AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Jeg jobber som renholder på et sykehus og har ikke helt forstått reglene mine som tilkallingsvikar og har heller ikke blitt fortalt av arbeidsgiver om mine rettigheter. Jeg er ikke sommervikar da jeg ble ansatt for 4 måneder siden, selvom jeg nå skal jobbe hele sommeren også. Problemet mitt er at jeg har blitt satt opp i flere uker denne sommeren med følgene vakter: lørdag og søndag + hele uka, altså 7 dager på rad. Er dette lov? Og skal man ikke ha minst en fridag mellomg helg og ukedagene? Feks at jeg blir satt opp lørdag og søndag, fri mandag, så jobbe tirsdag-fredag? Dette er ikke hver uke, men kanskje annenhver og det føler jeg blir ganske mye arbeid uten en fri dag midt i uka. Eller er dette noe jeg bare må godta som tilkallingsvikar? Har prøvd å google men ikke helt funnet et svar eller noe jeg forsto. Håper noen der ute kan reglene bedre enn meg og gi noen svar?😊(Vet ikke om det er relevant men er i 20 årene) Anonymkode: 97948...5a0
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Som tilkallingsvikar tar man bare de vaktene som passer en. Man har rett til å si nei til vakter uten konsekvenser, men arbeidsgiver har også rett til å heller ta kontakt med andre arbeidstakere i stedet for deg dersom det er behov for ansatte. Anonymkode: 0a053...750
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå