AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=122007770 Hei, dere som er flinke med bolig, pris, økonomi: Er dette en bolig som er stor nok for en familie med flere barn i barnehage/barneskolealder ? To venninner som vurderer å kjøpe sammen, begge har barn annenhver uke. Egenkapital samlet ca 1,5 mill. Inntekt samlet ca 900 000. Synes prisen virker ganske rimelig, det er 120m2. Men 22 m2 kjøkken er kanskje litt vel trangt? Anonymkode: 37263...5b2
Bokdamen Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Det var et veldig fint hus! Kjøkkenet tenker jeg er uproblematisk, litt avhengig av hvor mange barn dere har. Men, jeg vil anbefale at dere finner noe med to stuer/oppholdssoner. På den måten kan dere dele dere litt (en familie hvert sted eller voksne ett sted og barn ett) og slipper å være oppå hverandre «hele tiden»
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Veldig fint hus, men jeg ville vært mest bekymret for soverommene. Med tanke på at to av soverommene ligger innenfor hverandre, er det i realiteten bare tre soverom med privatliv her og de er alle ganske små. Hvordan har dere tenkt å dele dette? Hvor mange barn er det snakk om? Er dine og hennes barn der den samme uka? Hvilke kjønn har barna (kanskje ikke viktig akkurat nå, men om få år er det det)? Rett og slett: hvem skal dele rom med hvem og hvem skal ha det soverommet som ikke er «privat»? Anonymkode: e0081...cab 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Jeg hadde nok ikke gjort det, uansett. Med mindre du, og henne, har planer om å bo med hverandre i mange, mange år fremover? Lønner seg sjeldent å kjøpe bolig, for å så selge igjen kort tid etter. Ellers var det en pen bolig, gode løsninger, veldig høy pris syns jeg 😂 men her koster store eneboliger rundt 2,5 mill da, så det er vel noe med området regner med at en bolig midt i Trondheim er noe dyrere, enn midt i Telemark 😂 Anonymkode: b4e3b...994 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 Mitt hus er 120 kvm og jeg betalte 2 millioner, og det står ikke noe tilbake for dette huset. Så det må være beliggenheten som gjør dette huset så dyrt, for jeg synes virkelig ikke dette var billig. Når det er sagt så er huset veldig fint, men litt trangt til to familier synes jeg. Har dere tenkt over dette med barna når de blir eldre vil de jo ønske seg eget rom. Eller er det 2 barn vi snakker om? At dere har 1 hver? Noe annet som gjør det til en dårlig ide i min verden er... Hva skjer når en av dere får kjæreste? Lett at det blir litt gnisninger da. Nei, for meg hadde det vært uaktuelt å kjøpe sammen med venninne, med mindre vi snakker om en tomannsbolig hvor vi bodde i hver vår etasje. Anonymkode: 86a8f...818
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #7 Skrevet 15. juni 2018 Det er jo knøttsmå soverom, og ene ligger innenfor det andre. Hvor mange barn er det, og alder på barna? Tenker det må være minst 4 soverom, og gjerne god størrelse på de, så man har mulighet til å trekke seg tilbake på rommet sitt. Anonymkode: 502a1...c84 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #8 Skrevet 15. juni 2018 Jeg synes dette var sabla billig for denne størrelsen på Rosenborg! Hadde glatt gått for det Anonymkode: 9c88b...3a7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #9 Skrevet 15. juni 2018 Veldig fin beliggenhet og nydelig leilighet, synes ikke det er noe å si på prisen mtp området. MEN: - små soverom (nede i fem kvadrat, er det i det hele tatt stort nok til å regnes som soverom?). Dessuten må man gå gjennom et soverom for å komme til det ene soverommet, dette er veldig upraktisk, og vil bli verre jo større barna blir. Strengt tatt er det soverommet så lite at det egner seg best til walk in closet, spør du meg... - veldig lite lurt å kjøpe med en venninne, med mindre dere begge har råd til å kjøpe ut den andre. Plutselig har en av dere kjæreste og ønsker å flytte sammen med ham. Tidshorisonten for boligkjøp bør være minst fem år. Dere risikerer å tape penger, og det kan bli mye krangling og vennskapet kan gå i vasken. Mye bedre å kjøpe en mindre leilighet hver. Anonymkode: 9c0b4...e47 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå