Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Helsinki i sommer i forbindelse med et idrettsarrangement. Vi har en helg, men en dag går bort til arrangementet. "Vi" er mann, datter på 12 og meg selv.

Hva bør vi se? Og gjøre? Har aldri vært i Helsinki før ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har Linnanmäki fornøyelsespark som ikke ligger langt utenfor byen, Helsinki Zoo kan anbefales- båt seiler fra havnen. Ved havnen har de Helsinki SkyWheel hvor en av gondolene er en Sauna. Ellers kan man ta båten ut til Suomenlinna fort som er på Unescos world Heritage liste. 

Lurer du på noe mer så er det bare å spørre.

Skrevet

Tusen takk! Sky Wheel hadde jeg faktisk sett på Google, vi tok London Eye tidligere i år, så vi må nok kjøre en "nestenreprise" der! Zoo kan også være hyggelig i fint vær!

Skal spørre hvis jeg kommer på noe, så lenge man ikke helt vet hva man skal spørre om er det litt vanskelig ;) Men bedre å spørre her, folk har gjerne personlige erfaringer, istedenfor å bare google liksom!

• Liker 1
Skrevet

Man har jo Pub Trikken også- Spårakoff. Fint innredet trikk som tar en sightseeing på ca 40 min rundt om i byen, kan kjøpe seg en øl eller cola hvis man ønsker. Fint innredet med teak benker og TV skjermer som filmer fra utsiden.

Nede ved Sky where har du også utendørs basseng, et oppvarmet og de to andre tror jeg er hav temperatur. Skal også være noe 4d greier der hvor man «flyr» over byen hvorpå hele innretningen beveger seg.

Skrevet

Støtter både zoo og Suomenlinna :Nikke: Dessuten kake og/eller is på Fazer og middag på Zetor for finsk husmannskost og gamle traktorer...

Skrevet
På 14.6.2018 den 22.44, Daria skrev:

Støtter både zoo og Suomenlinna :Nikke: Dessuten kake og/eller is på Fazer og middag på Zetor for finsk husmannskost og gamle traktorer...

Zetor har GOD MAT og er veldig koselig. Mener bestemt du og kan sitte på/ved traktorene og bruke selve traktoren som bord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...