Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har hatt tysk som fremmedspråk på ung.skole og vgs, men starta med det først siste halvår av 10ende klasse så var ikke flink.... Jeg er nå ferdig med vg2, men har hatt for høy fraværsprosent i tysk så jeg må ta det opp igjen til neste år. Hadde fått 3 tror jeg.

Men jeg hater tysk noe helt vanvittig. Jeg har veldig lyst å lære et språk veldig godt, men har ingeeen motivasjon med tysk siden jeg aldri vil bruke det. Kunne jeg lest spansk i sommer og høst og blitt god nok i det til privatisteksamen i november/desember? Jeg ville først og fremst lært fransk, men spansk er kanskje lettere og mer andvendelig... Jeg har ellers bare 5 og 6ere i andre fag, og trenger en 5 i fremmedspråk for å komme inn på det jeg skal.

Hadde dere valgt spansk, eller fortsatt med tysk?

Anonymkode: 8ea25...697

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

når du hater tysk er det vel best å droppe det? sjekk ut ask, de har spansk som nettstudie

Anonymkode: d2d73...3e9

Skrevet

Manglende motivasjon gjør alt vanskelig, så jeg ville ikke gått for tysk om jeg var deg. Også er det jo litt kjedelig å vite at du mest sannsynligvis aldri får bruk for det.

Jeg har studert alle disse tre språkene, og synes at alle er relativt enkle språk å lære. Fransk og spansk er veldig like hverandre (litt for lik, jeg blander mange ord og setninger).

Selv synes jeg at fransk er morsommere og prate (sikkert fordi jeg er flinkest i det), men man får kanskje mer bruk for spansk. Dessuten er det lett å lære det, siden så mange populære tv-serier og apper finnes på spansk :) 

Jeg tror at du kan klare det : ) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...