Gå til innhold

Angående "kommende utbetalinger" på Min side, NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurer på om noen av dere har opplevd dette. Jeg er uføretrygdet, 100% siden i fjor. Har alltid kunnet se "kommende utbetalinger" ca. 10 dager før utbetalingsdatoen.

Men nå, 16. så står det ingenting. Ingen "kommende utbetalinger". Aldti opplevd dette, altså. Har fast uføretrygd, ikke kommet tilbake i jobb, ingen endringer i livs- eller økonomisk situasjon.

Kan det hende at de vil oppføre beløpet der mandag for så å utbetale tirsdag? Rart, faktisk, da det alltid har stått "kommende" opp mot to uker før utbetaling.

Informasjon om deg

Du mottar fra NAV: Uføretrygd 100 %
Forrige utbetaling var den 02.05.2018   
Neste utbetaling er den 20.06.2018   
Du har ingen registrerte forventede inntekter ved siden av uføretrygden

Med "forrige utbetaling" mener de nok dato da beløpet ble anvis til utbetaling, altså som "kommende" på min side.

I tillegg ser jeg at de har endret noe, 12.6.2018 uten at noe vedtakk er fattet. Så det under "mine saker". 

Saksoversikt, Uføretrygd:

Ferdig Behandlet, 12.06.2018

Ingen vedtak, ingenting. Så jeg aner ikke hva de har endret uten å fatte vedtak eller informere meg om det. Og nå dette uten "kommende utbetalinger", gjør meg litt bekymret. Har hatt uføretrygd siden januar 2017.

Har noen av dere opplevd lignende?

Tusen takk for eventuelle svar. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det har jeg ikke opplevd. Jeg ville ringt nav på mandag og forklart dette. Kan hende det er en teknisk feil som gjør dette.

Anonymkode: 810d2...01f

Skrevet

Det kan godt hende. Synd det er helg nå, men jeg ringer på mandag og hører.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står jo der at neste utbetaling er den den 20. juni. Det var først i dag jeg fikk opp melding på min side på nav. er også uføre.

Anonymkode: 3025c...b85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo der at neste utbetaling er den den 20. juni. Det var først i dag jeg fikk opp melding på min side på nav. er også uføre.

Anonymkode: 3025c...b85

Da må Nav ha noen tekniske problemer av noe slag for jeg fikk opp all info rundt dette ca tirsdag/onsdag samtidig som etterutbetaling for mai kom.

Det er jo flere dager siden nå.

Anonymkode: 810d2...01f

Skrevet

Ja, de har nok noen tekniske problemer. Hver gang jeg trykker inn på "min pensjon" eller "uføretrygd", blir jeg logget automatisk ut.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Marianne47 skrev:

Ja, de har nok noen tekniske problemer. Hver gang jeg trykker inn på "min pensjon" eller "uføretrygd", blir jeg logget automatisk ut.

Slik var det hos meg også. Men nå har de fikset det.

Anonymkode: 1a819...6dc

Skrevet

Du må gå inn på «Dine utbetalinger»

Der finner du din utbetalingsoversikt. Der skal det ligge utbetalingen som kommer denne måneden. I juni er også skattefri måned. Rart om det ikke skulle ligge noe der om du har fått uføretrygd hver måned siden i fjor. 

Husk «Dine utbetalinger». Der ligger alle utbetalingene du har fåttde siste 3 årene. 

Skulle det ikke ligge noen utbetaling der må du kontakte Nav på mandag.

Skrevet (endret)

Ja, har vært og sett der, "Mine utbetalinger". Står kun det som var de siste tre månedene og opp til tre siste årene.

Ingen "kommende utbetaling" overhode. Aldri skjedd før. Alltid stått "kommende" ca. 10 dager før utbetaling.

Slik at jeg lurer på om det finnes andre - som har uføretrygd - som fortsatt pr. i dag ikek ser noe til "kommende utbetalinger" under "mine utbetalinger?

Endret av Marianne47
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Marianne47 skrev:

Ja, har vært og sett der, "Mine utbetalinger". Står kun det som var de siste tre månedene og opp til tre siste årene.

Ingen "kommende utbetaling" overhode. Aldri skjedd før. Alltid stått "kommende" ca. 10 dager før utbetaling.

Slik at jeg lurer på om det finnes andre - som har uføretrygd - som fortsatt pr. i dag ikek ser noe til "kommende utbetalinger" under "mine utbetalinger?

Det er flere steder på din side en kan trykke på "dine utbetalinger". Det er minst 2 forskjellige sider en kan komme til, bare en av disse inneholder infoen om kommende utbetalinger.

Anonymkode: 1a819...6dc

Skrevet

De har mye trøbbel med uføretrygd-siden og utbetalinger. 

Grunnbeløpet gikk opp i mai, det er ikke det som er det nye vedtaket ditt bare da, ts? 

Skrevet

Ja, vet om tekniske problemer etter oppgraderinger tidligere i år. 

Når det gjelder grunnbeløpet, så har det blitt gjort en oppdattering 12.6. ser jeg, men det er ingen vedtak knyttet til dette. Ser bare "Uføretrygd, 12.08, Ferdig behandlet". Dvs. at de har oppdatert beløpet i henhold til økningen av trygdebeløpet og den oppjusteringen da.

Jeg får se på morgenen om noe dukekr opp under "kommende", eller ikke. Har hørt om folk - som mottar forskjellige ytelser - som siden mars har fått utbetaling og først etter det har beløpet dukket opp under "mine utbetalinger". Altså ingen "kommende" i forveien. Rart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...