c2...6f9
Luckiness Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan personen isåfall få hjelp til å huske alarmen? Ha en god helg. Anonymkode: 2e9c2...6f9 Hvis personen glemmer å ta på seg alarmen og har behov for alarm om noe skulle skje hjemme, så tenker jeg at denne personen trenger tilsyn i løpet av dagen. F.eks. at personen kan ha ha nytte av hjemmesykepleie. Hjemmesykepleien er ikke nødt å yte direkte stell eller behandling. Men de kan f.eks. hver morgen komme en tur innom, hjelpe henne på med alarmen (om hun ikke har den på seg) og kanskje komme innom henne en gang om kvelden for å gjøre det samme. Eventuelt kan familie/venner gjøre dette om de har anledning. Eller kanskje det bor en nabo hun har et godt forhold til som kunne sett til at hun har på seg alarmen. Men hvis personen faktisk glemmer å ta på alarmen, hvordan kan dere vite at personen klarer å huske å trykke på alarmen ved behov? 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 På 23.6.2018 den 15.09, Luckiness skrev: Hvis personen glemmer å ta på seg alarmen og har behov for alarm om noe skulle skje hjemme, så tenker jeg at denne personen trenger tilsyn i løpet av dagen. F.eks. at personen kan ha ha nytte av hjemmesykepleie. Hjemmesykepleien er ikke nødt å yte direkte stell eller behandling. Men de kan f.eks. hver morgen komme en tur innom, hjelpe henne på med alarmen (om hun ikke har den på seg) og kanskje komme innom henne en gang om kvelden for å gjøre det samme. Eventuelt kan familie/venner gjøre dette om de har anledning. Eller kanskje det bor en nabo hun har et godt forhold til som kunne sett til at hun har på seg alarmen. Men hvis personen faktisk glemmer å ta på alarmen, hvordan kan dere vite at personen klarer å huske å trykke på alarmen ved behov? Her var det mange gode forslag. Han glemmer visstnok ikke trygghetsalarmen og han har den nå med seg når han er inne i huset. I det siste har han blitt flinkere til å benytte trygghetsalarmen etter hva jeg har hørt av andre. Anonymkode: 2e9c2...6f9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her var det mange gode forslag. Han glemmer visstnok ikke trygghetsalarmen og han har den nå med seg når han er inne i huset. I det siste har han blitt flinkere til å benytte trygghetsalarmen etter hva jeg har hørt av andre. Anonymkode: 2e9c2...6f9 Jeg mente å skrive *huske å ha med seg trygghetsalarmen* og ikke *benytte trygghetsalarmen*. Anonymkode: 2e9c2...6f9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 På 23.6.2018 den 15.09, Luckiness skrev: Hvis personen glemmer å ta på seg alarmen og har behov for alarm om noe skulle skje hjemme, så tenker jeg at denne personen trenger tilsyn i løpet av dagen. F.eks. at personen kan ha ha nytte av hjemmesykepleie. Hjemmesykepleien er ikke nødt å yte direkte stell eller behandling. Men de kan f.eks. hver morgen komme en tur innom, hjelpe henne på med alarmen (om hun ikke har den på seg) og kanskje komme innom henne en gang om kvelden for å gjøre det samme. Eventuelt kan familie/venner gjøre dette om de har anledning. Eller kanskje det bor en nabo hun har et godt forhold til som kunne sett til at hun har på seg alarmen. Men hvis personen faktisk glemmer å ta på alarmen, hvordan kan dere vite at personen klarer å huske å trykke på alarmen ved behov? Dette er dessverre en sannhet med modifikasjoner. Hjemmesykepleien kommer ikke på tilsyn lenger, selv om det er ufattelig trist. De må ha noe helt konkret å gjøre, noe detaljert beskrevet som personen trenger hjelp til - for å få vedtak på HSY. Det er uendelig dårlig, og helt ubegripelig - men slik er det altså. Men, hvis pasienten f.eks. bruker støttestrømper, er det enkelt å få vedtak på hjelp til å ta disse på om morgenen og av om kvelden I den forbindelse får jo pasienten tilsyn x 2! Anonymkode: 1245b...047
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå