Gå til innhold

Hva er det med fastlegers bruk av vikar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd noen yrkesgruppe som gjør så mye bruk av vikarer. "Fast" lege my ass.

Anonymkode: e1797...4ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt noen problemer med dette. Kanskje fastlegen din har utfordringer med helsen? Bytt fastlege da vel. Og hva er det egentlig du lurer på?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme fastlege i 8 år og nå er det første gang jeg har opplevd at vedkommende har vikar. Jeg er kronisk syk, så jeg er relativt ofte hos lege. 

Anonymkode: bef66...763

• Liker 7
Skrevet

H*n er kanskje mye syk selv, har syke barn eller må på kurs/møter etc. Mange fastleger velger også å spesialisere seg, da må de ta ca ett år permisjon, men kan være kurs i forhold til det også

Skrevet

Er ikke så ofte jeg opplever det, men det hender at de bruker vikar noen ganger.

Skrevet
3 minutter siden, Fjugur said:

kan være kurs i forhold til det også

Hva mener du med dette?

Skrevet
Akkurat nå, H80 skrev:

Hva mener du med dette?

Kurs (enkeltstående) i forhold til at de tar spesialisering, kurs som må deltas på utenom når de tar permisjon

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det mer vikarbruk blant fastleger enn i andre yrkesgruppen. Fastleger er vel som andre mennesker, de kan bli syke, de får barn og har permisjon som andre, de tar videreutdanning eller spesialisering. Mange årsaker til at man kan har fravær eller permisjon fra stillingen sin.  

Anonymkode: 07a53...f9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nesten alltid til forskjellige vikarer når jeg er syk, har nesten aldri fastlegen min

Anonymkode: 33c70...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme fastlege helt siden fastlegeordningen startet, og brukte henne før den tiden også. Min fastlege har hatt vikarer i forbindelse med at hun har fått barn, og i forbindelse med at hun tok spesialisering. Både barn og videreutdanning er helt plausible vikarsituasjoner, spør du meg! 

Hvis du er misfornøyd med fastlegen får du heller bytte til en annen lege. 

Anonymkode: d4088...eb1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege har vært i fødselspermisjon fire ganger og hatt ett og et halvt år med utplassering (eller hva det heter) på sykehus i løpet av de syv årene hun har vært fastlegen min. Er ikke så ofte hos legen, men er alltid bekymret for om jeg kommer til å havne hos en lege jeg ikke kan fordra. For vikarene har bare vært der et år hver...

Anonymkode: f23d5...7e2

Skrevet

Har hatt samme lege siden jeg flyttet hit i 2000, aldri vært hos noen vikar. Har hendt to ganger at jeg har kommet til turnuslege hvis det har vært snakk om hastetime.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri opplevd noen yrkesgruppe som gjør så mye bruk av vikarer. "Fast" lege my ass.

Anonymkode: e1797...4ce

Hvis du har en lege som ikke kan kurere seg selv, bytt lege.

Min fastlege har bare vikar i ferietiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegene jobber seg halvt ihjel. Mange av dem har et umenneskelig arbeidspress, ikke rart de blir syke. 

Anonymkode: 18234...288

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har vært endel til fastlegen opp igjennom og hun har alltid vært tilgjengelig. Måtte til en annen lege en gang på sommeren, men da hadde hun ferie. Så det er vel ikke så vanlig selvom du opplever at din fastlege er my borte. 

Anonymkode: e194f...292

Skrevet

Hadde en fastlege i Bærum hvor det var 2mnd av året hvor hun selv var på kontoret. Har ikke blitt noe bedre tydeligvis, for søster har gått til en vikar i en to års tid nå (samme fastlege) 

her i Arendal har jeg aldri hatt vikar, skulle det dog være noen av de andre legene som er ute, har de opplyst om dette. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, T-Rex said:

Hvis du har en lege som ikke kan kurere seg selv, bytt lege.

Min fastlege har bare vikar i ferietiden.

Det er jo ganske trist når man har brukt tid på å finne en flink fastlege man liker.

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo ganske trist når man har brukt tid på å finne en flink fastlege man liker.

Jeg hadde flaks, for en gangs skyld, og har fremdeles den fastlegen jeg ble tildelt da ordningen med fastleger startet.

Endret av T-Rex
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, T-Rex said:

Jeg hadde flaks, for en gangs skyld, og har fremdeles den fastlegen jeg ble tildelt da ordningen med fastleger startet.

Jeg hadde verdens beste fastlege da ordningen startet men hun begynte å jobbe 50% et annet sted, så da ble halvparten av pasientene overført til en annen lege. Som også er verdens beste men som altså har vært borte fem av de sju årene jeg har hatt henne :sukk:

Men jeg vet om mange som bruker mye tid på å finne rett fastlege da.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg hadde verdens beste fastlege da ordningen startet men hun begynte å jobbe 50% et annet sted, så da ble halvparten av pasientene overført til en annen lege. Som også er verdens beste men som altså har vært borte fem av de sju årene jeg har hatt henne :sukk:

Men jeg vet om mange som bruker mye tid på å finne rett fastlege da.

Min er på vei inn i pensjonistenes rekker, grøss og gru. :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...