AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Hei! Jeg har klaget på min nærmeste leder. Han har utsatt meg for trusler og trakassering over lang tid. Spesielt de 2 siste åra. Nå har jeg vært sykemeldt i flere måneder og går til psykolog/ tar antidepressiva som følge av at jeg har blitt svært nedbrutt. I tillegg har nå mine ansatte klaget på meg (jeg er mellomleder). Det de har klaget på er ingenting jeg kan bli oppsagt av, men det er veldig sårende og de kritiserer meg som person... Nå står jeg her med ødelagt helse og en karriere som går rett vest. Ikke er jeg frisk nok til å søke andre jobber og ikke er jeg i stand til å returnere til arbeidsplassen. Jeg er svært deprimert og føler jeg blir frosset ut... Redd jeg blir ufør av hele greia. Noen som har noen gode råd? Trenger sårt en oppmuntring! Anonymkode: 764d8...af8
Serafin Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har klaget på min nærmeste leder. Han har utsatt meg for trusler og trakassering over lang tid. Spesielt de 2 siste åra. Nå har jeg vært sykemeldt i flere måneder og går til psykolog/ tar antidepressiva som følge av at jeg har blitt svært nedbrutt. I tillegg har nå mine ansatte klaget på meg (jeg er mellomleder). Det de har klaget på er ingenting jeg kan bli oppsagt av, men det er veldig sårende og de kritiserer meg som person... Nå står jeg her med ødelagt helse og en karriere som går rett vest. Ikke er jeg frisk nok til å søke andre jobber og ikke er jeg i stand til å returnere til arbeidsplassen. Jeg er svært deprimert og føler jeg blir frosset ut... Redd jeg blir ufør av hele greia. Noen som har noen gode råd? Trenger sårt en oppmuntring! Anonymkode: 764d8...af8 1. Du må skille mellom sak og person. Hvis det er noe de ansatte klager på, så er det ting ved utførelsen av din måte du håndterer ting på i jobben som må endres til det bedre, ikke endre deg som person. 2. Det finnes jo verneombud, fagorganisasjoner du kan kontakte. Eventuelt sende en varsel om din leder sin ubehagelige oppførsel overfor deg (slik som du oppfatter han) videre i systemet på din. 3. Fortsett å gå til psykolog. Det er faktisk ikke en svakhet å innse at du trenger hjelp, men derimot en styrke! Å snakke med en profesjonell kan gjøre godt for sjel og kropp. 4. Hvis situasjonen ikke oppleves som håndterbar lenger hadde jeg hvis jeg var i dine sko vurdert å slutte i jobben. Livet er ikke over fordi du mister en jobb. Jeg har selv sagt opp jobber og livet har gått videre. "Everything is going to be allright. Maybe not today, not tomorrow, but eventually!" Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå