Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #1 Del Skrevet 2. mars 2005 Hei! Tenker på å legge fliser på gulvet i vindfanget/ytterste gangen, må de ligge på gips, eller kan vi legge de på det gulvet som er??? (Tror det er vanlige gulvplater under belegget) Det er nemlig så lav dørgott ut, så det kommer til å bygge for høyt opp hvis vi trenger gipsplate underst... Håper noen kan hjelpe med å svare på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2005 #2 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg vil anbefale deg å legge gipsplater under, for når man skal legge fliser er det uhyre viktig at gulvet er plant. I all slags treverk vil det være bevegelser, noe som gir et dårlig underlag for flisene og da kan du risikere å enten få et dårlig resultat eller et midlertidig godt et. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2005 #3 Del Skrevet 3. mars 2005 Vi holder på å flislegge gangen vår i disse dager. Det er i utgangspunktet murgulv med vinylbelegg oppå. Har hørt litt med mureren som skal legge det for oss. Vi skal vaske gulvet grundig, og så legger han flisene rett oppå belegget. Skulle vist ikke være noe problem. Men dette er helt sikkert noe som kan variere ut i fra hva slags underlag en har. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville ha hørt med en murer hva han hadde anbefalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #4 Del Skrevet 3. mars 2005 Takk for svar! :-) Regner med vi forhører oss litt først, og så får vi se hva som skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 4. mars 2005 #5 Del Skrevet 4. mars 2005 Vi legger fliser, og vi fikk høre at det er viktig at underlaget er "dødt", for å unngå bevegelse. Så det bør nok være betong eller gips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå