AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Har et barn med autisme som jeg er alene med fått mye pepper fra far og nye samboern hans oppigjennom årene med beskyldninger om at det er min oppdragelse som har gitt diagnosen osv. Blitt beskyldt for å være lei av barnet fordi jeg en periode hadde avlastning en helg i mnd og de hadde 2 helger. Nye samboern var redd barnet og det som verre er... det gikk som det måtte kontakten ble brutt og de hadde støtte fra alle også hennes fam vel og bra for dem tenkte jeg. Var godt og slippe konfliktene. Besteforeldre hans foreldre stilte derimot opp. Etter flere år får de endelig egne barn, 2 stk. Første mann er glemt. I dag smeller plutselig bomben. Eldste barnet deres har autisme....... dette er holdt hemmelig for eldste barnet som virkelig hadde hatt godt av å vite dette de hadde sikkert hatt godt av hverandre også, sikkert forstått hverandre bedre enn noen om enn stor aldersforskjell. Kjenner jeg er sint kjenner jeg er skuffet føler det er et mega svik mot eldste søsken som sliter mye med mindreverdig tanker og ensomhet. Sa for mange år siden før de fikk egne barn at jeg håpet de fikk barn med utfordringer.... Ikke til de da men ønsket de det liksom og nå kjenner jeg det nesten som min skyld at de fikk det å. Makan lissom.... vet ikke helt hva jeg skal si gjøre eller om jeg skal. Føler noen har rett til å vite. Eller har man det???? Anonymkode: 5793f...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #2 Skrevet 16. juni 2018 ...hvem har autisme sa du? Anonymkode: a0ba4...2dc 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 Barn nr 1 mitt og hans Barn nr 2 hans og ny kone Anonymkode: 5793f...d6f
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juni 2018 #4 Skrevet 16. juni 2018 Er vel lite du kan gjøre med en far som velger bort barnet sitt. Det er selvsagt helt for jævlig for barnet. Så får du tenke at med den ugne kjeften til far så var det til pass for han at han fikk den i retur. Det er imidlertid ikke din feil at deres barn har fått diagnosen - her er det åpenbart at far har noen utplukkede gener som han fører videre. Har du lyst å ta på deg storsinn kan du jo kontakte far og spørre om de trenger råd og hjelp fra en med lang erfaring eller foreslå at dere slår en strek over fortiden og at han kan begynne å ta seg av alle sine barn - spesielt han som sliter grunnet manglende kontakt med far. Avlasting fordi mor er lei av barnet - utrolig hva folk kan få seg til å si. Som om man ikke allerede sliter med dårlig samvittighet. tidsklemme og energi for å ta seg av et krevende barn, så skal man få så stygge kommentarer slengt i seg. Som om avlastning bare handler om foreldrenes "fri fra barnet". Hva med barnets mulighet til et avbrekk i hverdagen også? Avlastning er jo like mye det?
Gjest BearMama Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 Er det autisme i slekten hans? Han er tydeligvis bærer av noe genetisk.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #6 Skrevet 16. juni 2018 35 minutter siden, Blondie65 skrev: Er vel lite du kan gjøre med en far som velger bort barnet sitt. Det er selvsagt helt for jævlig for barnet. Så får du tenke at med den ugne kjeften til far så var det til pass for han at han fikk den i retur. Det er imidlertid ikke din feil at deres barn har fått diagnosen - her er det åpenbart at far har noen utplukkede gener som han fører videre. Har du lyst å ta på deg storsinn kan du jo kontakte far og spørre om de trenger råd og hjelp fra en med lang erfaring eller foreslå at dere slår en strek over fortiden og at han kan begynne å ta seg av alle sine barn - spesielt han som sliter grunnet manglende kontakt med far. Avlasting fordi mor er lei av barnet - utrolig hva folk kan få seg til å si. Som om man ikke allerede sliter med dårlig samvittighet. tidsklemme og energi for å ta seg av et krevende barn, så skal man få så stygge kommentarer slengt i seg. Som om avlastning bare handler om foreldrenes "fri fra barnet". Hva med barnets mulighet til et avbrekk i hverdagen også? Avlastning er jo like mye det? Mange av egne tanker og følelser her akkurat nå . Men mest av alt syns jeg nå etter mange år at første mann/barnet burde få vite. Karma de lux til de begge men syns jo synd at barnet skal slite seg igjennom samme veien som vi har fått. Anonymkode: 5793f...d6f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #7 Skrevet 16. juni 2018 8 minutter siden, BearMama skrev: Er det autisme i slekten hans? Han er tydeligvis bærer av noe genetisk. Ikke annet enn disse 2 hva jeg vet og nå viste jo ikke jeg om barn 2 før i dag så hvem vet. Var/er nok ikke meningen at jeg/vi skulle vite heller. Anonymkode: 5793f...d6f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #8 Skrevet 18. juni 2018 Det store spørsmålet er motivet bak å ikke fortelle?? Klarer ikke helt se motivet Anonymkode: 5793f...d6f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #9 Skrevet 18. juni 2018 Nå finnes det flere former for autisme. Asbergers f.eks heter i dag autisme.... Anonymkode: fb072...781
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå