Saeria Skrevet 2. mars 2005 #1 Skrevet 2. mars 2005 MIn kjære samboer kom hjem i dag, litt lang i trynet siden han hadde fått vite at han ikke får sykepenger for den uka han var sykemeldt. Han er fast ansatt som konsulent i en bedrift, men siden lønna er en prosentandel (provisjon) av det kunden betaler for å leie han, mener arbeidsgiver at sambo ikke har krav på sykepenger. Stemmer dette? Min samboer jobbet litt med sykepenger i Forsvaret for noen år siden (1999-2000), og han kan ikke huske at det var et sånt unntak.
punkyB Skrevet 2. mars 2005 #2 Skrevet 2. mars 2005 Synes det høres rart ut at han ikke skal få det. Står det noe i kontrakten hans ? Forh. er han medlem i en fagforening og da kan han kontakte den - evnt. ta kontakt med advokat om han ikke er det. Er du så kan jo du høre med din. Evnt. så kontakter dere trygdekontoret.
Saeria Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2005 Tror ikke det står noe om det i kontrakten...Samboer skal ta kontakt med trygdekontoret, men de er ikke alltid så raske å svare. Samboer mumlet ett eller annet om at det arbeidsgiver prøver på er grunnlovsstridig, eller noe... Ikke vet jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2005 #4 Skrevet 2. mars 2005 Jeg er enig med Punky. Dette hørtes ikke riktig ut :-?
Skravla Skrevet 2. mars 2005 #5 Skrevet 2. mars 2005 Dette er feil. Se folketrygdloven spesielt 8-28. http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-022.html
Saeria Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2005 Dette er feil. Se folketrygdloven spesielt 8-28. http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-022.html Tusen takk! :D Skal vise denne til samboern når han kommer hjem fra trening. Og en stor takk til dere andre også. Hva skulle jeg gjort uten greie KG-jenter. :dagensrose:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå