Gjest Lille Solstråle Skrevet 2. mars 2005 #1 Skrevet 2. mars 2005 Jeg syns det er utrolig moro å lese i navneleksikon, det finnes jo så mange navn man aldri har hørt om før.. Men hvem kunne tenke seg å ha navn som betyr følgende...? Det er bare guttenavn. (Håper jeg ikke støter noen, det er i hvert fall ikke meningen!) Aimar- Frykt Bagge- Tykk mann Bonsak- Bønnesekk Dagbart- Sammensatt av Dag og bart Elg- Elg Esau- Håret, lodden Finn- Same Hein- Lodden skinnkappe Horst- Kjerr, krattskog Igul- Kråkebolle eller pinnsvin Kjeller- Hjelm og guden Tor (Kjeller??) Klaudius- Haltende Ove- Spyd Ruben- Se-en sønn Rut- Sauebukk Råg- Slu Sabbe- Stav Simon- Han som har oppstoppernese Skjalg- Skeiv, skjeløyd Valtjov- De falne i slag, og tyv
Varja Skrevet 2. mars 2005 #2 Skrevet 2. mars 2005 Finn, Ove og Rut er vel ganske vanlige navn egentlig? Har hørt noen av de andre også, men aldri tenkt på hva de betyr.
Gjest Lille Solstråle Skrevet 2. mars 2005 #3 Skrevet 2. mars 2005 Finn, Ove og Rut er vel ganske vanlige navn egentlig? Har hørt noen av de andre også, men aldri tenkt på hva de betyr. Er Rut et vanlig guttenavn?? Men nå er det ikke først og framst navnene, men hva de betyr, som jeg syns er artig...
Varja Skrevet 2. mars 2005 #4 Skrevet 2. mars 2005 Er Rut et vanlig guttenavn?? Men nå er det ikke først og framst navnene, men hva de betyr, som jeg syns er artig... Obs, tenkte ikke på at det bare skulle være guttenavn nei. Da blir det jo unektelig litt spesielt.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #5 Skrevet 2. mars 2005 Enig Lille Solstråle :-) Dette er gøyale saker! Men du? Vet du noe om bakgrunnen til dette da? Står det noe om det i bøkene dine? ForØvrig har du kul signatur
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 Gjest Lille Solstråle skrev (På 2.3.2005 den 18.52): Dagbart- Sammensatt av Dag og bart Hm... sikker på det ikke er dag og bjart? Bjart er jo et ord som er mer vanlig i navn Anonymkode: d1832...5e1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 Gjest Lille Solstråle skrev (På 2.3.2005 den 18.52): Simon- Han som har oppstoppernese Vet ikke hvor du har det fra, men det er feil. Simon er hebraisk og betyr den som blir bønnhørt, evt den som hører. Det har ingenting å gjøre med det greske navnet Simos, som betyr med nesa i været. Anonymkode: 427eb...0bc
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hm... sikker på det ikke er dag og bjart? Bjart er jo et ord som er mer vanlig i navn Anonymkode: d1832...5e1 Hvordan klarte du å dra frem og kommentere på denne 18 år etter at den ble skrevet? Anonymkode: 98150...9af 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #9 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan klarte du å dra frem og kommentere på denne 18 år etter at den ble skrevet? Anonymkode: 98150...9af Jeg leser igjennom hele Kvinneguiden fra begynnelse til slutt (men jeg følger også med på tråder jeg allerede har svart i). Jeg tviler litt på at jeg klarer å komme à jour Anonymkode: d1832...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå