Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har fått tilbud om å overta kundene i en fotterapiklinikk da nåværende fotterapeut går av med pensjon. Hun har drevet fotklinikken i 10 år. Lokalet er leid av en velforening, så det er altså ikke et lokale som skal kjøpes. Standarden på lokalet er svært dårlig, slitt og gammelt, trengs oppussing. Klinikken har god omsetning og en jevnt god kundemasse. Invetaret er gammelt og slitt, det samme er utstyret ellers. Jeg vil tro dette kun er verdt noen få tusenlapper i det åpne markedet. 

Saken er at jeg nå har jobbet i klinikken i en kort periode når innehaver har vært sykemeldt. JEg tok tildedifvis kontakt med klinikken da jeg var på utikk etter ny jobb og denne ligger også i nærheten av der jeg bor. Jeg har kjøpt inn litt eget utstyr da noe av det som var der ikke var egnet til bruk i en klinikk etter mitt syn. Innehaver ønsker nå å trappe betraktelig ned og ha meg til å overta. Hun ønsker fortsatt å jobbe der litt, da at hun evt betaler meg leie slik jeg gjør nå. 

Da jeg gikk inn i dette trodde jeg at en eventuell overtagelsessum kun ville være for invetaret, det vil si div møbler og instrumenter, dette er dog svært gammelt og har liten verdi. Innehaver har nå fremmet et ønske om kr 300 0000,- for at jeg skal kunne overta hennes kunder ( det er mange i arkivet, men langt i fra alle er aktive). Jeg har selv fått inn nye kunder i den tiden jeg har arbeidet der. Jeg synes 300 000 er alt for mye da jeg synes det burde holde at jeg betaler for utstyret og at mange av kundene jo ville gått til meg uansett. Jeg har snakket med Forbundet som støtter meg helt her, men andre sier noe annet så jeg blir litt utsikker mtp hva jeg kan bruke som evt "argument" til de som ønsker å selge dette. Er det noen med erfaringer rundt dette? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye jobb og det tar som regel lang tid å bygge opp en base av faste kunder, så at du synes du bør få dem gratis virker optimistisk. Summen er det umulig å si noe om uten å vite mer om inntjeningspotensialet.

Anonymkode: 8f125...348

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det timebestilling via nett eller tlf? Følger tlf nr klinikken i så fall? 

Anonymkode: 20623...2ec

Skrevet

Timebestilling via telefon. Det er kunder til å fylle opp en 100% stilling.. 

Skrevet

Alternativet ditt er jo å starte opp en helt ny klinikk. Du må regne på hva det koster, kontra det å overta den klinikken som er tilgjengelig. Først da vet du hva som er smart å gjøre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...