09.08.2002 Skrevet 15. august 2002 #1 Skrevet 15. august 2002 Ja så ble da jeg endelig gift jeg også! Mange har før skrevet at det er et skikkelig antiklimaks når dagen er vel overstått. Men personlig føler jeg det ikke slik. Svever fortsatt på en sky! Og hjertet gjør et hopp hver gang jeg ser at min kjære ektemann har samme ring som meg - et mer tydelig symbol på at vi er ett finner man nok ikke! Vet med meg selv at jeg syns det er koselig å lese innleggene til de nygifte her inne så her komer da mitt bidrag. Skal prøve å ikke være for detaljert Jeg sov natten til dagen på hotell med min mor og selvsagt greidde vi begge å våkne grytidlig...men vi tok det hele med ro, og gikk en liten tur og slappet av. Nerver fikk jeg i det vi kjørte til brudepyntingen. Men der var de så søte og snille at nervene fort forsvant. Faktisk ble jeg ikke nervøs lenger etter dette! Jeg var "på Håret" ved Rådhuset, og jeg må bare anbefale det til de av dere som enda lurer litt på hvor dere skal få sminket dere. Inkl. i prisen fikk jeg hodebunnsmassasje og sjampis, moreller og twist foruten pyntingen selvsagt. Jeg turte ikke å drikke så mye - ville ikke være full på min store dag. Så ble jeg hentet i en nydelig pyntet grønn merce! Det var noen naboer av moren min som hadde tilbudt seg. Utrolig snilt av dem. Vil ikke ha betalt en gang!! Men litt vin og takkekort skal de da i alle fall få synes jeg! Vi skulle ha vielse og fest på et sted som heter Bjørnsgard i Sørkedalen (klikk her om dere har lyst til å ta en titt! http://www.bjornsgard.no/ )Men først møtte vi fotografen. De hadde sagt ja til å komme ut på Bjørnsgard å ta bildene der. Det var perioder med overskyet himmel, så jeg tror bildene ble bra. De var i alle fall veldig flinke med oss brudeparet. Vi tok noen tradisjonelle bilder og noen litt mer livlige bilder. Vi holdt så vielsen ute med utsikt ut over Bogstadvannet. Utrolig flott!! Selve vielsen varte kanskje 15 min. Under vielsen skinte solen hele tiden - og plutselig fra helt blå himmel begynte det å duskregne! Snakk om velsignelse fra oven! Men resten av dagen var opphold og akuratt passe varmt. Vi hadde en nydelig middag med varmrøket ørret, reinsdyrfilet og creme brulé (karamellpudding) til dessert. Der var bare fire taler og det var akuratt passe syntes vi. Toastmasteren (en venninne av meg) var utrolig flink og innledet bl.a. hver taler med et passende dikt. Vi hadde plassert engangskameraer rundt om på bordene og senere fikk jeg gjestene til å skrive en liten hilsen i en gjestebok. Planen er å klistre bilder fra engangskameraene inn her. Tror det vil bli et artig minne! Bjørnsgard består av flere eldre bygninger samlet fra deler av østnorge bl.a. (tenk på folkemuseet). Vi fikk til disposisjon to hus for kvelden. Så til kaffen gikk vi til et annet hus som lå nede vannet. Begge husene er innredet i typisk bondestil som ga en flott og intim atmosfære til festen. Både de norske og de utenlandske gjestene har gikk tilbakemelding senere at sjelden har de opplevd en slik fantastisk atmosfære i et bryllup før *stolt* Omgivelsene hadde nok en god del å si på dette tror jeg. Etter kaffen fikk vi samlet folk oppe utenfor det første huset hvor vi hadde spist middagen. Så gikk vi i en lang polonese inn og rundt dansegulvet til vi hadde fått samlet folk i en sirkel rundt. Så ble brudevalsen startet og vi (jeg min mann) danset brudevalsen helt alene etter fulgt av skikkelig applaus fra gjestene som hadde blitt så imponerte (her må jeg legge til at vi hadde gått på kurs hos Bjørg Grete. Jeg fikk henne anbefalt her på KG og må bare si meg helt enig i at hun er utrolig flink og entusiastisk. Vi fikk til og med låne musikken av henne da dette kan være vrient å finne. Mer possitiv dame skal man lete lenge etter!). Så ble det kake. Vi hadde bestilt en kopi av Pascals kake (jorbær og bringebær) men jeg må si at denne var helt fantastisk god! Faktisk bedre enn originalen syntes vi! Etter det satte vi på musikken (hadde tatt opp musikk på minisidsc og det fungerte utrolig bra.) og baren ble åpnet. Vi hadde lokale til 02.00 og syns i grunnen at det var akuratt passe. Håper virkelig ikke dette inlegget virker skrytete. Men når man har opplevd en helt fantastisk dag som denne var, så er det ikke fritt for at man må fortelle. Akuratt hvor herlig vi hadde det er jo litt vanskelig å forklare her syns jeg. Vi var 34 voksne og 1 lite barn. Akuratt passe (følte likevell at jeg ikke fikk snakket med alle). Vi var flere nasjonaliteter samlet sammen - iranere, nordmenn, belgiere, en fra Finnland og to fra Island. Men alt gikk som smurt. En venninne sa at hun først hadde lurt på hvordan dette skulle bli, men var possitivt overrasket over hvor enkelt det var å blande så mange forskjellige nasjoner sammen! Videre vil jeg bare si til dere kommende bruder. Det er lurt å pakke alt dere skal ha til festen i en bag. Dermed har du alt på et sted (bordkort, bordplan, kameraer, musikk, osv). Da blir det så mye enklere når selve dagen kommer. Det er ikke fritt for at man tross alt blir litt stressa og da er det så greit å bare behøve å huske på denne ene bagen... Dette fungerte i alle fall helt fint for meg.
Olympia Skrevet 15. august 2002 #2 Skrevet 15. august 2002 Gratulerer med vel overstått bryllup! :D Høres ut som dere hadde en fantastisk dag.Håper det kommer bilder også snart,for det stedet dere var på høres jo kjempeflott ut.Og så gleder jeg meg til å se bilde av dere også selvfølgelig! :D Lykke til videre som herr og fru! Bare 9 dager igjen for oss nå! :o
viwi Skrevet 15. august 2002 #3 Skrevet 15. august 2002 Hørtes ut som dere hadde en flott dag. Syns man må få skryte litt av den fine dagen man har hatt selv om mange herinne ikke tåler det... Ja det er en deilig følelse å se på fingern til sin nybakte ektemann dagen etter og vite at vi skal være sammen for livet! Nyt nygifttilværelsen og lykke til!!! klem
scorpion73 Skrevet 15. august 2002 #4 Skrevet 15. august 2002 Gratulerer til dere begge to. Vi har den gode stemningen du snakker om ennå, og det er snart 1 mnd siden vi gifta oss, og jeg håper den har tenkt å bli her leeeeeeeeeeeenge ennå.
Gjest ewr -ikke innlog Skrevet 15. august 2002 #5 Skrevet 15. august 2002 Gratulerer så mye!!! Det er helt fantastisk hvor lykkelig man er på en slik dag. Bare skryt alt du orker, det hørtes ut som om dere hadde det helt supert! klem ewr, som ble fru dagen etter deg
Tullerusk Skrevet 15. august 2002 #6 Skrevet 15. august 2002 Gratulerer! Alle må vel få lov til å skryte av dagen sin, hørtes ut som dere har hatt en kjempfin dag.... Er det noen som ikke tåler det her inne, mener det var noen over som skreiv det? Det har jeg ikke fått med meg, men da syntes jeg ikke de har mye her inne å gjøre iallefall. :-?
09.08.2002 Skrevet 16. august 2002 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2002 Tusen takk fro hyggelige tilbakesvar! Ser frem til bildene kommer og så selvsagt bryllupsreisen. Vi skal til Roma! Men vi har ikke helt bestemt når enda. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå