Gå til innhold

Hvilke frukter og grønnsaker er mindre søtt i smak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at røde epler (som har vært favoritt lenge) i det siste smaker så altfor søtt! Nesten kvalmende. Hva skal jeg spise nå da? Jeg tåler ikke moreller og bringebær, og banan smaker ikke bra. Blåbær er altfor tamt. Grønne epler blir for surt, gule epler er jeg usikker på. Kiwi tåler jeg ikke.

Noen som har opplevd det samme og kan gi tips til frukt som er mindre søtt? Eller må jeg gå over til bare grønnsaker?

Anonymkode: 2525b...f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tomater er ikke veldig søte. Ellers har du for eksempel sitron, oliven, grapefrukt, gresskar, aubergine, agurk, zucchini og squash.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du til vanlig? Bortsett fra grønt?

Anonymkode: 8f9df...724

Skrevet

Rød paprika delt opp i grove skiver, nam! :spise:

Skyll skivene i kaldt vann etter du har skåret de opp og legg de i kjøleskapet, da blir de ekstra sprøe og gode :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva spiser du til vanlig? Bortsett fra grønt?

Alt mulig egentlig? Vanlig kosthold bortsett fra frukter jeg ikke tåler. Spiste en sjokolade i går men opplevde ikke at den var så søt som eplet.

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Rumle skrev:

Rød paprika delt opp i grove skiver, nam! :spise:

Skyll skivene i kaldt vann etter du har skåret de opp og legg de i kjøleskapet, da blir de ekstra sprøe og gode :)

Takk for tips! 🙂

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt mulig egentlig? Vanlig kosthold bortsett fra frukter jeg ikke tåler. Spiste en sjokolade i går men opplevde ikke at den var så søt som eplet.

Ok, da tenker jeg det er smakssansen din det er noe rart med. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da tenker jeg det er smakssansen din det er noe rart med. 

Nei, andre ting smaker ikke så søtt. Men så har jeg spist en god del med epler i det siste så kanskje jeg egentlig er lei av smaken og dermed opplever den søtere enn vanlig?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, andre ting smaker ikke så søtt. Men så har jeg spist en god del med epler i det siste så kanskje jeg egentlig er lei av smaken og dermed opplever den søtere enn vanlig?

Hvor søtt synes du en halv teskje med sukker føles?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det kan være. Mango smaker gjerne litt syrlig. Ananas også, men pass på at den er moden og det ikke er noe grønt på den hvis ikke etser den opp tungen. Den skal se slik ut: Image result for ripe pineapple color

Anonymkode: 63276...295

AnonymBruker
Skrevet

Meloner er det mye av nå, f.ex. vannmelon er fantastisk i varmen. Slik finner du en moden vannmelon: 

Anonymkode: 63276...295

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor søtt synes du en halv teskje med sukker føles?

Bare tanken på en tskje med rent sukker er ulidelig. Men det sukkeret er jo kamufluert i sjokolader. 

Hvor vil du med dette egentlig? Det er ganske fordummende kommentarer du kommer med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Bare tanken på en tskje med rent sukker er ulidelig. Men det sukkeret er jo kamufluert i sjokolader. 

Hvor vil du med dette egentlig? Det er ganske fordummende kommentarer du kommer med.

Forsøker bare følge tonen i det første innlegget

Skrevet

Pære, ananas, meloner, sitrusfrukter, fersken, nektarin

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, H80 skrev:

Tomater er ikke veldig søte. Ellers har du for eksempel sitron, oliven, grapefrukt, gresskar, aubergine, agurk, zucchini og squash.

Pssst: Zucchine er squash :fnise: 

Tips til TS: Nesten alle butikker har røde epler. Se om nen av butikkene har en annen type røde epler enn de som er så søte. Ellers er det tid for vannmelon nå. Det er det mange som liker.

Anonymkode: 61dfc...50b

AnonymBruker
Skrevet

Rosenkål, kålrot, tomater, grønn og gul paprika, selleri, rabarbra, løk, gulerøtter, agurk, avokado, poteter, salat, reddiker.

Anonymkode: 82631...82a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...