Gå til innhold

Hva er det med fastlegers bruk av vikar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd noen yrkesgruppe som gjør så mye bruk av vikarer. "Fast" lege my ass.

Anonymkode: e1797...4ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt noen problemer med dette. Kanskje fastlegen din har utfordringer med helsen? Bytt fastlege da vel. Og hva er det egentlig du lurer på?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme fastlege i 8 år og nå er det første gang jeg har opplevd at vedkommende har vikar. Jeg er kronisk syk, så jeg er relativt ofte hos lege. 

Anonymkode: bef66...763

• Liker 7
Skrevet

H*n er kanskje mye syk selv, har syke barn eller må på kurs/møter etc. Mange fastleger velger også å spesialisere seg, da må de ta ca ett år permisjon, men kan være kurs i forhold til det også

Skrevet

Er ikke så ofte jeg opplever det, men det hender at de bruker vikar noen ganger.

Skrevet
3 minutter siden, Fjugur said:

kan være kurs i forhold til det også

Hva mener du med dette?

Skrevet
Akkurat nå, H80 skrev:

Hva mener du med dette?

Kurs (enkeltstående) i forhold til at de tar spesialisering, kurs som må deltas på utenom når de tar permisjon

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det mer vikarbruk blant fastleger enn i andre yrkesgruppen. Fastleger er vel som andre mennesker, de kan bli syke, de får barn og har permisjon som andre, de tar videreutdanning eller spesialisering. Mange årsaker til at man kan har fravær eller permisjon fra stillingen sin.  

Anonymkode: 07a53...f9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nesten alltid til forskjellige vikarer når jeg er syk, har nesten aldri fastlegen min

Anonymkode: 33c70...5a7

AnonymBruker
Skrevet