Gå til innhold

Hunden min forsvant i skogen i dag (og kom hjem igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, hunden min stakk av på skogstur i dag. Vi har vanligvis en fast runde vi pleier å gå, men i dag tok vi en annen og litt lengre runde vi bare har gått en gang tidligere. Hundene mine gikk løse. De pleier å forsvinne litt av stien noen ganger, men går aldri langt unna. I dag kom den ene tilbake, mens den andre var sporløst forsvunnet. Jeg ropte og ropte, men hun kom ikke. Jeg fant noen spor som kunne være hennes, og de gikk rett ved et stup hvor hun lett kunne ha falt utfor.

Selvfølgelig så jeg for meg det værste og jeg var ganske så desperat.

Etter å ha lett i skogen i over en time, fikk jeg en melding på telefonen. Naboen hadde funnet henne temmelig kald og frossen på trappa hjemme og hun ville inn i huset:-) så hun hadde vært hos de til jeg kom meg hjem. Ganske utrolig at hun hadde klart å komme seg helt hjem. Vi var ganske langt inn i skogen (nesten en time hjemmefra) og ukjent sti. I tillegg hadde hun gått langs veien og gjennom et boligområde for å komme seg hjem.

Så i kveld har jeg grått og kost masse med henne, og er veldig stolt av den kloke hunden min som kom seg hjem helt på egenhånd.

Håper aldri jeg opplever dette igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en lykkelig slutt :wink:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ser at du har springer spaniel, de har god spor-nese!!

Godt at det gikk bra :)

Skrevet

Åh, det var en flott slutt..Bra hundene dine er kyndige med nesen :wink: Flott historie..! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ååååååå! Så bra!

Dette minner meg om en hendelse som skjedde da jeg var liten pike! Vi hadde to Shit Shuer! Så min tre år eldre bror og meg var på hytte tur med foreldrene mine!

Den ene hunden, Buster var blind på det ene øyet og så dårlig på det andre, hadde rett hale skulle ha krøll, hadde lang nese, skulle være kort osv....! Han var mentaly challenged i tillegg (hvis man kan kalle det det!!!) Men han var den skjønneste hunden på jord.

Plutselig var han borte på kvelden, vi ropte og leitet og grein og hylte! Gikk over alt, men han var spor løst forsvunnet! (sikkert smettet ut av døren da jeg skulle på do (utedo), uten at jeg hadde fått det med meg)

Vi leitet overalt...! Foreldrene mine kom og hyttenaboene hjalp til å lete! Dette var på høsten, så det var nogenlunde kaldt!

Dagen etter rundt i tolv tiden, fant stefaren min han bak uthuset, kald og hadde bæsjet på seg! Har aldri vært så redd i hele mitt liv!

Han var den herligste bikkja!

Shana (søstra hans) var også verdens herligste og kuleste! (for ikke å favorisere!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...