Gå til innhold

Hva vil min tittel bli? master i pedagogikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Hva vil min tittel bli når jeg er ferdig utdannet? 

Jeg har gått 4 årig lærerutdanning med to fag av 60 sp. har også endel andre halvårsfag. 

Videre holder jeg på med masteren min i pedagogikk. 

Vil tittelen min bli lektor (i pedagogikk)? Bare tenker siden pedagogikk er jo ikke et undervisningsfag.. 

Anonymkode: df047...7d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pedagog? Vet at man med bachelor + master blir klinisk pedagog, men vet ikke om det gjelder lærere og. 

Anonymkode: ac0fe...29b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går masterutdanning for lærer nå, og tar vi master i pedagogikk er du lektor på samme måte som de som har master i et fag. Vi kaller det bare lektor med master i pedagogikk. Mulig fordi vi er det første kullet med integrert master og at det ikke er utarbeidet noen formell tittel enda..

Anonymkode: 57e69...524

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lektor med master i pedagogikk, evt bare pedagog.

En som f.eks har master i spesialpedagogikk blir kalt spesialpedagog. Har man f.eks både lektor utdanning og master i spesialpedagogikk, ville jeg ha brukt «jeg er lektor og spesialpedagog»

Kanskje litt rart og si at man er lektor og pedagog, fordi en lærer er jo en pedagog.

Anonymkode: aca4f...283

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pedagog? Vet at man med bachelor + master blir klinisk pedagog, men vet ikke om det gjelder lærere og. 

Anonymkode: ac0fe...29b

Man blir ikke klinisk pedagog av å ta bachelor + master i pedagogikk. For å bli klinisk pedagog må man spesialisere seg etter masteren. 

Til TS: Jeg vil tro tittelen din blir lektor!

Anonymkode: 4c172...b07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tittel på utdanningen din? Tittelen du får som ansatt kommer an på hvilken jobb du får. 

Anonymkode: 1b85c...f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...