Gå til innhold

1998 vs 2018

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig glad vi ikke visste om alt som ventet oss etter 2018. 

Anonymkode: ac715...6a9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Adobyen
Skrevet
Drx97 skrev (5 minutter siden):

Ja det kan jeg tro

20 år virker både fort og lenge. Det er lenge når man betaler ned på lån eller er liten og gleder seg til å bli voksen.  Det går som lynet når vi lurer på hvor tiden ble av. Barna ble fort voksne, vi ble eldre, utdannelsen gikk ut på dato, samfunnet er forandret osv.

Skrevet (endret)
Adobyen skrev (25 minutter siden):

20 år virker både fort og lenge. Det er lenge når man betaler ned på lån eller er liten og gleder seg til å bli voksen.  Det går som lynet når vi lurer på hvor tiden ble av. Barna ble fort voksne, vi ble eldre, utdannelsen gikk ut på dato, samfunnet er forandret osv.

Helt sant. Du setter ord på akkurat det jeg føler. Husker 90-tallet så godt, og nå har det gått 23 år. En gang var vi ungdommer og nå er vi godt voksne med barn som også har blitt voksne.

Endret av Drx97
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er egentlig glad vi ikke visste om alt som ventet oss etter 2018. 

Anonymkode: ac715...6a9

Helt riktig. 2019, 2020 og 2021 har bare vært et stort slit. Nei livet er slitsom. 

Endret av Drx97
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

skulle gjerne vært tilbake i 1998 og unngått endel livsvalg men der igjen kanskje jeg da hadde gått glipp av de gode valgene som kom mye senere også da.. 

Anonymkode: 81ba7...6b6

1998 var et år for meg som jeg med hånda på hjertet kan si var fantastisk, samfunnet og menneskene alt er forandret nå, helt riktig som du sier. 

Gjest loveli
Skrevet (endret)

Hadde ofret resten av livet som jeg har foran meg nå hvis jeg fikk oppleve årene fra 1989 til år 2001 igjen. Altså er tiåret fra 89 til 01 verdt mer enn de femti årene jeg har igjen.

Og det er ikke pga alder, men fordi det var den beste tiden i menneskets historie, alt så liksom lysere ut og det ble bare lysere og lysere. Nå går det bare nedover...

Endret av loveli
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler 2014 minnet mye om 1998, mye var enklere og lettere å foholde seg til. 

Anonymkode: 348b1...12e

Ååå interessant 2014 minte deg på 1998, for det gjorde det ikke for meg 😂

Endret av Drx97
Skrevet (endret)
loveli skrev (4 minutter siden):

Hadde ofret resten av livet mitt nå hvis jeg fikk oppleve årene fra 1989 til år 2001 igjen. Altså er det tiåret verdt mer enn de femti årene jeg har igjen nå.

Og det er ikke pga alder, men fordi det var den beste tiden i menneskets historie, alt så liksom lysere ut. Nå går det bare nedover...

Samme hadde jeg gjort. 1990-2001 er de beste årene jeg har opplevd i hele mitt liv. Folk forstår ikke de som aldri opplevde det tiåret. Samfunnet var så mye bedre og det virket som om fremtiden bare skulle bli lysere. 

Endret av Drx97
Gjest loveli
Skrevet
Drx97 skrev (48 minutter siden):

Samme hadde jeg gjort. 1990-2001 er de beste årene jeg har opplevd i hele mitt liv. Folk forstår ikke de som aldri opplevde det tiåret. Samfunnet var så mye bedre og det virket som om fremtiden bare skulle bli lysere. 

Verden var så uskyldig. Så ren på mange måter.

Sosiale medier har ødelagt samfunnet. Økte forskjeller også. Og at vi har blitt mer og mer materielle. Hamsterhjulet og egoismen bare vokser og vokser. Fuck folk.

AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (7 minutter siden):

Sosiale medier har ødelagt samfunnet. Økte forskjeller også. Og at vi har blitt mer og mer materielle. Hamsterhjulet og egoismen bare vokser og vokser. Fuck folk.

Var mindre innvandring også, noen måtte si det. Var en flott tid.

Anonymkode: 89f78...a3a

• Nyttig 1
Gjest lurven
Skrevet
Adobyen skrev (På 28.3.2022 den 4.27):

I 1998 fikk jeg min første mobil og min første pc, men internett foregikk med hylemodem og var tregt som sirup.  Det var veldig dyrt å være på nett, og det kostet utrolig mye å ringe utenfor egen kommune.  

Ja Internett var dritdyrt, brukte flere tusen i måneden på det 

Gjest lurven
Skrevet
loveli skrev (9 timer siden):

Synes ikke det har blitt noe verre, folk var minst like ille før

Gjest lurven
Skrevet

Typisk folk å si at alt var mye bedre før, mange nostalgikere som bare husker de fine tingene og glemmer alt som var dritt.

Skrevet (endret)

I 1998 levde jeg mitt beste barneliv uten en eneste bekymring om noe som helst. :P 

2018 har så langt vært et av de beste årene i mitt liv (men 2022 ligger an til å slå det). 

Endret av Lacuna
AnonymBruker
Skrevet

Var knappe 3 år i 1998 så kan ikke relatere til så mye, men alt så jo gammelt ut på den tiden etter hva jeg har sett på bilder. Enda det ikke er sånn kjempe lenge siden.🤷‍♀️

Anonymkode: 55b19...562

• Hjerte 1
Gjest lurven
Skrevet

I 1998 var jeg ganske usikker på meg selv og hadde lav selvtillit, i 2018 var det blitt en del bedre. 

Pluss at teknologien er blitt mye bedre. Verden går heldigvis fremover

Gjest loveli
Skrevet
lurven skrev (1 time siden):

Typisk folk å si at alt var mye bedre før, mange nostalgikere som bare husker de fine tingene og glemmer alt som var dritt.

lurven skrev (1 time siden):

I 1998 var jeg ganske usikker på meg selv og hadde lav selvtillit, i 2018 var det blitt en del bedre. 

Pluss at teknologien er blitt mye bedre. Verden går heldigvis fremover

Typisk folk som har fått det bedre med seg selv å si at det ikke var bedre før bare fordi de har det bedre nå.

Ser du hvor dumt det blir å si slike ting?

Vi har alle vår opplevelse, hvorfor skal din være mer sann enn min? Jeg mener det var mye bedre samhold før, fordi det er det jeg har opplevd. At du har en annen opplevelse gjør ikke min opplevelse mindre sann.

Gjest lurven
Skrevet
loveli skrev (20 minutter siden):

Typisk folk som har fått det bedre med seg selv å si at det ikke var bedre før bare fordi de har det bedre nå.

Ser du hvor dumt det blir å si slike ting?

Vi har alle vår opplevelse, hvorfor skal din være mer sann enn min? Jeg mener det var mye bedre samhold før, fordi det er det jeg har opplevd. At du har en annen opplevelse gjør ikke min opplevelse mindre sann.

Ok. Hvis man tar vekk det personlige så mener jeg objektivt sett at verden har blitt bedre.

Gjest loveli
Skrevet
lurven skrev (17 minutter siden):

Ok. Hvis man tar vekk det personlige så mener jeg objektivt sett at verden har blitt bedre.

Jeg skjønte det.

AnonymBruker
Skrevet
lurven skrev (3 timer siden):

Nostalgikerne savner ting som var før i tiden men som har blitt byttet ut i dag. Man savner alt som har blitt borte fra før i tiden. Man vil ha det som ikke er lenger.

Anonymkode: 348b1...12e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...