Gå til innhold

Deltidsjobb og planer om å flytte ut alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har planer om å flytte ut, og det er første gangen jeg skal bo for meg selv.

Det jeg lurte på er, kan man flytte ut når man kun har en deltidsstilling? Jeg vet man bør ha en fulltidsjobb, men er det mulig hvis man skal bo alene, eller blir det veldig vanskelig økonomisk? Kan man isåfall søke støtte til leie fra NAV når man har en deltidsjobb og skal flytte ut? Jeg kan ikke bo hjemme så mye lenger, vet det hadde vært sunt for meg å flytte ut snart.. Har søkt på forskjellige fulltidsjobber, men det er vanskelig når det er så mange om benet😩

Anonymkode: e57fc...80e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har planer om å flytte ut, og det er første gangen jeg skal bo for meg selv.

Det jeg lurte på er, kan man flytte ut når man kun har en deltidsstilling? Jeg vet man bør ha en fulltidsjobb, men er det mulig hvis man skal bo alene, eller blir det veldig vanskelig økonomisk? Kan man isåfall søke støtte til leie fra NAV når man har en deltidsjobb og skal flytte ut? Jeg kan ikke bo hjemme så mye lenger, vet det hadde vært sunt for meg å flytte ut snart.. Har søkt på forskjellige fulltidsjobber, men det er vanskelig når det er så mange om benet😩

Anonymkode: e57fc...80e

Hei

Når du flytter for deg selv har du en del rettigheter, som bostøtte hvis du har lav inntekt. Jeg tror du fint klarer deg på deltid hvis du lever litt nøkternt inntil du får en fulltidsjobb,

Delt på 50% kan bety en inntekt på 13-15 000 utbetalt, det er det minstepensjonistene lever på og de klarer seg jo. Studenter lever på enda mindre enn det også, 

Lykke til med den nye bosituasjonen.

Anonymkode: 49979...59a

AnonymBruker
Skrevet

Dette spørs jo helt på inntekten dine i forhold til de utgiftene som du kommer til å ha og er ganske vanskelig å svare konkret på dersom du ikke gir oss informasjon om hva du tjener og leieprisene der du bor. 

Det du bør ha er depositum. Vanskelig å leie hos seriøse utleiere dersom du mangler dette. Videre bør inntekten din være fast og forutsigbar slik at du vet at du kan betale levekostnadene dine. 

Anonymkode: 250a0...9d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...