Gå til innhold

Brudekjole-album

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her er min kjole - selv om den a) er litt hviter i fargen, og B) så bedre ut på meg enn den snåle modellen!

http://www.brudekjolen.no/kolleksjoner/pro...s/pages/90.html

Gleder meg til 14. mai, da forloveden får se underverket for første gang...  :-)

Ja, det kan jeg tenke meg. Han kommer til å synes du er nydelig, for den kjolen var skikkelig fin og søt!

Skrevet

Tusen takk!

Er veldig fornøyd selv! Det er en fjorårsmodell som de hadde igjen - den eneste kjolen jeg fant som hadde armer uten å se ut som en 'bestemorskjole'.

Jeg har eksem, og var redd for å stå der på den store dagen og se ut som en dalmatiner... :wink:

I tillegg er det den eneste 'empire'-kjolen jeg har prøvd som får magen til å se mindre ut! :-)

Jaktet på 'middelalder'-kjoler på nettet - har sett flere som har postet linker til kjoler jeg har sett på, fra Lindsay Flemmings og slikt, men det ble litt for dyrt for meg. Ikke det at kjolen ble så veeeeldig mye billigere nå, da... *ondt smil*

Skrevet
I tillegg er det den eneste 'empire'-kjolen jeg har prøvd som får magen til å se mindre ut! :-)

Jaktet på 'middelalder'-kjoler på nettet - har sett flere som har postet linker til kjoler jeg har sett på, fra Lindsay Flemmings og slikt, men det ble litt for dyrt for meg. Ikke det at kjolen ble så veeeeldig mye billigere nå, da... *ondt smil*

Middelalderinspirerte kjoler er kjempeflott. :)

Jeg har litt vanskelig for å kalle kjolen din for empire, jeg da, siden jeg er Jane Austen-fan og litt pirkete når det gjelder historisk korrekthet. ;)

Denne kjolen er en faktisk brudekjole fra empiretiden. :)

Dette er en annen søt empirekjole. :)

Skrevet

Også var det jo min kjole da! :wink:

Men den har du jo sett...

Dessuten blir det jo ikke helt det samme, for jeg skal ha en lysere nyanse og kjolen er veldig mye penere i virkeligheten og på meg! :sjarmor:

Skrevet

kjolen din var lekker TeddyToria... :) ja det er rart hvor forskjellig kjolene kan virke når man finner dem på internett, og på andre modeller.

Skrevet

Min kjole blir noe lignende som denne som heter Della og finnes her www.marylise.be

Eller det vil si at min svigersøster skal sy og hun har akkurat bestilt stoff (tok jo en evighet å bestemme seg for det :klø: den eller den fargenyansen med sånn glans eller sånn glans), men nå er det bestemt :sjarmor: . Hun skal starte å sy rett etter påske :sjarmor:

Ellers så må jeg si at det er jo vanvittig mange flotte kjoler her :enig_animasjon:

Men er det bare jeg som er litt "ut" og skal ha halterneck????

Skrevet
Min kjole blir noe lignende som denne som heter Della og finnes her www.marylise.be

Eller det vil si at min svigersøster skal sy og hun har akkurat bestilt stoff (tok jo en evighet å bestemme seg for det :klø: den eller den fargenyansen med sånn glans eller sånn glans), men nå er det bestemt :sjarmor: . Hun skal starte å sy rett etter påske :sjarmor:

Ellers så må jeg si at det er jo vanvittig mange flotte kjoler her :enig_animasjon:

Men er det bare jeg som er litt "ut" og skal ha halterneck????

Jeg skal også ha halterneck. Jeg synes det er kjempefint.

Skrevet

Jeg skal også ha halterneck. Jeg synes det er kjempefint.

Supert!! Da er vi to :ler:

Har du et bilde av din?

Skrevet

Halterneck er rålekkert!

Skulle gjerne hatt det selv, men har som sagt grunner til å velge langermet. ;)

Og ja, Lunacia, kan ett og annet om historiske klær selv, og vet det ikke er ekte empire, men har liksom blitt 'catchphrase' for kjoler som er høyt skåret i moderne tid. ;)

Festlig det med brudekjoler - da jeg prøvde min kjole (og var såre fornøyd!) var det to andre i gang ved siden av. Én kom ut i en stilren strapless-kjole som kledde henne kjempegodt, men som absolutt ikke var min stil.

En annen hadde valgt en veldig moderne kjole - litt 'krinklet' stoff i en ubleket fargenyanse, med naturfargede detaljer, asymmetrisk sydd og med en liten blonde-bit rundt halsen - jeg hadde sett den tidligere og tenkt "Kul kjole, men ikke en brudekjole" - og den var helt perfekt til henne!

Morsomt hvor forskjellige vi er, og hvor ulike drømmer vi har - viser bare at det finnes en drømmekjole der ute for alle, og det som stemmer for en er helt feil for en annen.

Gjest Anonymous
Skrevet

http://trulyvictorian.netfirms.com/1869.html

Jeg har tegnet kjole som jeg skal få sydd, men har ikke bilde av den på nett. Men på denne linken er det bilde av kjoler med samme fasong, sånn ca. Se på kjolen til venstre i bildet der det står At left - 1870 evening dresses (det andre bildet fra toppen) Ikke så mye dilldall, da, enklere, men det blir ca den formen på kjolen, med ordentlig snørekorsett og queue. Jeg elsker å tegne historiske kjoletyper, og nå har jeg nedelig muligheten til å få sydd en også!! :-))) Også blir bryllupet på en gammel herregår, så det passer jo bra! :-)

Hilsen Maria

Skrevet

En victoriansk kjole! Kjempestilig!

Skrevet

Supert!! Da er vi to :ler:

Har du et bilde av din?

Jeg kommer med bilde når jeg har fått kjolen. Bildet på nettet er skikkelig dårlig. :)

Skrevet

Halter er superfint! Det var det jeg ville ha, men endte opp med stroppeløs da - enda det var det jeg IKKE skulle ha!

Typisk det da... :ler: Selv om jeg fremdeles synes halterneck er noe av det desidert fineste! :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg også skulle ha halter men endte opp med stropper som hviler utpå skuldrene :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...