AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Jeg spiste nettopp en liten yoghurt som gikk ut på dato 18 mai. Den så ok ut og luktet ok, smakte greit nok. Jeg har flere i kjøleskapet med samme dato. Trygt eller kaste? Anonymkode: cc28d...dae
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 Helt trygt. Lukter den vondt eller har begynt å se rar ut, så er den for gammel. Ikke ellers. Anonymkode: c2c6a...9f5
Perelandra Skrevet 16. juni 2018 #4 Skrevet 16. juni 2018 Helt trygt! Syrnede meieriprodukter som yoghurt og kulturmelk kan holde seg langt over datostempling. Så lenge det ikke lukter vondt eller er muggent, er det trygt å spise. Skal vi få bukt med matkasting, må vi også lære oss å stole på sansene framfor å være opptatt av datostempling. 6
applestories Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 Jeg bryr meg ikke om dato på yoghurt før den er to måneder over. Har ennå ikke opplevd at en har vært dårlig. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #6 Skrevet 17. juni 2018 Min erfaring er at en yogurt kan skille seg litt og bli surere etter datoen, men jeg har aldri opplevd å bli dårlig i magen av gammel yogurt (heller motsatt). I tillegg vokste jeg opp med en mor som jobbet med matsikkerhet, og som bare fnøs av datoen på yogurt og surmelk. Så lenge man er frisk og har luktesansen i orden er det helt trygt å spise det, for da merker man om det smaker vondt. Anonymkode: bfb10...ef0 2
Supernova17 Skrevet 17. juni 2018 #7 Skrevet 17. juni 2018 Jeg har aldri opplevd at en yoghurt har blitt dårlig, ikke en gang flere uker etter holdbarhetsdatoen. Du kan trygt spise alle 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå