Gjest Betty Boop Skrevet 2. mars 2005 #1 Skrevet 2. mars 2005 Skal noen av dere sy eget slør? Har dere noen bra web-sider med beskrivelse av hvordan man gjør det? Som denne, bare mer spesifikk. Må man bruke tyll? Hva slags stoff har dere i deres slør? Jeg vet det betyr ulykke (hvis man er overtroisk, som meg) å sy sin egen brudekjole, gjelder det for slør også?
Gjest Betty Boop Skrevet 2. mars 2005 #3 Skrevet 2. mars 2005 Hvorfor betyr det ulykke å sy egen kjole? Har lest noe sånt som at "man kommer til å gråte like mange tårer som man syr sting i sin egen brudekjole". Sikker bare kommers funnet på av brudekjolebutikker, men jeg er en sucker når det gjelder sånne ting, så...
Søta Skrevet 2. mars 2005 #4 Skrevet 2. mars 2005 har alltid hørt at du ikke skal sy din egen brudekjole... men har aldri hørt om slør. selv har jeg ikke slør så jeg vet ikke hva de er laget av
Bokalven Skrevet 2. mars 2005 #5 Skrevet 2. mars 2005 Jeg vurderte først å sy kjole selv, men fant ut at det ble for tidkrevende... Tex har sydd slør selv, kan hinte til henne om denne tråden.
Gjest Betty Boop Skrevet 2. mars 2005 #6 Skrevet 2. mars 2005 Tex har sydd slør selv, kan hinte til henne om denne tråden. Takk!
Annevenn Skrevet 2. mars 2005 #7 Skrevet 2. mars 2005 Jeg sydde slør selv. Kjøpte 2 m chiffong som matchet kjolen, kom på noen hundrelapper, silke kantebånd og en hårkam på H&M. Kantet to lag stoff, det ene var sidere enn det andre, snurpet sammen i toppen og festet på kammen med å sy for hånd. Utrolig enkelt, utrolig mye rimeligere. Et par timers arbeid, så var det gjort!
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2005 #8 Skrevet 3. mars 2005 Mamma sydde mine slør, og det ble alldeles dritlekkert! Vi kjøpte stoff som var pyntet med glitrestener, klippet passende lengde og kantet med sølvbånd. Hun sydde alle fire tusen stingene for hånd, og det ble utrolig flott. Så kjøpte jeg blank plastkam på parfymeriet, betalte 30 kroner for to stykker. Syingen tok tid, men jeg tror hun koste seg..... Mine slør ble sydd i brudetyll.
Seterjenta Skrevet 3. mars 2005 #9 Skrevet 3. mars 2005 Jeg kjøpte tyllstoff (ville egentlig helst ha chiffon) med 'glitrestener' hos Rainbow Fashion på Grønland, og der hadde de også satin-skråbånd som skulle vise seg å matche kjolen perfekt. Svigermor var med og tok på seg syjobben. Det tok mye kortere tid enn jeg hadde forventet og resultatet er flott!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå