AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Har behov for å høre hva andre ville gjort. Bestilte et oppdrag for en eldre slektning. Befaring osv gikk fint, og aktøren skulle bestille et produkt som skal skiftes ut. Det skulle gå to uker, og det gis intrykk av at jobben kan gjøres kort etter. Det går 6 uker, og vi sender en henvendelse med påminnelse. Aktøren ringer, og sier de vil prøve uken etter. Det er siste vi hører fra dem Ingenting skjer, det går to uker til og vi hører ingenting. Jeg sender igjen en melding, og spør om de kan si noe om utsiktene er for når noe skjer. Ingen respons. Enda en uke er gått, og jeg hører ingenting. Kan sånt være normalt? Akseptabelt? Nå er jeg frustert. Spesielt pga at den eldre slektningen lider av denne uvissheten, og tør nesten ikke gå noe sted, i frykt av at de dukker opp raskt. Denne slektningen er også veldig opptatt av at vi ikke må purre mer, og ønsker svært lite at det skal bli noe pes rundt det der. Så nå føler jeg meg i et dilemma, der jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Selv ville jeg snart gitt dem beskjed om, at vi ikke lenger har tillit, og heller velger andre. Men da vet jeg at min eldre slektning vil ta det veldig tungt, og det er jeg redd for. Vi kan vel da også risikere å få regning på produktet, som skal være ferdig. Føler meg ganske hjelpeløs, frustert og får ikke sove pga dette. Hva syns dere, og hva ville dere gjort? Setter pris på råd og innspill. Ps. velger å ikke oppgi mer detaljer om hva det er osv, for å unngå at noen involverte eventuelt leser her og kjenner det igjen. Anonymkode: a1844...bd7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Har dere en kontrakt med denne aktøren? Har denne gjort noe fysisk arbeid utenom å liksom bestille noe? Jeg ville gått til en annen, en som fikk jobben gjort. Bare si i fra til den andre at dere avslutter og velger en annen. Dere kan ikke få regning på noe som ikke er gjort. Og nei, man har kontakt med sine oppdragsgivere, man lar der ikke gå flere uker uten noe informasjonsflyt. Anonymkode: fd0ec...ae5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere en kontrakt med denne aktøren? Har denne gjort noe fysisk arbeid utenom å liksom bestille noe? Vi skrev en email( som de ba om) der vi bekreftet at vi bestiller oppdraget. Den ble sendt for over 2 måneder siden. De har ikke gjort noe arbeid enda, det skal da gjøres når produktet skal monteres. Vi kan ikke få regning på arbeid som ikke er gjort nei, det er klart. Men dette produktet er noe som ble bestilt og skulle lages. Det spørs om de da kan kreve det dekket, hvis vi nå sier det fra oss? Tenker at det var som garanti for det, at de ville ha den bekreftelsen på email, vet ikke.. Anonymkode: a1844...bd7
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har behov for å høre hva andre ville gjort. Bestilte et oppdrag for en eldre slektning. Befaring osv gikk fint, og aktøren skulle bestille et produkt som skal skiftes ut. Det skulle gå to uker, og det gis intrykk av at jobben kan gjøres kort etter. Det går 6 uker, og vi sender en henvendelse med påminnelse. Aktøren ringer, og sier de vil prøve uken etter. Det er siste vi hører fra dem Ingenting skjer, det går to uker til og vi hører ingenting. Jeg sender igjen en melding, og spør om de kan si noe om utsiktene er for når noe skjer. Ingen respons. Enda en uke er gått, og jeg hører ingenting. Kan sånt være normalt? Akseptabelt? Nå er jeg frustert. Spesielt pga at den eldre slektningen lider av denne uvissheten, og tør nesten ikke gå noe sted, i frykt av at de dukker opp raskt. Denne slektningen er også veldig opptatt av at vi ikke må purre mer, og ønsker svært lite at det skal bli noe pes rundt det der. Så nå føler jeg meg i et dilemma, der jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Selv ville jeg snart gitt dem beskjed om, at vi ikke lenger har tillit, og heller velger andre. Men da vet jeg at min eldre slektning vil ta det veldig tungt, og det er jeg redd for. Vi kan vel da også risikere å få regning på produktet, som skal være ferdig. Føler meg ganske hjelpeløs, frustert og får ikke sove pga dette. Hva syns dere, og hva ville dere gjort? Setter pris på råd og innspill. Ps. velger å ikke oppgi mer detaljer om hva det er osv, for å unngå at noen involverte eventuelt leser her og kjenner det igjen. Anonymkode: a1844...bd7 Avbestill oppdraget og finn noen andre.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 Hvor lang leveringstid er det på produktet som er bestilt? Jobber i et håndtverksyrke selv. Mai var en forferdelig måned med alle fridagene, noe som gjorde at leveringstider ble litt lengre. Når produktet er ferdig lagd, ringer vi kunden og avtaler monteringstidspunkt. Du kan ringe eller sende mail og uttrykke at du trenger et konkret tidspunkt. Legger til at noen firma ikke er flink på kommunikasjon og ikke tar kundene sine like alvorlig som de burde. Anonymkode: 64944...399
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #6 Skrevet 16. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang leveringstid er det på produktet som er bestilt? Jobber i et håndtverksyrke selv. Mai var en forferdelig måned med alle fridagene, noe som gjorde at leveringstider ble litt lengre. Når produktet er ferdig lagd, ringer vi kunden og avtaler monteringstidspunkt. Du kan ringe eller sende mail og uttrykke at du trenger et konkret tidspunkt. Legger til at noen firma ikke er flink på kommunikasjon og ikke tar kundene sine like alvorlig som de burde. Det ble nevnt 2 uker. Nå er det gått over 2 måneder. Det er væravhengig dette. Det ble for 4 uker siden sagt at det skulle forsøkes gjøres uken etter. Det var det siste vi hørte. For en uke siden, sendte jeg melding og spør om en oppdatering av ståa. Ingen respons så langt. Anonymkode: a1844...bd7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #7 Skrevet 16. juni 2018 Kjære trådstarter. Kan du være så snill og slutte med å spamme ned hele forumet med de der tulleemnenene om kalktabletter? Anonymkode: 46416...b5e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #8 Skrevet 16. juni 2018 Hæ??? Aner ikke hva du prater om, og aner ikke hva " kalktabletter " er for noe. Æresord 😮 Hilsen TS. Anonymkode: a1844...bd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå