Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre som lever som ufør og jobber litt vedsiden av, men har så ekstremt lyst å tjene mer penger? Folk med familie. Tjener man 300-350.000 Så er det ingenting i dette samfunnet. Jeg lurer på om jeg skal prøve å ta utdannelse, men finne riktig jobb for den sykdommen er et veldig problem. Hva gjør dere i situasjonen? Hvordan godtok dere at vennene deres tjener rå bra, mens du sitter med 300-350k i året? Tanken gjør meg ekstremt deprimert.

Anonymkode: 1ad4c...cec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg sliter med omtrent det samme;

er ikke ufør(ennå). har 300 000 kommende år i aap. studerer 25%

men er oppmeldt til fullt studie pga studielån. håper å få spart litt av lånet til ek, men ser dårlig ut med husleie på 10 000+ strøm, og årlige helseutgifter(blir ikke dekket)på ca 

40-50 000.

skulle gjerne hatt en jobb tilpasset helsen, med mulighet å jobbe hjemmefra. beste råd jeg har er å oppsøke en rådgiver og få vite om alle mulighetene dine. skolene tilpasser veldig mye i dag, og du får bruke lengre tid. hva med øk.adm,

markedsføring, hr, lønn og personal osv?

hva er dine interesser og evner?

Anonymkode: 3595b...663

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50% ufør og har omtrent det samme som deg TS. Jeg gjør to ting: 

1. Blitt en ekspert på privatøkonomi og plasserer hver krone der den kan brukes mest fornuftig - med det resultat at jeg føler meg rik. 

2. Driter i hva andre tjener. De sløser masse og har kreditt- og forbrukslån med høy rente som de aldri blir ferdige med. Folk har ikke så god råd som du trur. 

Jeg utdannet meg til bibliotekar - 3 år - det passer min helse (du behøver ikke å jobbe som bibliotekar, det er masse kontorjobber å få med en slik utdannelse). 

Anonymkode: c9d56...db3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

nå ble jeg litt nyskjerrig; hva slags jobber er det? jeg er så usikker ang min omskolering😔

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet bor du TS?😊 Og hva kunne du tenke deg og jobbe med? Spør fordi jeg tenker på en spesiell utdannelse.

Anonymkode: 1fe8a...5ac

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nå ble jeg litt nyskjerrig; hva slags jobber er det? jeg er så usikker ang min omskolering😔

Jeg jobber f.eks i en frivillig organisasjon der jeg oppdaterer sosiale medier for de. Da kan jeg også ha hjemmekontor. 

Utdanningen heter "Medie- og dokumentasjonsvitenskap". 

Du kan også jobbe på museum, innenfor mediebransjen, bibliotek og kontorjobber som krever 3 år utdannelse på høyere nivå. F.eks i resepsjonen hos en kommune (de har mange forskjellige avdelinger de trenger folk til - du tar telefonen, legger i møter i kalender og poster regninger). 

Sjekk den ut på nett. De har den i Oslo og Tromsø, vet jeg, kanskje flere steder.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber f.eks i en frivillig organisasjon der jeg oppdaterer sosiale medier for de. Da kan jeg også ha hjemmekontor. 

Utdanningen heter "Medie- og dokumentasjonsvitenskap". 

Du kan også jobbe på museum, innenfor mediebransjen, bibliotek og kontorjobber som krever 3 år utdannelse på høyere nivå. F.eks i resepsjonen hos en kommune (de har mange forskjellige avdelinger de trenger folk til - du tar telefonen, legger i møter i kalender og poster regninger). 

Sjekk den ut på nett. De har den i Oslo og Tromsø, vet jeg, kanskje flere steder.

takk for tips; skal sjekke det ut.

har forøvrig grunnfag i litteratur😀

gruer meg for utd.innenfor økonomi

og ledelse(som er planen så langt)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

takk for tips; skal sjekke det ut.

har forøvrig grunnfag i litteratur😀

gruer meg for utd.innenfor økonomi

og ledelse(som er planen så langt)

Har du grunnfag i litteratur har du spart deg et år, for det kan puttes inn i det valgfrie året. Jeg har akkurat det samme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

men må gå to år i oslo eller tromsø?🙂

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

men må gå to år i oslo eller tromsø?🙂

Neida, Du kan ta det samlingsbasert. Tror jeg. Ring de å høre. Dem tar sikkert alle studenter i mot med stor takk (ikke så voldsomt populært studie - folk forstår nok ikke hvor mye det kan brukes til). 

AnonymBruker
Skrevet

300-350000 er mer enn mange i full jobb har.... Mer enn minstepensjonister som har jobbet hele livet. Du kan jo melde deg som besøks-venn på eldresenter etc å gjøre noe givende for de som sitter alene..

Anonymkode: 3c3ad...0fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange tjener ikke så bra som du tror, og enkelte lever over evne. Det hjelper ikke å tjene 500 000 når man har gjeld på 4mill og kanskje et forbrukslån i tillegg.. Det er heller ikke så lenge siden det var en artikkel om hvor mange nordmenn som ikke tålte renteøkning på noen få prosent.. Og så blir ofte slik at jo høyere lønn, jo høyere forbruk. Slik var det med meg da jeg gikk fra en lønn på 17 000 etter skatt (og ja, jeg hadde studert) til 27 000 i mnd. Det tok tid å justere forbruket tilbake til et balansert forbruk. Jeg lever nøkternt og bruker lite penger på materielle greier, selv om jeg har gått opp enda mer i lønn. Bor i leilighet, mens de fleste jeg kjenner bor i hus. Jeg bruker pengene på opplevelser, og gidder ikke sammenligne meg med hva andre rundt meg har. 

Anonymkode: ba9a5...1dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...