AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Har levert papirutgaven på jobben min, men jeg må vel sende inn elektronisk også en plass, hvor gjør jeg det? Anonymkode: 6cab5...fcd
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Logg inn på Nav, den skal ligge der. Anonymkode: 454de...b8d 1
Mariss@68 Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Har du ikke fått en SMS hvor du kan følge linken?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Trenger ikke å levere begge deler Anonymkode: eed06...f0e 2
Harlekin Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 Du skal levere til arbeidsgiver del C. Del D, som fortsatt finnes hvis du har fått sykmelding på papir, skal Nav ha hvis du er sykmeldt lenger enn 16 dager. Spør arbeidsgiver om du skal sende til Nav eller om de gjør det selv.
applestories Skrevet 17. juni 2018 #6 Skrevet 17. juni 2018 Del A, selve sykmeldingen, skal sendes direkte fra behandler til NAV, enten på papir eller elektronisk. Del B skal du beholde selv. Del C skal arbeidsgiver ha på papir. Del D skal du levere til arbeidsgiver for de første 16 dagene. Ofte foretrekker arbeidsgiver at man fortsetter å levere dit og de sender til NAV, andre foretrekker at du sender selv. Dersom du ikke skal levere til arbeidsgiver, kan du sende elektronisk når sykmeldingsperioden er over. Da får du en sms, og du sender inn på Nav.no. Da blir søknaden om sykepenger (som er navnet på D-delen) behandlet automatisk og slipper å bli liggende i en bunke på et kontor for å vente på å bli åpnet og registrert manuelt. Du skal IKKE sende på både papir og elektronisk til NAV. Dette kan skape krøll og unødvendige forsinkelser i saksbehandlingen, og er noe de advarte mot da den elektroniske søknaden kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå