DaysGoneBy Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Etter seks måneder på min første jobb utenfor praksis gjennom NAV har jeg begynt å skjønne at forholdene på arbeidsplassen min er små 'shady,' lurer derfor på om noen mer erfarne mennesker kunne hjelpe meg. På skriv nevnt under står det tydelig 'siden du er ringevakt.' 1) Prøvetiden min gikk ut rett etter medarbeidersamtale her om dagen (6 mnd) og jeg har før det hatt en samtale som jeg fikk skriv på, har derfor to skriv nå. Da dette er min første jobb er det mye nye inntrykk og jeg skal ikke lyve å si at det har vært litt små vanskelig for meg å tilpasse meg, men vil personlig si det har gått ganske bra. Jeg er utadvent av meg og det er et sosialt typ yrke. Har nylig lest litt om lover og regler, og fant fort ut at det er en forskjell på deltidsansatt og ringevakt - jeg har både faste vakter (3 dager a cirka 25 timer i måneden) og blir bedt om å ta en god del 'ringevakter.' På siste medarbeidersamtale ble prøvetidsperioden utvidet med -3- måneder på grunnlag at jeg har jobbet lite og ikke har tatt noen særlig ekstravakter. (Selvom jeg har stilt opp ved sykdom hver gang jeg har blitt ringt.) Hvordan er dette i forhold til lover og regler, hvordan høres dette ut for de mere erfarne? 2) Jeg følte før og etter (kanskje enda mer) denne samtalen at jeg har null grunnlag for å si nei, og at jeg ikke kan være syk. Jeg har hatt en egenmelding på en dag de siste seks månedene, har selv stått på jobb syk opptill flere ganger fordi ingen kan ta over vaktene mine, dette vet jeg er 'shady' men vil alikevel høre regler rundt dette. (Dette er ikke forkjølelser, hadde influensa ved en vakt, og store mageproblemer - frem og tilbake på do typ på en annen, etc.) 3) Jeg vet flere mennesker på jobben har ferie, inkludert sjef og nesten alle kollegaer, jeg jobber da -mye- ved vakter som allerede er satt opp 1-2 måneder i vei, er dette en ting ved 'ringevakt' ansettelse? Jeg tenker da også litt mørkt på det, 3 måneder forlengelsestid, 3 måneder sommerferie - hah, høres ut som et grunnlag til en oppsigelse når jeg ikke 'trenges' mere. Setter pris på alle svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå