AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Jeg hadde en søvnparalyse for noen dager siden. Jeg våknet og der såg jeg en eldre dame. Også hørte jeg en sint mannestemme ute i gangen. Den eldre damen gikk i mot meg. Også våknet jeg. Anonymkode: 753f0...e96 2
Gjest Belle âme Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Har ikkje hatt sjølv, men venninna mi såg sånne munker med svarte hetter stå rundt senga hennar og las opp salmer og bønner på latin, men ho høyrde berre kviskring. Ho såg ikkje fjesene, berre svarte hetter og holdt hendene 🙏🏼 Sånn mot kvarandre.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #3 Skrevet 14. juni 2018 Min siste : Jeg følte at jeg ble løftet opp på over sengekanten, og jeg så beina dingle i løse lufta. Det var en som løftet meg opp bakfra, og jeg følte uhygge som vanlig. Da hørte jeg han hvisket i øret mitt "bare slapp av jenta mi" med en ekkel hvisking. Grøss. Hver gang. Det skjer heldigvis ikke ofte, men har opplevd det mange ganger. Grufullt. Anonymkode: ccd26...1ba
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 Jeg har opplevd dette ca 5 ganger totalt.. 1.Jeg så ei jente kikke på meg i døra, med lang hvit kjole og langt sort hår, ala hun i the ring. 2.Tvn har skurra også. 3.Noen år senere så opplevde jeg det samme, dog uten hun i the ring. Da var det moren min som gikk og ryddet i gangen. Hun var sint og ropte at jeg skulle våkne. Hun kom opp trappen, og åpnet døren. Jeg så henne ikke, men hørte henne. Jeg greide ikke bevege meg, så jeg kunne ikke snu hodet for å se. Om litt så satt hun seg i senga, og da våkna jeg med et rykk! 4. Lå der uten at noe skjedde. Anonymkode: 682de...91f
Bonusmammaen Skrevet 14. juni 2018 #5 Skrevet 14. juni 2018 kan huske en søvnparalyse eller hva det var som 6 åring. En slags skummel,men vakker dame med kullsvart hår med masse sminke som stirret på meg lenge helt ved sengekanten. Husker til og med de lange røde neglene. Var vettskremt! 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #6 Skrevet 14. juni 2018 Har opplevd dette 3 ganger som jeg kan huske. 1. Jeg sovnet på sofaen i en leilighet jeg bodde i, og drømmer at jeg våkner. Alt ser ut som det er i rommet, og en svart katt kommer mot meg. Så kommer han jeg deler hybel med ned trappa, stopper mens jeg prøver og rope men jeg får ikke ut en lyd. Han bøyer seg bare ned og ser på meg...fra trappa. 2. En annen gang sovnet jeg i sengen, på dagen. Drømte at en flue skulle inn i øret mitt. Så kommer han fyren inn på rommet mitt og legger en mobil intil øret mitt... en gammel mobil jeg hadde for mange år siden. Så våkner jeg.. Anonymkode: f0ece...8df 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #7 Skrevet 14. juni 2018 1. Munk som ser på meg, noen ganger skriker han til jeg våkner/klarer å røre meg 2. Mann uten ansikt som dukker opp foran f.eks tven, klesstativet, døren osv. 3. «Monsteret» som jeg ikke kan se. Har litt kontroll på det da jeg klarer å komme meg opp og skjønner at om jeg finner det så våkner jeg, selv om det går litt sent ... 4. Er alene i sengen og klarer ikke røre meg/snakke. Folk snakker til meg. 5. Jeg hører og ser, men klarer ikke røre meg/snakke. Forvirret når jeg våkner og lurer på om naboen har vært her osv. Anonymkode: c9826...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #8 Skrevet 14. juni 2018 En jeg var forelsket i fortalte meg at han hadde hatt søvnparalyse noen ganger og derfor ikke likte en bestemt skrekkfilm, og etter det opplevde jeg det også. Jeg skjønte at det har skjedd meg mange ganger, men at det skjer så langt inne i søvnen at jeg ikke husker det når jeg våkner. Jeg har bare husket det èn gang: En mannlig energi ligger oppå meg og holder meg fast og jeg kan ikke røre meg. Jeg er ikke redd, bare konstaterer at jeg er våken og ikke kan bevege meg, og har denne tyngden/mannen