Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei! Lørdag har jeg tenkt meg ut. Ettersom jeg kjenner meg selv rett blir jeg nok ute til siste nach er over, antageligvis i 6 tiden. Lurer på om jeg kan dra på jobb dagen etterpå kl 1430? Jobber i restaurang bransje, så er jo ikke fare for liv eller noe sånnt. Er bare redd for promillekontroll på jobb. Bruker heller ikke bli fyllesyk. 

Håper på svar.

jente 22

Anonymkode: 1c6dd...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du ikke på jobb? Etter som du spør om du kan dra? 

Det spørs jo hvor mye promille du har når du legger deg da. Hvis du er bekymret så la vær å drikke så mye. Ihvertfall de siste timene du er ute. Det er ingen her som vet om du har promille kl 14.30. 

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet

Google promillekalkulator. jeg brukte en nylig men husker ikke helt hvor den var. Var det «din side» tro? og fyll inn ca hva du tror ca du kommer til å drikke og tidspunktene. 

AnonymBruker
Skrevet

Voks opp og ta ansvar. Ikke drikk så mye at det er vare for at du har promille når du er på jobb. 

Anonymkode: bd23f...034

• Liker 12
Skrevet (endret)

Har de promillekontroll på jobben din?

Endret av minister-mio
AnonymBruker
Skrevet

Som regel går det bra bare man ikke drikker for mye. Men hvorfor planlegge for å gjøre det slik? Det blir nok ganske slitsomt å dra på jobb kl. 1430 dagen etter hvis man har hatt nach til 6 om morgenen samme dag :P 

Anonymkode: fc8b5...f99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Voks opp og ta ansvar.

Anonymkode: 7aa57...33d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt rotbløyte til dager du har fri, for din egen, kolleger og kunder sin del. Ingen som gjør en bra jobb etter å ha drukket en hel natt. 

Anonymkode: a5b23...642

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei! Lørdag har jeg tenkt meg ut. Ettersom jeg kjenner meg selv rett blir jeg nok ute til siste nach er over, antageligvis i 6 tiden. Lurer på om jeg kan dra på jobb dagen etterpå kl 1430? Jobber i restaurang bransje, så er jo ikke fare for liv eller noe sånnt. Er bare redd for promillekontroll på jobb. Bruker heller ikke bli fyllesyk. 

Håper på svar.

jente 22

Anonymkode: 1c6dd...41d

At du i det hele tatt spør dette spørsmålet viser at du ikke tar ansvar. Bli voksen.

Anonymkode: 532aa...326

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ikke er et troll.

Du drikker ikke før en arbeidsdag! 

Ikke skal du være bak full og ikke skal du være ruskete. Det er enkel moral. Du selger arbeidskraften din og du får betalt for det.

Promille på jobb. En advarsel og prosess med Akan og tiltak. Gjentakelse = sparken.

For din egen del. Serveringsbransjen er en bransje hvor mange ansatte får alkoholproblemer. Den holdningen din ville gjort meg bekymret om jeg var pappan din. 

Anonymkode: be494...e57

Skrevet (endret)

Vet du at du har jobb dagen etter en fest, drikker du ikke. Vel, et par-tre øl er ok, men ikke bli full. En av mine tidligere kollegaer ble oppsagt med umiddelbar virkning for å komme med litt promille, tror det verste var at vedkommende luktet alkohol da. Ta ansvar. 

Endret av Elán
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, folk er jo helt hysteriske her.

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Promille på jobb. En advarsel og prosess med Akan og tiltak. Gjentakelse = sparken.

LOL

Anonymkode: 4be12...9e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL

Det er det vi praktiserer. Jeg er arbeidsgiver, så dette er ikke en mening. Dette er det som vil skje dersom en ansatt hos meg har promille på jobb eller er bakfull. En advarsel. Gjentakelse = sparken. Selv om du ikke setter tidligere arbeidsgiver som referanse, så betyr det ikke at vi ikke blir kontaktet. Når vi blir kontaktet så sier vi det som det er. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er det vi praktiserer. Jeg er arbeidsgiver, så dette er ikke en mening. Dette er det som vil skje dersom en ansatt hos meg har promille på jobb eller er bakfull. En advarsel. Gjentakelse = sparken. Selv om du ikke setter tidligere arbeidsgiver som referanse, så betyr det ikke at vi ikke blir kontaktet. Når vi blir kontaktet så sier vi det som det er. 

Her er det noen som svarer som gjerne vil være sjef :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det noen som svarer som gjerne vil være sjef :fnise:

Du kan jo sjekke hos en fagforening om regelverk for promille på jobb. Du får det samme svaret.

• Liker 1
Skrevet

Det går nok bra så lenge du ikke drikker altfor mye, og så lenge du slutter å drikke i rett tid. Jeg hadde nok uansett ville droppa nach den dagen du skal på jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Promillekontroll på jobb er vel ikke noe du pleier ha?

At man får sparken for å komme bakfull på jobb stemmer ikke, de fleste steder, med mindre du er kirurg eller noe slikt.

Vi hadde vår sommerfest på en torsdag med arbeidsdag på fredag, og flere av mine venner det samme. Alle er litt pjuske dagen etter, uten at det er noe ståhei rundt det. 

Men det er selvsagt forskjell på å være bakfull og tung i hodet og faktisk beruset. Du bør ha noen solide timers søvn for å sove ut mest mulig, så nach bør du rett og slett droppe. 

Anonymkode: f7b11...1e0

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger jo av promillen din når du drar hjem kl 6. Generelt bør man ha 12-timers regelen i bakhodet. Du bør vel da slutte å innta alkohol rundt kl 2-3. 

Nå er ikke jeg helt hysterisk på å ta seg et par glass vin/øl/drinker kvelden før jobb så fremt man er i god stand til man skal jobbe, og jobben ikke krever at man er helt skjerpet. Samtidig forstår jeg rett og slett ikke hvorfor du vil ta deg en real fyllekule og bli ute helt til kl 6 på morgenen når du skal på jobb rundt 8 timer senere. Jeg synes egentlig at du virker ganske ansvarsløs og at du tar jobben din lite seriøst.

Det er selvfølgelig ikke standard med promillekontroll på jobb, men det er jo klart det forekommer ved mistanke. Dette kan komme av så lite som at noen har sett deg ute på byen. 

Anonymkode: f4cca...7e7

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL

Dersom du tror at du ikke får noen konsekvenser av å bli tatt med promille på jobb er du jammen meg naiv. 

Anonymkode: f4cca...7e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL

Folk er ærlige. Hos meg er det slik at dersom en kollega er påvirket av alkohol eller lukter alkohol, meldes det til sjefen. Kollegaen får da en samtale med sjef og sendes så hjem. Etter det er det Akan og en prosess, samt at kollega har fått en ripe i lakken. Ved gjentakelse er sjansen stor for at vedkommende blir sparket.

Anonymkode: bd23f...034

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...