Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Hvert år rundt vår/sommer i 4 år har jeg fått plutselig og akutt byller/kviser i hele ansiktet. Så denne gangen det skjedde var jeg rask til å bestille tid hos privat hudlege, da jeg følte jeg ikke fikk svar fjor da jeg ble henvist til offentlig hudlege. 

Jeg hadde en tanke om at private kanskje var litt mer nøye, men der tok jeg feil.

Jeg var ikke satt meg ned i stolen før hun sier jeg må ha antibiotika/Tetracyclin. 

Ok, greit det, men jeg lurer jo på hva som gjør at jeg får dette «utbruddet» vært år. Nei det kunne hun ikke svare meg på.. Så før d var gått 5 min så viste hun meg ut. 1300kr takk! For 5 minutt hos en lege som bare gir meg resept. Hadde jeg visst d kunne jeg gått til fastlege for 1/5 av prisen.

Utrolig skuffet. Hadde jo et håp om at det skulle ble tatt noen tester, elle se på huden litt nøye vertfall.

Andre som har opplevd lignende? 

Anonymkode: 1463a...2f0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nok umulig for leger å svare på. Tror ingen tester vil vise hvorfor. En teori fra meg, du får infeksjoner pga pollen i huden. Rett og slett din kropps måte å reagere allergisk

Anonymkode: cc3d2...44b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts,

dette synes jeg rett og slett du burde klage på. En hudlege bør kunne gi deg noen svar til årsak. Synes ikke det høres ut som om hun kan faget sitt. Å betale så mye for å bare få en resept, er latterlig! Klag, for det er bra at leger som oppfører seg på denne måten, får reaksjoner.

Anonymkode: c18dc...014

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok umulig for leger å svare på. Tror ingen tester vil vise hvorfor. En teori fra meg, du får infeksjoner pga pollen i huden. Rett og slett din kropps måte å reagere allergisk

Anonymkode: cc3d2...44b

"Umulig for en lege å svare på"? Ts har et problem angående huden sin, og hun går til ei som er HUDLEGE. Da bør hun i det minste ha noen teorier for hvordan dette kan ha oppstått! Hvis det er "umulig for en lege å svare på", kan man  jo bare slutte å dra til spesialister/leger! 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

P.s: Du kan også evt gi denne hudlegen negativ tilbakemelding, hvis hun har et sted med tilbakemeldinger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting ts. det finnes sikkert mye bedre hudleger enn dette. Søk litt rundt. Har du også prøvd å google? Kan det være at du har allergier mot f.eks noen form for mat? Vaskemiddel til klær? Solkrem du bruker?

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)
On 6/17/2018 at 1:40 AM, AnonymBruker said:

En annen ting ts. det finnes sikkert mye bedre hudleger enn dette. Søk litt rundt. Har du også prøvd å google? Kan det være at du har allergier mot f.eks noen form for mat? Vaskemiddel til klær? Solkrem du bruker?

Tenkte det samme ang allergier. Pollen f.eks kan jo gjøre mye rart. Og solkrem har gitt meg mye plager gjennom årene, ass. Bytta til en god hudrutine året rundt og egen solkrem til ansiktet som skal være bedre mtp hudtypen min. Ikke noe problemer siden.

Men, fytti katta så irriterende. Jeg hadde klagd til legen og til legekontoret, for sånn skal det ikke være. Man betaler vanligvis for 30 min (min erfaring), og da skal man få sitte der til timen er over om man vil (prinsipielt sett), selv om det man skal bare tar 2 minutter. De lever på sitt gode rykte, og det er i deres interesse å ha pasienter som er fornøyde og som føler de blir tatt på alvor. 

Jeg var hos privat hudlege i Oslo både i fjor sommer og nå denne uken, og ble tatt på alvor begge plassene. Slik man SKAL bli. Jeg ville klagd og gjort det klart at du ikke har fått timen du betalte for.

Endret av Scherbatsky
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bruker hormonprevensjon kan det være dette som reagerer når du får mye sol på huden. Får selv vablete utslett og kviser pga det, er ganske vanlig.

Anonymkode: 43f3e...209

AnonymBruker
Skrevet

Er så drittlei leger som kaster antibiotika etter folk uten å vite hva de behandler.

Anonymkode: 9638c...0a4

Skrevet (endret)
På 16.6.2018 den 11.36, AnonymBruker skrev:

Hei.

Hvert år rundt vår/sommer i 4 år har jeg fått plutselig og akutt byller/kviser i hele ansiktet. Så denne gangen det skjedde var jeg rask til å bestille tid hos privat hudlege, da jeg følte jeg ikke fikk svar fjor da jeg ble henvist til offentlig hudlege. 

Jeg hadde en tanke om at private kanskje var litt mer nøye, men der tok jeg feil.

Jeg var ikke satt meg ned i stolen før hun sier jeg må ha antibiotika/Tetracyclin. 

Ok, greit det, men jeg lurer jo på hva som gjør at jeg får dette «utbruddet» vært år. Nei det kunne hun ikke svare meg på.. Så før d var gått 5 min så viste hun meg ut. 1300kr takk! For 5 minutt hos en lege som bare gir meg resept. Hadde jeg visst d kunne jeg gått til fastlege for 1/5 av prisen.

Utrolig skuffet. Hadde jo et håp om at det skulle ble tatt noen tester, elle se på huden litt nøye vertfall.

Andre som har opplevd lignende? 

Anonymkode: 1463a...2f0

Jeg hadde aldri akseptert en antibiotikakur, med det jeg vet om antibiotika i dag. Antibiotika ødelegger kroppens immunforsvar og føkker opp tarmsystemet, for ikke å snakke om at overdreven antibiotikabruk gjør at bakterier blir resistente og antibiotika derfor mister sin effekt når vi virkelig trenger det. 

En alvorlig infeksjon, greit. Men for slike hudproblemer trenger man hjelp til å finne årsak og hvordan man kan behandle årsak fremfor symptomatisk behandling som uansett ikke hjelper deg til neste år. 

Jeg har personlig liten tiltro til hudleger. Begge gangene jeg har vært til hudlege har vært totalt bortkastet for min del, og ingen av de har funnet riktig hjelp til meg. Enten har jeg måttet finne ut av det selv, eller fått hjelp av annet helsepersonell som f.eks gynekolog (selv om problemet lå i huden). 

Endret av BeautyBox
skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...