oppå meg. Jeg skjønner etter hvert at energien tilhører en venn som har flyttet, og som aldri egentlig skjønte hvor mye jeg betydde for han før etter at han hadde flyttet (han hadde alltid dårlig tid og vi møttes veldig sjeldent selv om vi var naboer, og vi hadde alltid mye å snakke om når vi først møttes). Derfor hang energien hans igjen og liksom holdt meg fast på en måte. Husker ikke om jeg våknet da eller sovnet igjen. Har aldri truffet denne mannen igjen så jeg vet ikke hva han tenkte eller følte angående meg etter han hadde flyttet. Anonymkode: e1610...47b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #9 Skrevet 15. juni 2018 Har bare opplevd det én gang, og jeg kunne bevege meg, men tror likevel det var en form for søvnparalyse. Hadde et grusomt mareritt, tror jeg holdt på å bli voldtatt eller noe sånt, og så skvatt jeg meg våken på en måte. Satte meg halvveis opp i senga og så et menneske stå inne på soverommet mitt som truet meg på livet. Jeg ble vettskremt, blunket noen ganger og så forsvant det. Anonymkode: da7f7...863
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #10 Skrevet 15. juni 2018 Jeg hører ofte musikk i søvne og. Hva slags musikk hører dere?. Anonymkode: 753f0...e96
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #11 Skrevet 15. juni 2018 Jeg har hatt søvnparalyse 2 ganger. Husker kun litt av det. Første gangen lå jeg på magen, og det føltes som det gikk noe/noen oppå ryggen min. Kjentes ut som en katt (jeg har ikke katt eller andre dyr, og jeg var alene hjemme). Andre gangen følte jeg at det var noe/noen inne på rommet, i sengen, med meg (jeg var alene hjemme). Jeg husker det var ekkelt og skremmende, og jeg prøvde å skrike og røre på meg, men jeg fikk det ikke til. Andre gangen var verst, og jeg slet med å sove en periode etter det. Begge gangene hørte jeg en slags ringende durende lyd. Vanskelig å forklare. Hvis jeg holder på med å sovne av og begynner å høre denne lyden, så utsetter jeg å sove. Vil ikke ha søvnparalyse igjen. Anonymkode: f2124...6c5 2
Påkrevd Skrevet 16. juni 2018 #12 Skrevet 16. juni 2018 Det skjedde med ujevne mellomrom tidligere, men ganske lenge siden sist nå. Jeg har opplevd 2 versjoner. Begge innebærer at jeg hverken kan puste eller røre meg. Den jeg hadde oftest var et "vesen" som satt på brystet mitt så det ble for tungt å trekke pusten. Av og til var det en kvinneskikkelse som på en måte svevde sakte fra døra og mot meg helt til hun hadde ansiktet sitt helt inntil mitt. Da kunne jeg puste ut, men klarte ikke å få luft inn i lungene. Jeg trodde det hadde klikka for meg de første gangene, men syntes egentlig det var litt gøy (i etterkant) da jeg kom over noe litteratur om det og fikk vite at det er helt normalt. Mens det står på er det forferdelig. Disse to bildene beskriver det egentlig ganske nøyaktig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #13 Skrevet 17. juni 2018 Har opplevd søvnparalyse en gang. Hadde akkurat flyttet inn i leiligheten min og en natt våknet jeg av en demon skikkelse som satt ved sengekanten. Den satt bare å stirret på meg. Jeg klarte ikke bevege en kroppsdel og ville febrilsk dra dyna over ansiktet. Plutselig forsvant den og jeg sovnet igjen. Så bråvåknet jeg igjen denne gangen lå jeg helt nede i sengen uten dyne og demonskikkelsen sto over meg. Prøvde nok engang å dra dyna over meg og krabbe opp øverst i senga men klarte ikke. Husker ikke noe mere annet enn at jeg våknet neste morgen med dyna over meg. Har vært livredd for å oppleve det igjen. Er 5 år siden nå og heldigvis ikke opplevd det til nå hvertfall. Anonymkode: c5003...06f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #14 Skrevet 17. juni 2018 Jeg har søvnparalyser ofte. Husker veldig godt første gang. Jeg får det bare når jeg tar en ettermiddagslur. Jeg ser aldri skumle folk og skapninger. Men jeg er