Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!! 

Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon, men har flyttet til utlandet for å ta en master (1.sem) i informasjonssystemer på et meget godt universitet. Har også fått et internship i en av de 4 store. 

Jeg trives godt med fagområdet og klarer meg også meget godt i fagene. 

Spørsmålet er om jeg bør overføre til en master i IT. Jeg har allerede søkt og kommet inn på Master med Major i Informasjonssikkerhet. Dette medfører at jeg må starte på nytt igjen. 

Jeg lurer på om dere ville anbefalt meg å fullføre min nåværende master eller begynne på master i IT. 

Selv mener jeg at jeg vil få bedre karakterer og mestre fagene bedre i IS, men det er færre jobbmuligheter, da mange krever et mye høyere nivå på programmering. I mitt nåværende studie vil jeg få innføring i SQL, HTML og Javascript. Ettersom jeg allerede har en fot innafor med internship (IT-konsulent) så ser jeg for meg gode muligheter videre. 

Et annet alternativ er å fullføre masteren på 1,5 år og deretter ta et semester i IT med innføringsfag (Introduction to Computer Science, Introduction to Programming...).

Hva skal jeg gjøre?! 

Endret av ITellerIS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...