AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 jeg har gått tom for ideer om hva jeg kan gjøre, jeg slutta i jobben fordi jeg mistrivdes og på toppen av det var jeg deprimert etter typen min slo opp, det angrer jeg på nå! den eneste inntekten min er sosialhjelp og på toppen av kaka har jeg en teit fartsbot jeg ikke har sjans til å betale, nav sier at de ikke kan hjelpe meg med den og jeg har ikke noen som kan låne meg penger fordi de fleste venna mine er studenter! vil gjerne høre om noen kan gi meg råd til hva jeg kan gjøre nå..❤️ Anonymkode: 915f3...780
Million Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Selg bilen. Er du så blakk, bør du uansett ikke ha et så stort pengesluk som en bil er. Selger du den, får du penger du kan bruke på boten. 23
Gjest chisandra Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Men skjønte du ikke at du kom til å bli blakk når du sluttet i jobben din uten å ha noe nytt å gå til?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Skaff deg ny jobb! Om du må, så får du nesten skaffe deg en haug med ringevikarjobber. Bhg, sykehjem, PU bolig, omsorgsbolig etc. Butikker osv.. Ellers, om du ikke kan betale boten, så må du besten ringe og høre om du få betalingsutsettelse, eller dele opp beløpet. Kan du låne av familie? Hvor stor er boten? Anonymkode: 52d35...890 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 Akkurat nå, Million skrev: Selg bilen. Er du så blakk, bør du uansett ikke ha et så stort pengesluk som en bil er. Selger du den, får du penger du kan bruke på boten. jeg har ikke bil, jeg solgte den fordi jeg bodde veldig nærme jobben Anonymkode: 915f3...780
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har gått tom for ideer om hva jeg kan gjøre, jeg slutta i jobben fordi jeg mistrivdes og på toppen av det var jeg deprimert etter typen min slo opp, det angrer jeg på nå! den eneste inntekten min er sosialhjelp og på toppen av kaka har jeg en teit fartsbot jeg ikke har sjans til å betale, nav sier at de ikke kan hjelpe meg med den og jeg har ikke noen som kan låne meg penger fordi de fleste venna mine er studenter! vil gjerne høre om noen kan gi meg råd til hva jeg kan gjøre nå..❤️ Anonymkode: 915f3...780 Her er en ide: Få deg en jobb:-) Anonymkode: c47ef...024 16
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #7 Skrevet 15. juni 2018 Selg bilen, skaff deg jobb og ta ansvar for ditt eget liv. Anonymkode: a2e0a...799 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #8 Skrevet 15. juni 2018 1 minutt siden, chisandra skrev: Men skjønte du ikke at du kom til å bli blakk når du sluttet i jobben din uten å ha noe nytt å gå til? jeg var veldig nedfor i den perioden, og tankene om jobb var ikke det jeg hadde fokus på, innser nå at det var veldig dumt.. Anonymkode: 915f3...780
LiljaMarie Skrevet 15. juni 2018 #9 Skrevet 15. juni 2018 Akkurat denne situasjonen har du satt deg i selv. Å gå til nav å be om penger fordi du selv har kjørt for fort og opptrått uansvarlig er jo helt latterlig. Ta ansvar, prøv å få deg en jobb. 12
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #10 Skrevet 15. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skaff deg ny jobb! Om du må, så får du nesten skaffe deg en haug med ringevikarjobber. Bhg, sykehjem, PU bolig, omsorgsbolig etc. Butikker osv.. Ellers, om du ikke kan betale boten, så må du besten ringe og høre om du få betalingsutsettelse, eller dele opp beløpet. Kan du låne av familie? Hvor stor er boten? Anonymkode: 52d35...890 jeg søker masse jobber hver dag, har ikke hatt noe hell sålangt, har et intervju jeg skal på til uka ihvertfall. boten er på 6250,- Anonymkode: 915f3...780
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #11 Skrevet 15. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selg bilen, skaff deg jobb og ta ansvar for ditt eget liv. Anonymkode: a2e0a...799 jeg har jo ikke bil! jeg søker mange jobber hver dag Anonymkode: 915f3...780 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #12 Skrevet 15. juni 2018 2 minutter siden, LiljaMarie skrev: Akkurat denne situasjonen har du satt deg i selv. Å gå til nav å be om penger fordi du selv har kjørt for fort og opptrått uansvarlig er jo helt latterlig. Ta ansvar, prøv å få deg en jobb. tusen takk, som om jeg ikke prøver å få meg jobb. Anonymkode: 915f3...780 5
Million Skrevet 15. juni 2018 #13 Skrevet 15. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har ikke bil, jeg solgte den fordi jeg bodde veldig nærme jobben Anonymkode: 915f3...780 Og så har du brukt opp pengene etter salget på.....? Si opp jobben, bruke opp penger, kjøre for fort....ja, du har rotet det til for deg selv. Det drøyeste du skriver er imidlertid at du har gått til NAV for å få det offentlige (skattebetalerne) til å betale DIN fartsbot!! Skjerp deg. Hvor gammel er du egentlig? 14
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #14 Skrevet 15. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: tusen takk, som om jeg ikke prøver å få meg jobb. Anonymkode: 915f3...780 Du sluttet i jobben fordi du mistrivdes og fordi du var deppa etter brudd, men uten å tenke på hvordan i all verden du skulle klare deg nå? Beklager, men det er virkelig det dummeste jeg har hørt. Jeg er vanligvis full av empati, men her har du kun deg selv å takke. Du får snu enhver stein, låne litt av mange slik at du får betalt boten og gå til nærmeste matvarebutikk eller lignende for å skaffe deg jobb så fort som mulig. Anonymkode: e1e4b...a61 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #15 Skrevet 15. juni 2018 1 minutt siden, Million skrev: Og så har du brukt opp pengene etter salget på.....? Si opp jobben, bruke opp penger, kjøre for fort....ja, du har rotet det til for deg selv. Det drøyeste du skriver er imidlertid at du har gått til NAV for å få det offentlige (skattebetalerne) til å betale DIN fartsbot!! Skjerp deg. Hvor gammel er du egentlig? Jeg har ikke vært flink med forbruket mitt, skal bli mye bedre på det. Jeg er 20 og ja, jeg skal skjerpe meg Anonymkode: 915f3...780 2
Million Skrevet 15. juni 2018 #16 Skrevet 15. juni 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vært flink med forbruket mitt, skal bli mye bedre på det. Jeg er 20 og ja, jeg skal skjerpe meg Anonymkode: 915f3...780 Du er bare et par år eldre enn sønnen min, og jeg får litt vondt av deg, når du er så ung og har rotet det så til for deg selv 😞 Hvordan står det til med forholdet til foreldrene dine? Er det mulig å få lånt pengene til fartsboten av dem? Å skylde staten penger er det verste av alt, de SKAL ha pengene sine, de. Ingen spøk. Lykke til. Håper du får jobb snart, men jeg tror dessverre de fleste er dekket opp med sommervikarer akkurat nå. Til høsten blir det nok lettere. I verste fall...kontakt Aftenposten og spør om de trenger avisbud. Da får du i alle fall noen tusenlapper og kan nedbetale fartsbota? Endret 15. juni 2018 av Million 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #17 Skrevet 15. juni 2018 Du ringer og hører om du kan delbetale boten fordi du kun lever på sosialpenger. Du burde kunne betale den i 4 omganger. Anonymkode: 71795...2db 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #18 Skrevet 15. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vært flink med forbruket mitt, skal bli mye bedre på det. Jeg er 20 og ja, jeg skal skjerpe meg Anonymkode: 915f3...780 fløtte hjem igjen til foreldrene da? Anonymkode: 8dfd3...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #19 Skrevet 15. juni 2018 Du får sone for bota, om det er noe særlig å ha med seg videre får du selv ta ansvar for.... Anonymkode: bfaa4...52c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #20 Skrevet 15. juni 2018 Kontakt Statens innkrevingssentral og se om du kan få delt opp innbetalingen. Bruk ellers småjobber på Finn til å holde deg flytende til du får en skikkelig jobb. Anonymkode: 0d120...433 7
Anbefalte innlegg