av og til klar over at jeg drømmer, altså når jeg sover om nettene også - så min første gang trodde jeg - mens jeg sov - at jeg var på tur å gli inn i koma på ekte. Jeg lå "våken" og var helt paralysert, prøvde vri meg og skrike etter hjelp men klarte ikke. Jeg tenkte at nå er det gjort, jeg faller i koma mens jeg tar en powernap. Omsider våknet jeg jo på ordentlig og jeg våknet med så skrekkslagne lyder og oppkavinc at de som var i samme rom reagerte. Jeg tror jeg var ca 19 første gang. Jeg fikk det et par flere ganger og fikk fullstendig panikk, spesielt fordi det kjennes som jeg ikke får puste. (kroppen sove-puster mens du ønsker å hive etter luft). Jeg ble fortalg at jeg måtte prøve å kontrollere øynene først, så skulle det gå lettere. Jeg vet ikke helt, for panikken griper meg før jeg får summet meg. Anonymkode: c30a3...c66
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 Jeg har hatt søvnparalyser flere ganger. Det skjer som regel hvis jeg tar meg en lur midt på dagen, men har også skjedd om natta. De gangene det har skjedd midt på dagen, starter det alltid med at jeg opplever intense bølger av svimmelhet rett før jeg sovner. Heldigvis er det som regel "bare" en følelse av at jeg tror jeg er våken og kan høre se rundt meg i rommet, men at jeg ikke kan bevege meg eller bruke stemmen. Men det har også skjedd at jeg har sett eller følt noe. Første gangen jeg opplevde dette, lå jeg og daværende samboer i senga og sov. Han lå foran meg med ryggen til. Plutselig "våkner" jeg og ser at det står en skikkelse bøyd over ham. Skikkelsen har på seg en hvit hettegenser med hetten på, så jeg ser ikke ansiktet. Jeg blir vettskremt, for jeg er jo helt sikker på at jeg er våken og at noen har brutt seg inn i leiligheten. Jeg prøver å dytte borti samboeren for å vekke ham, men merker da at jeg ikke klarer å bevege meg! Prøver også å si navnet hans, men får ikke ut en lyd heller. Plutselig våkner jeg på ordentlig og ser at denne skikkelsen jeg hadde sett, egentlig bare var en hvit hettegenser som hang etter hetten på skapdøra som stod på gløtt ved siden av senga. En annen gang "våknet" jeg og så en mannskikkelse som kom inn på soverommet mitt, og han gikk raskt og bestemt inn og rundt dobbelsenga til den siden jeg lå på. Jeg følte at han hadde blikket sitt festet på meg hele tiden, og til slutt stod han over meg og skulle til å ta tak i meg, men da våknet jeg heldigvis på ordentlig. Sist gang jeg opplevde noe var jeg og kjæresten på ferie. Vi hadde reist i over et døgn og var ganske utslitt, så vi bestemte oss for å ta en lur på hotellrommet på formiddagen. Før jeg sovner får jeg igjen denne svimmelheten over meg, og tenker at, ok, nå skjer det noe. Jeg prøver bevisst å bevege meg, men får det selvfølgelig ikke til. Jeg åpner øynene og ser at kjæresten har satt seg litt opp, og han stirrer på meg og smiler. Jeg skjønner at dette ikke er ekte, og unngår å se på ansiktet hans tilfelle jeg skulle se for meg at han ble til noe skummelt. Så kjennes det ut som jeg blir dratt etter beina nedover senga. Plutselig våkner jeg helt. Kjæresten lå og sov med ryggen til, og hadde nok ikke sittet og stirret på meg, men jeg lå ganske langt nede i senga. Den verste skjedde ikke meg, men min mor. Det var da hun var tenåring. Hun hadde akkurat sovnet og lå på siden. Så våkner hun av at hun kjenner at noen ligger rett bak henne. Ikke fysisk borti henne, men så nærme man kommer uten å være borti. Hun kjenner at det er en ond energi og blir helt lamslått av frykt, tør ikke snu seg rundt. Så hører hun en demonsk stemme som ler rett bak henne. Da våkner hun heldigvis, kaster seg rundt, men det er ingen der. Heldigvis er det lenge siden jeg har hatt søvnparalyser nå, og jeg håper jeg ikke får flere av de med skremmende opplevelser! Anonymkode: 51e3c...05b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #16 Skrevet 16. august 2018 Hadde det ver eneste natt etter jeg startet på antideppresiva (slutta nå) lysekrona i taket forstørret seg dobblet seg, flyvende t skjorter. Og gigantiske smell i hodet som kan sammenlignes med et hagleskudd inne på soveværelset. Spratt opp av senga og så ut vinduet, alt var fredelig og stille. Anonymkode: 20c9b...0a6
Forundret.. Skrevet 18. august 2018 #17 Skrevet 18. august 2018 På 14.6.2018 den 20.19, Belle âme skrev: Har ikkje hatt sjølv, men venninna mi såg sånne munker med svarte hetter stå rundt senga hennar og las opp salmer og bønner på latin, men ho høyrde berre kviskring. Ho såg ikkje fjesene, berre svarte hetter og holdt hendene 🙏🏼 Sånn mot kvarandre. Noe sånt opplevde jeg da jeg hadde et illebefinnende. Bare at de ikke sto å leste salmer, de på en måte jobbet med meg i stedet. Jeg forsto ikke messing deres men budskapet var på en måte det at dette går bra.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Skrevet 7. februar 2021 Herregud jeg fant nettopp ut at dette var en greie, og jeg har aldri hatt det selv, men nå er jeg så redd for å sove! Tør ikke å ligge i sengen uten dyna helt opp til hodet mitt, og tør ikke å ligge på ryggen eller åpne øynene og se ut på rommet mitt. Jeg er så sykt pysete når det kommer til sånne ting, nekter å se på skrekkfilmer fordi jeg vet at jeg kommer til å få problemer med å sove i flere år etterpå, og min aller største frykt er å «se» en mann eller en person som står sånn på rommet mitt, eller i leiligheten. Hvis jeg hadde opplevd søvnparalyse hadde jeg seriøst fått traumer resten av livet mitt, tror ikke det skjer med meg da heldigvis😂 Men synes det er skikkelig spennende å lese om andres opplevelser Anonymkode: c7bdd...381
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud jeg fant nettopp ut at dette var en greie, og jeg har aldri hatt det selv, men nå er jeg så redd for å sove! Tør ikke å ligge i sengen uten dyna helt opp til hodet mitt, og tør ikke å ligge på ryggen eller åpne øynene og se ut på rommet mitt. Jeg er så sykt pysete når det kommer til sånne ting, nekter å se på skrekkfilmer fordi jeg vet at jeg kommer til å få problemer med å sove i flere år etterpå, og min aller største frykt er å «se» en mann eller en person som står sånn på rommet mitt, eller i leiligheten. Hvis jeg hadde opplevd søvnparalyse hadde jeg seriøst fått traumer resten av livet mitt, tror ikke det skjer med meg da heldigvis😂 Men synes det er skikkelig spennende å lese om andres opplevelser Anonymkode: c7bdd...381 Ingenting å være redd for. Du skjønner når dette skjer, og skjønner at det er ufarlig, selv når du sover. Det positive er jo nå at du faktisk vet hva det er for noe. Det er verre å oppleve det uten å vite hva det er. Halve hodet sover og drømmer, mens halve hodet er våken. Da er det om å gjøre å bruke det halve hodet som er våken til å vekke det andre halve hodet som sover. Ved å prøve å bevege deg eller rope osv. Problemet er at når du først lykkes, så kan bevegelsene du prøvde å få fram fra det våkne hodet virke overdramatiske og du slår og spretter i luften. Hvis du har gått for å rope så begynner du plutselig å hyle høyt Litt fascinerende faktisk, når man er blitt vant med det. Husk at det er ikke farlig. Det er litt ekkelt, ja, men utover det så overlever du hver gang Anonymkode: f501b...1e5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Skrevet 7. februar 2021 Mine søvnparalyser dreier seg ofte om hørselhallusinasjoner. Ofte hører jeg folk rope på meg. HØYT. Herav mest mine foreldre. Samt at når jeg "kjemper" kampen om å vekke meg selv, så kan jeg høre dialoger utenfor døra som jeg ikke skjønner noe av. Har én gang følt noen stå over meg og se ned på meg. Har søvnparalyser ca. 8-10 ganger i året. Anonymkode: f501b...1e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå