Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å ha med mat (som ikke er flytende) i håndbagasje på fly innenlands? Feks. frukt og grønnsaker? 

Og er det lov å ha med medisiner som f.eks. Paracet og Paralgin Forte? Har hentet ut sistnevnte på apoteket, og har ikke lenger resepten (siden jeg ikke fikk den tilbake etter å ha hentet ut medisinene). 

Anonymkode: 4f244...594

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frukt, brødskiver, kjeks og lignende er lov. 

Reseptbelagte medisiner kan bli stoppet. Så om det er medisin du er avhengig av bør du helst ha legeerklæring. Hvis ikke bør du fordele den i innsjekket bagasje. 

• Liker 1
Skrevet

Maten du nevner er ikke noe problem. 

Tror ikke sikkerhetskontrollen bryr seg om hvilke medisiner du har med, i alle ikke så lenge det er medisiner kjøpt lovlig i Norge. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 14.6.2018 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Er det lov å ha med mat (som ikke er flytende) i håndbagasje på fly innenlands? Feks. frukt og grønnsaker? 

Og er det lov å ha med medisiner som f.eks. Paracet og Paralgin Forte? Har hentet ut sistnevnte på apoteket, og har ikke lenger resepten (siden jeg ikke fikk den tilbake etter å ha hentet ut medisinene). 

Anonymkode: 4f244...594

Ikke noe problem med noe av det du nevner. Du trenger ikke ofre medisinene en tanke engang.

Skrevet

Jeg lurer litt på samme : hva kan man ha med i håndbagasjen. Og bør man ha annen bagasje. Kan jeg kjøpe mer bagasje med meg samme dag som man reiser på flyplassen? Altså annen bagasje enn håndbagasje? Noen som vet? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ukependler, stort sett bare med handbagasje. 

Man kan egentlig ha med det meste, så ikke noe problem å ta med alt jeg trenger på en uke. Jeg har to poser med flytende, ikke lov, men de nekter meg aldri. Aldri blitt stoppet med mat, unntaket er jo yoghurt etc. Små handkremer og lipglosser lar jeg ligge i veska, blir aldri undersøkt. Neglesaks går fint. Elektrisk tannbørste. En tom vannflaske. Og jeg har en stor longchampveske+trillekoffert+handveske, aldri blitt kommentert. Stor beholder med linseveske går som medisin. Smertestillende, p-piller mm er jo også alltid med. 

Anonymkode: 713b5...4a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...