AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Jeg er 24 år og ønsker å begynne på prevensjon. Jeg ser på det som en fordel å miste menstruasjonen og å sleppe å måtte huske på å ta en pille hver dag. Jeg tenker derfor at p-sprøyte kunne være noe som passer meg. Ønsker derfor gjerne erfaringer med bruk av p-sprøyte, mistet du menstruasjonen, fikk du noen bivirkninger? Og når du satt sprøyten ble det gjort av en lege eller sykepleier og hvor mye måtte du betale for timen? Anonymkode: cd031...b7b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Jeg ville valgt noe annet. La på meg 30 kg på fire måneder. Humørsvingninger fra helvete, og store blødninger. Nå er vel p sprøyta anbefalt for de som er eldre. Sa hvertfall min lege som var sjokkert over at helsestasjon hadde gitt meg resept på p sprøyte. Bruker nå kobberspiral og er kjempe fornøyd. Anonymkode: f43f9...a7f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 24 år og ønsker å begynne på prevensjon. Jeg ser på det som en fordel å miste menstruasjonen og å sleppe å måtte huske på å ta en pille hver dag. Jeg tenker derfor at p-sprøyte kunne være noe som passer meg. Ønsker derfor gjerne erfaringer med bruk av p-sprøyte, mistet du menstruasjonen, fikk du noen bivirkninger? Og når du satt sprøyten ble det gjort av en lege eller sykepleier og hvor mye måtte du betale for timen? Anonymkode: cd031...b7b Mistet mensen helt. Fikk den tilbake 9 mnd etter siste sprøyta og prøvde å få barn i over 2 år etter det Anonymkode: 65ed3...5e5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Og ja gikk opp 10 kg med siste sprøyte og ennå 10 til da det var ute av kroppen Anonymkode: 65ed3...5e5
_popcorn_ Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 Jeg har ikke hatt noen bivirkninger! Er definitivt den prevensjonsmetoden som passer meg best. Jeg hadde en del bivirkninger på ulike p-piller, og p-stav var ett helvette. De første gangene var det lege som satt sprøyten, deretter helsesekretær. De siste gangene har venninner som er sykepleier satt den på meg hjemme.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 21 minutter siden, _popcorn_ skrev: Jeg har ikke hatt noen bivirkninger! Er definitivt den prevensjonsmetoden som passer meg best. Jeg hadde en del bivirkninger på ulike p-piller, og p-stav var ett helvette. De første gangene var det lege som satt sprøyten, deretter helsesekretær. De siste gangene har venninner som er sykepleier satt den på meg hjemme. Prøvd å få barn etter bruk? Anonymkode: 65ed3...5e5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #7 Skrevet 15. juni 2018 Har bruket den siden jeg var 17, og er nå 32. Er kjempe fornøyd, ingen bivirkninger og mister mensen. Jeg prøvde forskjellige p-piller først, men ingen som hjalp på smertene. Får veldig smerter i underlivet en uke før mensen, og hele uken mens jeg har mensen. Orker nesten ikke å sitte oppreist. Ikke funnet noe galt, og mamma og mormor slet med samme. Så helsesøster mente p-sprøyte kunne være noe for meg, og det hadde hun rett i. Prøvde å kutte den ut for noen år siden, og fikk tilbake mensen etter 11mnd. Kom på samme dato hver mnd, fra første stund. Smertene var litt bedre, men absolutt ikke bra. Så er tilbake på den nå. Vet flere får uregelmessige blødninger første gangen, jeg fikk også det. Men da satt de ny etter 2mnd i stede for 3mnd, og det ble helt borte. Anonymkode: 7d9b1...e25
_popcorn_ Skrevet 16. juni 2018 #8 Skrevet 16. juni 2018 21 hours ago, AnonymBruker said: Prøvd å få barn etter bruk? Anonymkode: 65ed3...5e5 Nope, jeg bruker prevensjon fordi jeg ikke vil ha barn 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #9 Skrevet 16. juni 2018 Blødde konstant i et halvt år på grunn av sprøyten. Måtte til slutt få noen tabletter som avbryter mensen eller noe. Aldri igjen. Legen var sjokkert over at noen faktisk ga meg som da bare var 23 p-sprøyte med tanke på hvor mange og heftige bivirkninger det er i motsetning til andre prevensjonsmidler. Anonymkode: a20c9...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå