Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge vært forkjemper for likestilling for menn som dessverre blir kuet ned fordi det er politisk korrekt at menn for gjennomgå.

Nå var det silk at på sist personalfest jeg var på (jeg er mann) så ble jeg klypet i rumpa, bitt på halsen, bedt om å kle av meg, klypet meg på brystvortene av diverse fulle kvinnfolk uten at jeg på noen som helst måte har oppfordret til det.

Hvis en dame gjør dette er det helt stuerent. Hadde en mann gjort tilsvarende med en kvinne hadde det vært memememe2, skriftlig advarsel og offentlig skammekrok.

Her har likestillingen en laaaaaang vei å gå og dessverre tror jeg at feminismen og likestillingskampen som først og fremst fremmer kvinners interesser ikke bryr seg så mye om den forvirrede manns frustrasjon over at vi ikke har kommet lenger i 2018.

Merker jeg blir oppgitt, skuffet og vegrer meg for å dra på personalfester på grunn av kvinner som ikke godtar et nei for et nei og ikke forstår at menn har intimsoner de ikke ønsker blir brutt.

Anonymkode: 86a6c...74d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken bransje snakker vi om? Dette er vel ikke vanlig?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

*kløpet

Anonymkode: f6f53...959

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare støtte visp over her, dette er da ikke normalt?

Jeg har aldri vært på en personalfest der folk går å grafser på hverandre på den ene eller andre måten. Hverken kvinner eller menn, altså. På min arbeidsplass, samt mine tidligere arbeidsplasser og i min omgangskrets, er det absolutt ikke slik at det er "stuerent" at kvinner oppfører seg slik. Hva slags bransje er dette? Tydelig at dere har et STORT holdningsproblem (og kanskje også et drikkeproblem) som bør tas tak i.

Har du tatt dette opp med tillitsvalgt og/eller verneombud? Det MÅ du gjøre! Disse kvinnene må få beskjed om at dette er seksuell trakassering, og selvsagt ikke aksepteres på et jobbarrangement (eller andre steder, forsåvidt, men nå er det jo jobbarrangement det dreier seg om her). På samme måte som kvinner har sagt fra at dette ikke er ålreit, må også menn ta #metoo-kampen! Jeg - som kvinne - hjelper gjerne til med å ta kampen, bare så det er sagt. Blir like sjokkert over at kvinner synes det er greit å oppføre seg slik, som at menn synes det.

Anonymkode: 1a324...55c

• Liker 2
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lenge vært forkjemper for likestilling for menn som dessverre blir kuet ned fordi det er politisk korrekt at menn for gjennomgå.

Nå var det silk at på sist personalfest jeg var på (jeg er mann) så ble jeg klypet i rumpa, bitt på halsen, bedt om å kle av meg, klypet meg på brystvortene av diverse fulle kvinnfolk uten at jeg på noen som helst måte har oppfordret til det.

Hvis en dame gjør dette er det helt stuerent. Hadde en mann gjort tilsvarende med en kvinne hadde det vært memememe2, skriftlig advarsel og offentlig skammekrok.

Her har likestillingen en laaaaaang vei å gå og dessverre tror jeg at feminismen og likestillingskampen som først og fremst fremmer kvinners interesser ikke bryr seg så mye om den forvirrede manns frustrasjon over at vi ikke har kommet lenger i 2018.

Merker jeg blir oppgitt, skuffet og vegrer meg for å dra på personalfester på grunn av kvinner som ikke godtar et nei for et nei og ikke forstår at menn har intimsoner de ikke ønsker blir brutt.

Anonymkode: 86a6c...74d

Trist økning å lese at noen oppfører seg slik. 

Men like trist er det at utifra det du skriver, at du ikke anmelder/rapporterer denne oppførselen.

I første omgang til sjefen (ettersom det er en personalfest), og gjerne videre. Det er jo akkurat samme som har vært med kvinners overbærende overfor menns oppførsel. Det er først når de blir stilt til ansvar at man innser den urett man utøver overfor andre. Blir det ikke reagert på, blir det indirekte akseptert.

Så stå opp for deg selv og oss menn, og anmeld/rapporter hendelsene.

Du skal ikke være nødt å finne deg i den slags 

Endret av Dr. A. Kula
Korrigeringer
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært på en personalfest der folk går å grafser på hverandre på den ene eller andre måten. Hverken kvinner eller menn, altså. På min arbeidsplass, samt mine tidligere arbeidsplasser og i min omgangskrets, er det absolutt ikke slik at det er "stuerent" at kvinner oppfører seg slik. Hva slags bransje er dette? Tydelig at dere har et STORT holdningsproblem (og kanskje også et drikkeproblem) som bør tas tak i.

Har du tatt dette opp med tillitsvalgt og/eller verneombud? Det MÅ du gjøre! Disse kvinnene må få beskjed om at dette er seksuell trakassering, og selvsagt ikke aksepteres på et jobbarrangement (eller andre steder, forsåvidt, men nå er det jo jobbarrangement det dreier seg om her). På samme måte som kvinner har sagt fra at dette ikke er ålreit, må også menn ta #metoo-kampen! Jeg - som kvinne - hjelper gjerne til med å ta kampen, bare så det er sagt. Blir like sjokkert over at kvinner synes det er greit å oppføre seg slik, som at menn synes det.

At man selv (eller ens vennekrets) ikke opplever slikt er ingen argument. 

Jeg har heller ingen kjennskap til at kvinner blir trakassert, men jeg skjønner jo at det forekommer andre steder likevel.

Ellers enig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du rapportert inn dette til lederen din? Jeg syns ikke det er greit at kvinner oppfører seg sånn. Det er jo helt åpenbart upassende. 

Anonymkode: 4f15f...141

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så, hva gjør du med det? Det hjelper ikke å klage på et forum om du ikke tar dette videre selv. Da kan det jo ikke bli bedre. 

Anonymkode: 35419...c59

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Der jeg jobber møtes vi ofte for middag eller fest eller tur, og jeg har aldri sett at noen har tafset på andre, hverken kvinner eller menn. Om man opplever en slik ukultur må man snakke med ledelsen og si klart i fra til de som tafser at de må slutte å oppføre seg sånn/dytte de unna. 

Anonymkode: acaa7...fd5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...