AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Ja, det lurer jeg på. Gi meg steg for steg Anonymkode: 9a6f1...74b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 1. Ta et ferdigdampet blåskjell i den ene hånden, og en gaffel i den andre. 2. Napp ut blåskjellmaten med gaffelen, putt i munnen. 3. Gjenta til alle skjellene er oppspist. Anonymkode: ccb66...e3b 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Se filmen med mr. Bean. Der får du en grundig innføring. Anonymkode: 0345d...ba7 1
Luckiness Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: 1. Ta et ferdigdampet blåskjell i den ene hånden, og en gaffel i den andre. 2. Napp ut blåskjellmaten med gaffelen, putt i munnen. 3. Gjenta til alle skjellene er oppspist. Anonymkode: ccb66...e3b Enig! Ellers lurt å holde skjellet kun med et par fingre og ikke bruke hele hånden til det. Vil tro folk fort merker selv hva som er mest gunstig, men i tilfelle TS aldri har spist blåskjell før. Det er ikke kjekt å få blåskjellsaft utover hele hånden. Jeg foretrekker også at det settes frem en skål med vann og en sitronbåt i. Dette til å dyppe fingrene i for å få av sølet og noe av lukten. Selvsagt vaske hendene etterpå, men man løper jo ikke akkurat fra bordet med en gang for det.
Pultost Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Ta et ferdigdampet blåskjell i den ene hånden, og en gaffel i den andre. 2. Napp ut blåskjellmaten med gaffelen, putt i munnen. 3. Gjenta til alle skjellene er oppspist. Anonymkode: ccb66...e3b 4. Sørg for å ha dugelig med dopapir tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 5 minutter siden, Pultost skrev: 4. Sørg for å ha dugelig med dopapir tilgjengelig. Selv foretrekker jeg servietter. #møblerthjem Anonymkode: ccb66...e3b 9
Marina234 Skrevet 15. juni 2018 #7 Skrevet 15. juni 2018 Er fint å bruke sammen med reker og majones på skiven og
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #8 Skrevet 15. juni 2018 Trenger ikke gaffel en gang. Bare sug av kjøttet inni. Anonymkode: 0a304...ff6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #9 Skrevet 16. juni 2018 Det riktige er å ta ett blåskjell i hver hånd og bruke det ene til å nappe ut innmaten til det andre - og omvendt Anonymkode: cdcc4...41f 5
Zzyzx Skrevet 16. juni 2018 #10 Skrevet 16. juni 2018 Bruk et tomt blåskjell som klype til å ta ut innmaten av de andre med. Jeg stabler også de tomme skjellene inni hverandre etter hvert, sånn at de tar vesentlig mindre plass i søpla. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 Hva når blåskjellene serveres i en suppe, frutti di mare eller lignende mat? Man kan jo ikke sitte og holde på et blåskjell som er varmt og full av tomatsaus eller lignende 🤷♀️ Anonymkode: d15e1...65d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva når blåskjellene serveres i en suppe, frutti di mare eller lignende mat? Man kan jo ikke sitte og holde på et blåskjell som er varmt og full av tomatsaus eller lignende 🤷♀️ Anonymkode: d15e1...65d Da bruker man bestikk. Anonymkode: 5a70c...bdb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da bruker man bestikk. Anonymkode: 5a70c...bdb Så prøve å pirke det ut med bestikk mens det flyter rundt i maten? Anonymkode: d15e1...65d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #14 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2018 den 16.24): Selv foretrekker jeg servietter. #møblerthjem Anonymkode: ccb66...e3b 😄 Anonymkode: 0caab...7bb
stan Skrevet 10. juli 2021 #15 Skrevet 10. juli 2021 Husk å sjekke blåskjell varslet om du plukker skjellene selv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #16 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så prøve å pirke det ut med bestikk mens det flyter rundt i maten? Anonymkode: d15e1...65d Du bare løfter opp av suppa/ sausen ved hjelp av bestikket, deretter kan ta holde den med fingrene som tidligere beskrevet 😊 For øvrig aner ikke jeg heller hva som er den rette måten å spise blåskjell på, jeg bare gjør noe som funker 😄 Anonymkode: 0caab...7bb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #17 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bare løfter opp av suppa/ sausen ved hjelp av bestikket, deretter kan ta holde den med fingrene som tidligere beskrevet 😊 For øvrig aner ikke jeg heller hva som er den rette måten å spise blåskjell på, jeg bare gjør noe som funker 😄 Anonymkode: 0caab...7bb Jeg får vel prøve å «manne» meg opp til å bestille det neste gang jeg er ute da 😄 fikk smake litt i fjor og det var kjempegodt, men har aldri skjønt hvordan man kan spise f.eks fiskesuppe, frutti di mare osv med blåskjellene flytende rundt 🙈 Men det ser så digg ut så det frister hver gang jeg spiser ute 😄 Anonymkode: d15e1...65d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #18 Skrevet 10. juli 2021 Zzyzx skrev (På 16.6.2018 den 14.36): Bruk et tomt blåskjell som klype til å ta ut innmaten av de andre med. Jeg stabler også de tomme skjellene inni hverandre etter hvert, sånn at de tar vesentlig mindre plass i søpla. Dette gjør jeg også. Anonymkode: d3c8e...a7f
Gjest TheCatLady Skrevet 10. juli 2021 #19 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva når blåskjellene serveres i en suppe, frutti di mare eller lignende mat? Man kan jo ikke sitte og holde på et blåskjell som er varmt og full av tomatsaus eller lignende 🤷♀️ Anonymkode: d15e1...65d Når jeg har spist det sånn, hjemme vel og merke, så har jeg en tallerken der jeg har blåskjellene og så tar jeg blåskjellene ut og oppi suppen. Så hiver jeg skjellene oppi en skål. Da er det mye enklere å spise synes jeg. På restaurant må man kanskje gjøre det mer tungvindt og løfte skjellene ut av suppa. Usikker siden jeg ikke har spist blåskjell på restaurant.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #20 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får vel prøve å «manne» meg opp til å bestille det neste gang jeg er ute da 😄 fikk smake litt i fjor og det var kjempegodt, men har aldri skjønt hvordan man kan spise f.eks fiskesuppe, frutti di mare osv med blåskjellene flytende rundt 🙈 Men det ser så digg ut så det frister hver gang jeg spiser ute 😄 Anonymkode: d15e1...65d Hva tenker du på med frutti di mare? Det er ikke en spesiell rett men betyr "havets frukter", og kan i praksis legges til navnet på nesten hva som helst. F.eks. pizza, spaghetti, salat, suppe, risotto m.m. Jeg vurderer hvordan jeg angriper blåskjellene fra rett til rett. Er det sausete mat har jeg oftest bestikk jeg kan pirke ut innmaten med. Anonymkode: aa6c4...e31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå