AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Var på zupperia her om dagen. Bestillte en bowl med skalldyr. Ble immidlertidig veldig skuffet når jeg smakte på maten. Rekene var lakereker og bar preg av å ikke smake vanlig reke (lagt ute/uten lake og ikke kvalitets lake-reker). Det var også ALT for store biter av grønnsakene. Maten var i en dyp skål og det var vanskelig å skjære over grønnsakene. Ble litt gris og store biter som "hang" fra munnvikene. Kjedelig smak også, ikke noe krydderier, bortsett fra en bitteliten dasj aioli. Sa ikke noe da. Men burde vel gitt et hint om rekene. Har du noen historier? Når klager du? Anonymkode: 36eb5...3b5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Mat må klages på der og da. Hjelper ikke å spise opp all maten for så å klage. Anonymkode: 949c5...4a4 10
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #3 Skrevet 14. juni 2018 Du bare unngår stedet heretter. Anonymkode: bb9d0...52e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mat må klages på der og da. Hjelper ikke å spise opp all maten for så å klage. Anonymkode: 949c5...4a4 Dette! TS, du burde sagt fra så fort du oppdaget ting du var misfornøyd med (lakereker, for store grønnsaker, mangel på krydder osv.). Da hadde restauranten hatt en sjanse til å rette opp problemene. Å henge dem ut her i etterkant uten å ha klaget synes jeg er utrolig dårlig gjort. Anonymkode: 968fe...5f1 7
Daria Skrevet 14. juni 2018 #5 Skrevet 14. juni 2018 Jeg klager hvis noe er åpenbart feil med tilberedingen - hvis maten er kald, rå, overstekt el.l. Hvis jeg bare er misfornøyd med smak og servering, som jeg oppfatter er tilfelle hos TS, går jeg bare et annet sted neste gang. 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #6 Skrevet 14. juni 2018 Jeg klager ikke, fordi stort sett så blir dem ikke bedre uansett. Jeg bare slutter å gå der. Gir dem max 1 sjanse til om jeg har likt dem godt før. Dette har skjedd flere ganger. Når de som jobber der ikke engang vet om hva de har gjort feil, når feilen er åpenbar, ja da er det ikke nødvendig å si fra. I ditt tilfelle, så har du enten dårlig smakssans, eller kokkene ikke tilbereder maten riktig. Ikke stol på at det blir bedre neste gang om du sier i fra. Det beste er å bare droppe hele plassen om det skjer igjen. Anonymkode: 59036...9b1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #7 Skrevet 14. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette! TS, du burde sagt fra så fort du oppdaget ting du var misfornøyd med (lakereker, for store grønnsaker, mangel på krydder osv.). Da hadde restauranten hatt en sjanse til å rette opp problemene. Å henge dem ut her i etterkant uten å ha klaget synes jeg er utrolig dårlig gjort. Anonymkode: 968fe...5f1 Helt uenig når det gjelder den type problemer TS nevner. Lakereker og lite smak i suppen går på selve konseptet, og måten restauranten har valgt å lage mat eller bygge opp retter. Om man klager på lakereker er det ikke som om kokken plutselig kan hente ut de dagsferske friske rekene fra kjøl og lage suppen på ny. Ei heller gjøre om på selve grunnsmakene i en suppe fordi en gjest mener de ikke er balanserte og kraftige nok. Dette er strukturelle problemer som er mer på "take it or leave it"-nivå. Minner meg om en gang jeg spiste på en Pizza Hut midt i Paris, og noen innfødte ved bordet ved siden av klaget til kelneren på pizzaen fordi bunnen var for tykk og manglet smak av vedfyrt ovn, og urtesmaken i sausen ikke var framtredende nok etc. Vel, vil man ha subtilitet går man ikke på Pizza Hut, KFC eller McDonalds, liksom. Zupperia er også blitt et sted der maten smaker halvfabrikata, og der man ikke kan forvente seg mer. Man kan klage og få noe igjen for det om feks suppen er kald, eller det er biter av rå kylling i den eller denslags. Men ikke på at det benyttes posesuppe som base, eller reker fra plastspann i stedet fra Fisketorget. Jeg klager om biffen min er feil stekt og den type ting. Eller jeg kommenterer når jeg mener en rett mangler balanse eller noe vesentlig på steder der maten faktisk er laget fra bunnen, og justeringer er både mulige og betimelige. Sånn utover det unngår jeg bare steder med skuffende konsepter - og advarer alle jeg kjenner mot å kaste bort penger der. Anonymkode: 79c72...0a9 10
Luckiness Skrevet 15. juni 2018 #8 Skrevet 15. juni 2018 Jeg klager hvis den ikke er riktig tilberedt eller åpenbart ikke stemmer overens med beskrivelsen av retten i menyen. Er det lite smak eller jeg foretrekker mer krydder, mer kjøtt, annen type fisk, tykkere konsistens osv. så klager jeg ikke. Det er forskjell på hva folk liker og hvordan restauranten har laget retten. Skulle de tatt hensyn til alles smakspreferanser hadde ikke restaurantene gått rundt. Til TS: så lenge det ikke står noe om at det er lakereker, håndpillede, ferske, store osv. så synes jeg ikke man kan klage. Jeg selv kan være kresen på diverse, også reker. Jeg hadde selvsagt også blitt skuffet over rekene du fikk servert. Men dersom jeg mistenker eller er usikker på ingrediensene så spør jeg før jeg bestiller. Man kan fint spørre om rekene er fra lake og heller velge annen rett om de er det. Det er også lov å komme med konstruktiv kritikk, men ikke direkte klage på slikt. F.eks. si når de spør om maten smaker "jeg må innrømme at ferske reker hadde løftet retten for min del" med et smil. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #9 Skrevet 17. juni 2018 Opplevde en gang at en restaurant hadde stekt biffen dagen før og varmet i ovnen før servering, og den retten skulle de ha 280 kr for (for noen år siden). Servitrisen innrømmet det da jeg påpekte at det ikke kunne være ferskt kjøtt... Kjøttretten ble gratis og det ble også 2 gratis desserter, men vi ville heller hatt en god middag med hyggelig stemning, gjesten min var på besøk fra en annen kant av landet. Anonymkode: b2641...164
Pultost Skrevet 19. juni 2018 #10 Skrevet 19. juni 2018 Klagde en gang jeg fikk lasagne som var et sammensurium av grønnsaker og pasta-flak som svømte i en pisslunken tomatsaus. Det hadde gått litt for fort på kjøkkenet, de hadde gitt meg vegetar-lasagne i farten. Jeg fikk heldigvis en ny porsjon som var som den skulle, og desserten var på huset som et plaster på såret. Begynte kjipt, men endte bra.
Brunhilde Skrevet 19. juni 2018 #11 Skrevet 19. juni 2018 Hvis jeg bare ikke liker maten så klager jeg ikke, men hvis jeg bestiller en rå biff og får en som medium eller til og med medium pluss, så klager jeg. Jeg liker ikke godt stekt kjøtt. Jeg kan ikke huske sist jeg klagde, men de gangene det har skjedd har altså kjøttet vært årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå