Gå til innhold

Utgått yoghurt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste nettopp en liten yoghurt som gikk ut på dato 18 mai. Den så ok ut og luktet ok, smakte greit nok. Jeg har flere i kjøleskapet med samme dato. Trygt eller kaste? 

Anonymkode: cc28d...dae

AnonymBruker
Skrevet

Helt trygt. Lukter den vondt eller har begynt å se rar ut, så er den for gammel. Ikke ellers. 

Anonymkode: c2c6a...9f5

Skrevet

Helt trygt! Syrnede meieriprodukter som yoghurt og kulturmelk kan holde seg langt over datostempling. Så lenge det ikke lukter vondt eller er muggent, er det trygt å spise. Skal vi få bukt med matkasting, må vi også lære oss å stole på sansene framfor å være opptatt av datostempling.

• Liker 6
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om dato på yoghurt før den er to måneder over. Har ennå ikke opplevd at en har vært dårlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at en yogurt kan skille seg litt og bli surere etter datoen, men jeg har aldri opplevd å bli dårlig i magen av gammel yogurt (heller motsatt).

I tillegg vokste jeg opp med en mor som jobbet med matsikkerhet, og som bare fnøs av datoen på yogurt og surmelk. Så lenge man er frisk og har luktesansen i orden er det helt trygt å spise det, for da merker man om det smaker vondt.

Anonymkode: bfb10...ef0

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at en yoghurt har blitt dårlig, ikke en gang flere uker etter holdbarhetsdatoen. Du kan trygt spise alle 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...