AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Jeg har et problem på jobb. Har diagnosen unnvikende personlighetsforstyrrelse. Dvs at jeg ikke klarer å stå opp for meg selv, enkelt forklart. Har vært i deltidsarbeid hele mitt voksne liv, men føler nå at jeg ikke har godt av å være på jobb lenger. Det sies at eksponeringsterapi er bra for min sjanse til å leve bedre med diagnosen min, men som psykologen min sier "det er lett å mobbe deg. Du er et lett offer". Og det er det jeg føler at jeg blir på jobb. Jeg prøver å være blid og hyggelig og får gode tilbakemeldinger på jobben jeg gjør, men ikke fra min nærmeste leder. Min nærmeste leder irriterer seg over "alt" jeg gjør virker det som og jeg får kommentarer som overhodet ikke er ment å være konstruktive. Det er heller slik at jeg skal føle meg dum, utilstrekkelig og skamfull virker det som. Har heldigvis tiltro til en kollega som jeg har tatt dette opp med og hun er enig i at jeg ikke blir behandlet bra (tenker det er viktig å skrive, ettersom diagnosen min er at jeg føler jeg blir sett ned på av andre konstant.) Jeg er fryktelig sliten etter et år med dette og jeg føler ikke at jeg har godt av å jobbe der lenger. Jeg får kommentarer på hvordan jeg heller melk i glasset f.eks... Nå er det sommerferie men jeg gruer meg til jobbstart allerede. Føler så sterk angst at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg vil ikke tilbake. Virkelig ikke! Føles ut som om jeg må kaste opp og begynner å fryse når jeg skriver dette. Gråter aldri, men føler meg "helt ute av det". Kroppen dirrer innvendig og jeg må konsentrere meg for å puste. Det hjelper litt å skrive dette og få det ut, men alt føles veldig vanskelig nå. Beklager skrivefeil og dårlige formuleringer o.l. Å bytte jobb er ikke enkelt når man jobber deltid. En arbeidsgiver vil aldri satse på meg når h*n får vite om min bakgrunn for å ikke jobbe 100%. Det å bytte jobb er også ekstremt krevende for meg da jeg sliter med endringer og det å bygge relasjoner. Og uansett, hvis jeg er et lett offer er det ingen garantier for at det blir bedre andre steder. Jeg er jo fortsatt meg... Føler meg fanget. Noen som har noen tanker eller ideer om hva jeg kan og burde gjøre? 😢 Anonymkode: 9b788...dcd
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Har dere et verneombud du kan ta det opp med? Ledere har selvsagt ikke lov til å mobbe, men det er dessverre ganske vanlig at mobbere blir ledere. Hvis du er organisert kan du muligens få hjelp derfra, men ut fra hva andre har sagt kan det være lettere i teorien enn i praksis. Anonymkode: ca7ff...651
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Skriv ned alt som du kommer på av episoder, og ta kontakt med øverste leder. Må si at jeg hadde sykmeldt meg om min leder hadde oppført seg sånn. Man skal ikke bruke ferien på å grue seg så forferdelig til jobb som det du gjør! Anonymkode: 83a5a...aa3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Dokumenter alt, det er mitt første tips. Anonymkode: 5e608...d4e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 Som andre sier: Dokumenter alt, og er det veldig ille - ta opp samtalene. Det er lov så lenge du er med i dem selv. Og, lettere sagt enn gjort, men du må begynne å stå opp for deg selv, snakk med psykologen om det. Dessverre er det sånn at man blir behandlet slik man tillater andre å behandle en. Får du frekke kommentarer fra en leder eller andre, så må du ta til motmæle, hvis ikke vil den dårlige behandlingen fortsette. Anonymkode: f5c9e...111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå